logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Notjustamood – depresja i zdrowie psychiczne w międzynarodowej kampanii Noizz

  PR 28.06.2019, przeczytano 456 razy

NOIZZ.pl inauguruje nową, długofalową kampanię społeczną #NOTJUSTAMOOD. Redakcje NOIZZ w Polsce, na Słowacji i Węgrzech oraz w Serbii i Niemczech, będą poruszać temat zdrowia psychicznego z różnych perspektyw. W serwisach będą się ukazywały wywiady, rozmowy z ekspertami oraz osobiste historie osób chorujących na depresję. Celem akcji NOT JUST A MOOD jest zwrócenie uwagi na problem depresji wśród młodych osób oraz zachęcanie do sięgania po profesjonalną pomoc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/notjustamood-%E2%80%93-depresja-i-zdrowie-psychiczne-w-miedzynarodowej-kampanii-noizz,383046,artykul.html

NOT JUST A MOOD to akcja dotycząca poważnego problemu depresji, na którą, według World Health Organization (WHO), cierpi ponad 300 milionów ludzi na całym świecie, a odpowiednie leczenie otrzymuje mniej niż połowa z nich (w niektórych krajach nawet mniej niż 10%). Redakcja NOIZZ.pl zwraca uwagę, że depresja ma wiele wcieleń i objawów, a narażeni na nią są szczególnie młodzi ludzie. Z raportu „Dzieci się liczą” przygotowanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę wynika, że w ubiegłym roku w Polsce aż 1268 osób w wieku od 7 do 34 lat odebrało sobie życie. Depresja była jednym z głównych powodów.

W krajach, w których obecny jest portal NOIZZ – w Polsce, na Słowacji i Węgrzech oraz w Serbii i Niemczech, redakcje przez kolejne miesiące będą rozmawiać z ekspertami oraz osobami zmagającymi się z depresją. Akcja ma rozpocząć otwartą dyskusję oraz przełamać tabu zdrowia psychicznego. Jest to pierwsza wspólna akcja wszystkich redakcji NOIZZ.

- Temat był dla nas oczywisty. Niezależnie, czy w Polsce, Serbii, czy w Niemczech widzimy, jak nasi znajomi, rodziny i my sami zmagamy się z problemami psychicznymi, a mimo tego wciąż boimy się o tym rozmawiać. Do tego dochodzą ogromne problemy z dostępnością do profesjonalnej pomocy. W mediach niestety nadal o depresji mówi się zazwyczaj w okolicy listopada i obrazuje się ją stockowymi zdjęciami osób ze schowaną głową w dłoniach. My chcemy mówić o zdrowiu psychicznym wprost: pokazywać historie zwykłych ludzi i rozmawiać z ekspertami prostym językiem. Już pierwsze dni pokazują, że to potrzebna akcja. Otrzymujemy bardzo dużo wiadomości od czytelników, ludzi mediów i innych osób, do których dotarła informacja o akcji. To szczere, emocjonalne i często bardzo intymne historie zmagania się z chorobą, które pokazują jak różne może mieć ona oblicza – mówi Filip Połoska, międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ.

To kolejne redakcyjne działania społeczne NOIZZ. W 2018 r. serwis przeprowadził kampanię „Tu pijesz bez słomki” dzięki której ponad 700 miejsc w całej Polsce zrezygnowało z jednorazowych słomek i innego plastiku. W kolejnej ekologicznej akcji „Coś dla Planety” serwis zebrał deklaracje ekologicznych działań od 8 tysięcy internautów.

- W dzisiejszym świecie oczekiwania wobec marek rosną. Młodzi ludzi ufają tylko zaangażowanym brandom. NOIZZ porusza trudne tematy i angażuje się mocno w ekologię czy tematy LGBT+. Liczymy, że NOT JUST A MOOD będzie kolejnym krokiem do przełamania tabu depresji i będzie miało realny wpływ na życie młodych ludzi w Europie – dodaje Połoska.

W ramach akcji NOT JUST A MOOD został uruchomiony specjalny adres e-mail notjustamood[at]noizz.pl. Napisać na ten adres mogą osoby, które chcą podzielić się swoimi doświadczeniami z depresją lub opisać przypadek znajomej osoby.

Podesłane historie będą regularnie publikowane na stronie www.noizz.pl/not-just-a-mood oraz w social mediach serwisu.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764