logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa era Pokolenia Z w raporcie Publicis Groupe CEE i GWI

  PR 15.05.2024, przeczytano 325 razy
ilustracja

Publicis Groupe CEE wspólnie z GWI, publikują kolejną edycję badania zachowań konsumentów w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Nowa analiza dotyczy zachowań konsumentów z Pokolenia Z.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-era-pokolenia-z-w-raporcie-publicis-groupe-cee-i-gwi,404224,artykul.html

„W regionie, w którym insighty konsumenckie często są trudniejsze do zdobycia, współpraca Publicis Groupe CEE z wiodącym globalnym ekspertem ds. badań, GWI, pozwala uzyskać informacje prowadzące do głębokiego zrozumienia konsumentów, ich motywacji, decyzji i zachowań na całej ścieżce zakupowej, a w efekcie wykorzystania tej wiedzy do budowania wzrostu biznesu. Tym razem przyglądamy się Zetkom, bardzo dynamicznemu pokoleniu, biegle poruszającemu się w szybko zmieniającym się świecie cyfrowym” – komentuje Maria Tudor, Chief Operating Officer, Publicis Groupe CEE.

Kluczowe wnioski z raportu:

Zdrowie psychiczne jako priorytet

Problemy ze zdrowiem psychicznym są powszechne wśród Pokolenia Z w Europie Środkowej i Wschodniej. Z badań wynika, że prawdopodobieństwo wystąpienia u nich zaburzeń psychicznych jest o 89% wyższe niż średnia globalna. W Polsce indeks ten jest jeszcze wyższy i wynosi 2,15 w relacji do populacji użytkowniczek i użytkowników internetu w wieku 16 – 64 lat. To najwyższe wskazanie na tle pozostałych rynków. Wielu z przedstawicieli i przedstawicielek generacji Z, jako przyczynę tej sytuacji wskazuje wpływ mediów społecznościowych i związane z nim poczucie społecznego wyobcowania. Marki zakładające dotarcie do Pokolenia Z w social mediach powinny nadać priorytet świadomości zdrowia psychicznego i wspierać walkę z samotnością w sieci.

Otwartość na nowe technologie

W obecnym, mocno nasyconym krajobrazie mediów, trudno jest przyciągnąć uwagę. Większość z ankietowanych przedstawicieli Pokolenia Z z Europy Środkowej i Wschodniej opisuje siebie jako otwartych na nowe technologie, regularnie publikujących treści w mediach społecznościowych, gdzie prawie 80% z nich korzysta jednocześnie z treści rozbudowanych, jak i krótkich form. Zatem, aby utrzymać uwagę tej grupy kluczowe jest wykorzystywanie różnorodnych formatów, zarówno powszechnie znanych, jak i nowo tworzonych.

Młodzi dorośli

Pokolenie Z dorasta. Coraz więcej reprezentantów tej grupy wchodzi w związki małżeńskie, zostaje rodzicami i realizuje się zawodowo. Ich zainteresowania obejmują szerokie i zróżnicowane spektrum obszarów tematycznych, które marki powinny znać planując działania marketingowe.

Dane z raportu GWI rzucają nowe światło na Pokolenie Z. Widzimy, że nie są to po prostu „młodsi milenialsi” – ich zachowania w Polsce różnią się znacząco od poprzednich generacji. Główna zmianę widać w ich stosunku do technologii, z naciskiem na social media. Prywatność w sieci przestaje być gorącym tematem. Główną tego przyczyną jest fakt, że Pokolenie Z urodziło się w świecie, gdzie internet jest na dosłowne wyciągnięcie ręki i porusza się po nim bardzo sprawnie” - komentuje Bartosz Brennek, Strategy & Capability Director w Zenith i dodaje – „Co ciekawe, polskie Zetki na tle innych krajów regionu wyróżnia niechęć do długich form contentowych na TikToku. Jesteśmy jedynym rynkiem Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie krótkie formy dominują nad długimi. Te i inne nieoczywiste insighty z raportu potwierdzają rolę danych GWI jako istotnego źródła wiedzy, szczególnie wartościowego dla firm, które planują ekspansję w regionie Europy Środkowej i Wschodniej – zarówno przy planowaniu mediów, jak i przy tworzeniu treści kreatywnych.”

