logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa fala Zombie - czy firewalle wytrzymają?

   26.05.2010, przeczytano 1057 razy

Jak donosi firma G Data, na przełomie kwietnia i maja miał miejsce 80-procentowy przyrost komputerów zombie - cyberprzestępcom z poziomu 8 mln udało się wskoczyć na pułap 15 mln zainfekowanych aktywnych maszyn. Największy odsetek zarażonych komputerów należy do naszych sąsiadów z zachodniej granicy i mieszkańców Indii. Obecna fala infekcji nadal rośnie i niesie ze sobą wysokie ryzyko przedostania się groźnych plików do systemu ofiary.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-fala-zombie---czy-firewalle-wytrzymaja,10730,artykul.html

Zombie to zainfekowany komputer, wykorzystywany jako narzędzie do rozpowszechniania infekcji. Dzięki komunikacji pomiędzy napastnikiem a szkodliwym programem wprowadzonym do systemu ofiary, cyberprzestępcy mają możliwość wydawania konkretnych poleceń ataku. Obecny przyrost zombie pozwoli spamerom wygenerować miliony niepożądanych wiadomości email. Możemy spodziewać się nowej fali spamu zawierającego wiadomości wykorzystujące aktualne tematy zachęcające do kliknięcia w niebezpieczne linki oraz fałszywe oferty biur podróży lub zakupu najnowszego sprzętu za przysłowiową złotówkę.
 
Łukasz Nowatkowski z firmy G Data Software mówi, że za wysoki poziom infekcji odpowiedzialni są użytkownicy bagatelizujący zagrożenia czyhające w sieci Internet. Nieświadomi zakażenia własnego komputera stanowią niebezpieczeństwo nie tylko dla samych siebie, ale i dla pozostałych użytkowników sieci.
 
Eksperci z firm antywirusowych obawiają się również efektów zamieszania związanego z KHOBE. Ujawnienie nowej luki systemu Windows może pociągnąć za sobą spore konsekwencje w niedalekiej przyszłości. Z całą pewnością znajdą się bowiem ludzie chętni wykorzystać nowe możliwości ataku. Większość producentów programów antywirusowych w chwili obecnej musi wykonać duże poprawki w swoich rozwiązaniach. Dotyczy to prawie wszystkich pakietów Internet Security, ESET Smart Security 4.2.35.3, Kaspersky Internet Security 2010, Avast! Internet Security, Panda Internet Security 2010 i wielu innych popularnych do tej pory programów. Wciąż nie wiadomo kiedy to nastąpi.

Zapobieganie obecności szkodliwych programów w systemie komputera to ciągły proces przeciwdziałania hakerskim atakom. Aktualizacje systemu oraz stosowanie programów antywirusowych minimalizuje ryzyko infekcji. Dodatkowo użytkownicy komputerów podczas surfowania w sieci powinni pamiętać o zachowaniu ostrożności i rozsądku. Programy antywirusowe obecnie powinny stanowić integralną część każdego systemu.

Źródło: G Data

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764