logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa edycja „Festiwalu Matematyki” od „Gazety Wyborczej” i Fundacji Mbanku – „Matematyka na zielono”

  PR 14.09.2022, przeczytano 363 razy
ilustracja

Jak matematyka może nam pomóc w radzeniu sobie z kryzysem klimatycznym? O tym przekonają się dzieci i dorośli w ramach 8. już edycji akcji edukacyjnej „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl oraz Fundacji mBanku „Festiwal Matematyki”, która w tym roku organizowana jest pod hasłem „Matematyka na zielono”. W ramach projektu od 12 września 2022 r. na Wyborcza.pl można znaleźć cykl specjalnych publikacji, natomiast 1 października br. organizatorzy zaproszą zarówno dzieci, jak i ich rodziców oraz nauczycieli do warszawskiej siedziby Agory na warsztaty i wykłady pokazujące, jak wykorzystać matematykę do podejmowania proekologicznych zmian.    


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-edycja-_festiwalu-matematyki_-od-_gazety-wyborczej_-i-fundacji-mbanku-%E2%80%93-_matematyka-na-zielono_,397201,artykul.html

Kryzys klimatyczny, którego przejawami są m.in. fale upałów, susza czy zanieczyszczenie powietrza, sprawia, że ekologia staje się tematem niezwykle ważnym nie tylko z perspektywy naukowej, lecz także społecznej - wzywa bowiem do działania każdego z nas. W szczególności dzieci i młodzież, które są coraz bardziej świadome konsekwencji zmian klimatu, chcą angażować się w działania proekologiczne. Znaczącym wsparciem w ich realizacji może być matematyka.  

Dlatego też tegoroczna edycja „Festiwalu Matematyki" – „Matematyka na zielono” wciągnie dzieci, nauczycieli i rodziców do zabawy i eksperymentowania, przekształcając obliczenia w przygodę pełną działań na rzecz środowiska.  

Na projekt złożą się cykl publikacji na Wyborcza.pl/matematyka oraz 2 podcasty dostępne w ramach audycji „8:10” i cyklu podcastowego „Wysokich Obcasów”. Zwieńczeniem akcji będzie Festiwal Matematyki, który odbędzie się 1 października br. w warszawskiej siedzibie Agory.

Pierwszy artykuł spod znaku „Festiwal Matematyki" - inicjujący projekt „Matematyka na zielono” poświęcony jest pytaniu, ile dokładnie wody może zużyć przeciętny Polak czy Polka w ciągu swojego życia. Właśnie w takie zagadki i obliczenia będzie obfitować nadchodzący festiwal - dzieci będą mieć okazję, by problemy ekologiczne przełożyć na praktyczne sytuacje i liczby.

Z kolei podczas Festiwalu Matematyki młodzi uczestnicy nauczą się patrzeć na problemy ekologiczne z matematycznej perspektywy, co ułatwi przekładanie wiedzy na codzienne działania. Z kolei rodzice i nauczyciele zaczerpną inspirację do ciekawego przekazywania ekologicznych informacji i budowania ekoświadomości najmłodszych z wykorzystaniem atrakcyjnych, niebanalnych narzędzi.

Niezwykłe stoiska i angażujące warsztaty na czas festiwalu przygotują takie firmy i organizacje, jak: Mali Naukowcy, Mały inżynier, Miejskie Przedsiębiorstwo Odpadów, Matplaneta, Stowarzyszenie Rodzice Razem, Cardblocks, Granna, Sygnis New Technologies i Rozkminki.

Partnerem projektu „Festiwal Matematyki” – „Matematyka na zielono” jest mFundacja.

Tę niebanalną akcję edukacyjną „Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl wspólnie z Fundacją mBanku organizują od 2013 r. Koncepcja powstała w dziale akcji społecznych „Gazety Wyborczej" wspólnie z działem Nauki „Wyborczej". Poprzednie edycje odbywały się pod nazwą „Matematyka się liczy”. Ideą projektu było - i nadal jest - przedstawienie matematyki w sposób atrakcyjny, nowoczesny i praktyczny. „Wyborcza” chce inspirować dzieci, rodziców i nauczycieli do czerpania z obliczeń czy zagadek prawdziwej przyjemności, a przy okazji pokazać, do jak wielu codziennych zjawisk można zastosować narzędzia matematyczne.

Tematami poprzednich odsłon akcji były m.in.: zastosowanie matematyki w świecie cyfrowym (tworzenie aplikacji, budowanie i programowanie robotów), scenariusz atrakcyjnej lekcji matematyki (konkurs dla nauczycieli), wyzwania z obszaru nauczania matematyki w czasie pandemii (wirtualna edycja projektu), początki matematyki i natura oraz symbolika liczb. Na projekt składały się w poprzednich latach również publikacje i konkursy, a jego zwieńczenie stanowił zawsze Festiwal Matematyki, obejmujący warsztaty, gry, prezentacje, pokazy i testy.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rozegrane w miniony weekend konkursy lotów narciarskich w Bad Mitterndorf przyciągnęły do TVN i Eurosportu 1 ponad 7,5 mln widzów. Oba kanały w trakcie transmisji były najchętniej oglądanymi antenami w Polsce – TVN na całym rynku, a Eurosport 1 wśród stacji płatnych.
Nowy europejski serwis streamingowy od 14 lutego będzie dostępny w Polsce, a także Albanii, Czechach, Kosowie, Macedonii Północnej, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech.
Od początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 tys. źródeł w Internecie i przetwarza ponad 150 mln wzmianek dziennie, co przekłada się na wyższą skuteczność ich modeli AI. W ciągu ostatniego roku stworzyła silnik rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego i...
Zakończony w niedzielę turniej Australian Open oglądało na antenach Eurosportu aż 3,6 miliona widzów! Zmagania najlepszych tenisistek i tenisistów świata śledziło średnio 121 tys. widzów w Eurosporcie 1 i 33 tys. osób w Eurosporcie 2, co jest najlepszym wynikiem w historii relacji z turnieju w Melbourne.
Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą do 30 kwietnia 2023 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764