logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa generacja dysków Microdrive

   29.08.2003, przeczytano 1692 razy

W poniedziałek Hitachi Global Storage Technologies rozpoczęło próbną sprzedaż 1-calowych dysków Microdrive o pojemności 4GB. Nowe dyski w porównaniu z poprzednia generacją tych urządzeń mają zwiększoną szybkość transferu danych o 70%. Microdrive to dyski, które odznaczają się niższym kosztem przypadającym na jeden megabajt, w porównaniu z tradycyjnymi dyskami twardymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-generacja-dyskow-microdrive,1798,artykul.html

Nowy 4GB dysk Hitachi to najmniejszy dysk twardy na świecie, ważący niewiele ponad 16g i rozmiarami odpowiadający pudełku od zapałek. To niezwykle małe urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o użytkownikach, którzy potrzebują maksymalnie dużo pojemności przy równoczesnym zachowaniu niewielkich rozmiarów. Dyski Microdrive to doskonałe urządzenia do przechowywania plików o dużych rozmiarach, np. zdjęć i filmów w wysokiej rozdzielczości, muzyki w formacie MP3, czy gier. Pojemność 4GB dysku Microdrive pozwala mniej więcej na przechowywanie całego filmu w formacie DVD, lub 75-godzin muzyki.

Wielu producentów elektronicznych urządzeń konsumenckich, m.in. Blaupunkt, Kodak, Minolta, Nikon, Olympus, Pentax, Sigma i Sony rozważa dostosowanie swoich produktów do współpracy z tym urządzeniem. „Nowy 4GB dysk Microdrive Hitachi zapewni wystarczającą pojemność, konieczną do zaspokojenia coraz większych potrzeb klientów, na nośniki umożliwiające przechowywanie dużych ilości danych na urządzeniach przenośnych” – powiedział J. Gerry Purdy, analityk firmy MobileTrax.

Nowy dysk Hitachi wykorzystuje głowicę zapisująco- czytającą, która jest o połowę mniejsza, niż ta wykorzystywana w poprzedniej generacji dysków Microdrive. Dzięki zmniejszeniu rozmiarów głowicy, udało się także zmniejszyć o 40% odległość pomiędzy talerzami dysku.

Nowy Microdrive Hitachi, oficialnie nazwany Hitachi Microdrive 3K4, jest wyposażony w standardowy interfejs Compact Flash Type II i jest kompatybilny z szerokim wachlarzem urządzeń, które akceptują nośniki danych z tym rodzajem złącza. Dysk ten może być formatowany przy użyciu standardowego systemu plików FAT32, przy czym aby był możliwy zapis danych na tak sformatowanym dysku, to urządzenie zapisujące musi obsługiwać ten system plików.

Hitachi w dalszym ciągu ma w swojej ofercie 1GB dyski Microdrive, a pod koniec tego roku firma planuje także premierę urządzenia o pojemności 2GB. Jak zapowiada firma, 4GB dyski Microdrive znajdą się w sprzedaży na początku listopada w cenie 499 USD.


Źródło informacji: Digital Photography Review

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polak opakowuje wiedeński Ringturm
W tym roku wieżowiec Ringturm stoi pod znakiem Polski: krakowski artysta Marcin Maciejowski opakowuje biurowiec pracą „Linking Tales”. Na parterze można bezpłatnie obejrzeć wystawę „Modernizm w Krakowie”.
Kampania „Own the Moment”: Hisense sponsorem FIFA Club World Cup 2025
Firma Hisense rozpoczęła nową kampanię marketingową, której hasło przewodnie „Own the Moment” (łap chwile) zwraca naszą uwagę na to, jak poprzez wspólne doświadczenia - takie jak oglądanie wyczekiwanych Klubowych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2025 FIFA Club World Cup 2025 - możemy zbliżyć się do siebie i czerpać większą radość z życia....
Przepis na dezinformację w kampanii edukacyjnej Ministerstwa Cyfryzacji
Szczypta prawdy, przerobione zdjęcie, całość doprawiona strachem - to najprostszy "przepis na dezinformację". Pod takim właśnie tytułem Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową kampanię edukacyjną, aby przeciwdziałać dezinformacji. Składa się na nią cykl edukacyjnych filmów, które w przystępny sposób opwiadają o mechanizmach i skutkach...
Kondycja content marketingu 2025
Marketerzy inwestujący w content marketing chcą płacić więcej za jakość treści i uwagę użytkownika, a nie za ilość dostarczonych materiałów – wynika z nowego raportu Stowarzyszenia Content Marketing Polska pod honorowym patronatem IAB Polska i DIMAQ. Spowoduje to wzrost znaczenia ekonomii uwagi i roli tzw. Super Userów.
AdEx - Reklama online z wysokim wzrostem w roku 2024
W roku 2024 roku rynek reklamowy cyfrowej, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 20%, przekroczył wartość 9,5 mld zł.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764