Notka prasowa może mieć charakter PR-owski (zawiera wyraźne treści promocyjne/perswazyjne na rzecz interesów konkretnego podmiotu lub marki), albo nie. Każdy materiał newsowy, w odróżnieniu od np. artykułów eksperckich, można nazwać notką prasową. Kryteria mamy takie że na "fokus" na stronie głównej nie trafiają materiały o PR-owskim i komercyjnym charakterze - za takie trzeba zapłacić wykupując artykuł sponsorowany, wówczas jest on wyraźnie oznaczony.
Na "fokusie" umieszczamy rzeczy mające dla branży znaczenie szersze niż tylko interes komunikacyjny konkretnego podmiotu/marki. Czyli najczęściej informacje o konkursach, targach, wystawach, czasem wydarzenia z branży mające szeroki oddźwięk poza rynkiem reklamy lub wydarzenia typu zmiany w przepisach wpływające na branżę.
Drugie źródło zajawek na "fokusie" to anonse artykułów z działu "Wiedza" - te również mogą być materiałem redakcyjnym albo mogą być oznaczone jako PR. Jeśli zawierają wyraźne promocyjne i perswazyjne treści, wówczas na "fokus" nie trafiają - trzeba za taką opcję zapłacić.
A jeśli chodzi o wzór typowej notki prasowej to warto patrzeć jak to robią agencje PR dostarczające do nas notki. Krótki wstęp, rozwinięcie podzielone na krótkie, 2-3 zdaniowe akapity, dobrze robi wstawienie podtytułów, wypunktowań itp. "kotwic" pozwalających "zahaczyć" wzrok. W tekst dobrze jest wpleść wypowiedź kogoś z firmy, bardzo dobrze jeśli wpleciesz wypowiedź klienta. Jeśli notce towarzyszy ilustracja, a temat wiąże się ściśle z tematyką serwisu, jest duża szansa na anons na naszych profilach społecznościowych.
Więcej informacji znajdziesz tutaj
-----------------
Redakcja Signs.pl