GWI i Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) współpracują obecnie na 7 rynkach w regionie, w tym w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, na Węgrzech, w Polsce i Rumunii - oferując wartościowy wgląd w trendy konsumenckie w regionie, a także umożliwiając włączenie reprezentacji regionu CEE do kluczowych globalnych badań GWI.

U podstaw naszych badań leży świadomość, że marki muszą rozumieć zmieniające się potrzeby konsumentów, niezależnie od tego, w jakiej części świata prowadzą swoje działania reklamowe. Pokolenie Z w Europie Środkowo-Wschodniej nie będzie miało takich samych potrzeb, uczuć i zachowań, jak osoby w tym samym wieku na innych rynkach, a nasze szeroko zakrojone badania oferują pełniejszy obraz, który bezpośrednio wpłynie na pracę klientów - od strategii po realizację” - dodaje Jason Mander, dyrektor ds. badań w GWI.

Dostęp do pełnego wydania raportu „Nowa era Pokolenia Z”, dotyczącego Europy Środkowo-Wschodniej, jest możliwy po wypełnieniu formularza dostępnego tutaj: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=oZ4s1SF8sUeCozOnSx90uNRSPK5JF4hCsgYLQsLplppUOTU0QlFIV1NIMVpTMlFaV0M3S0hHOFczNi4u

Raport „Nowa Era Pokolenia Z” obejmuje dane zebrane przez GWI w badaniach online wśród użytkowników internetu w wieku od 16 do 64 lat. Wykorzystane informacje pochodzą z kwartalnych badań prowadzonych na siedmiu rynkach w Europie Środkowej i Wschodniej: Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Grecja, Węgry, Polska i Rumunia. Są reprezentatywne dla użytkowniczek i użytkowników internetu.

Źródło: Publicis Groupe

publicisgroupe.com

Dodatkowe informacje:

GWI to nowoczesne badania konsumenckie na żądanie, o globalnym zasięgu. Dostępne dla wszystkich, nie tylko dla ekspertów. To platforma stworzona dla firm, które potrzebują świeżych i wnikliwych danych o swoich klientach. GWI pracuje na próbie 2,7 miliarda ludzi z ponad 50 krajów. Dzięki temu, platforma stała się stałym punktem odniesienia dla agencji, marek i mediowów, które chcą dowiedzieć się, co stymuluje ich odbiorców do działania. Więcej informacji, można uzyskać na http://www.gwi.com.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Eksperci i naukowcy na rzecz kampanii „Zdrowie w zasięgu”
Rusza ogólnopolska kampania „Zdrowie w Zasięgu”, mająca na celu promowanie osiągnięć i potencjału nowoczesnej medycyny, wynikających z rozwoju telekomunikacji, zwłaszcza usług mobilnych. Kampania organizowana jest przez bloga „Na fali nauki” przy współpracy ekspertów i naukowców.
Samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety. Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Rada Reklamy jest dumna, że branża reklamowa stworzyła i wprowadziła do Kodeksu Etyki Reklamy ten dokument. Dzięki niemu Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć...
VML z wyróżnieniem w raporcie Agencja Reklamowa Roku
Podczas uroczystej Gali Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych redakcja Media Marketing Polska przyznała nagrody dla najlepszych agencji reklamowych i domów mediowych w Polsce, w tym dla VML. 
Orion Woman: kreowanie marki osobistej
14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w...
Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life
Celem najnowszej kampanii „Gotowanie na wyzwanie z Joanną Brodzik” jest zbudowanie rozpoznawalności produktów marki własnej Fine Life, w ofercie której dostępnych jest około 400 wysokiej jakości artykułów w atrakcyjnej cenie. Cykl składa się z ośmiu odcinków, które co miesiąc będą pojawiały się na kanale Youtube, dedykowanej stronie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764