logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa generacja dysków Microdrive

   29.08.2003, przeczytano 1608 razy

W poniedziałek Hitachi Global Storage Technologies rozpoczęło próbną sprzedaż 1-calowych dysków Microdrive o pojemności 4GB. Nowe dyski w porównaniu z poprzednia generacją tych urządzeń mają zwiększoną szybkość transferu danych o 70%. Microdrive to dyski, które odznaczają się niższym kosztem przypadającym na jeden megabajt, w porównaniu z tradycyjnymi dyskami twardymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-generacja-dyskow-microdrive,1798,artykul.html

Nowy 4GB dysk Hitachi to najmniejszy dysk twardy na świecie, ważący niewiele ponad 16g i rozmiarami odpowiadający pudełku od zapałek. To niezwykle małe urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o użytkownikach, którzy potrzebują maksymalnie dużo pojemności przy równoczesnym zachowaniu niewielkich rozmiarów. Dyski Microdrive to doskonałe urządzenia do przechowywania plików o dużych rozmiarach, np. zdjęć i filmów w wysokiej rozdzielczości, muzyki w formacie MP3, czy gier. Pojemność 4GB dysku Microdrive pozwala mniej więcej na przechowywanie całego filmu w formacie DVD, lub 75-godzin muzyki.

Wielu producentów elektronicznych urządzeń konsumenckich, m.in. Blaupunkt, Kodak, Minolta, Nikon, Olympus, Pentax, Sigma i Sony rozważa dostosowanie swoich produktów do współpracy z tym urządzeniem. „Nowy 4GB dysk Microdrive Hitachi zapewni wystarczającą pojemność, konieczną do zaspokojenia coraz większych potrzeb klientów, na nośniki umożliwiające przechowywanie dużych ilości danych na urządzeniach przenośnych” – powiedział J. Gerry Purdy, analityk firmy MobileTrax.

Nowy dysk Hitachi wykorzystuje głowicę zapisująco- czytającą, która jest o połowę mniejsza, niż ta wykorzystywana w poprzedniej generacji dysków Microdrive. Dzięki zmniejszeniu rozmiarów głowicy, udało się także zmniejszyć o 40% odległość pomiędzy talerzami dysku.

Nowy Microdrive Hitachi, oficialnie nazwany Hitachi Microdrive 3K4, jest wyposażony w standardowy interfejs Compact Flash Type II i jest kompatybilny z szerokim wachlarzem urządzeń, które akceptują nośniki danych z tym rodzajem złącza. Dysk ten może być formatowany przy użyciu standardowego systemu plików FAT32, przy czym aby był możliwy zapis danych na tak sformatowanym dysku, to urządzenie zapisujące musi obsługiwać ten system plików.

Hitachi w dalszym ciągu ma w swojej ofercie 1GB dyski Microdrive, a pod koniec tego roku firma planuje także premierę urządzenia o pojemności 2GB. Jak zapowiada firma, 4GB dyski Microdrive znajdą się w sprzedaży na początku listopada w cenie 499 USD.


Źródło informacji: Digital Photography Review

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764