logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa generacja dysków Microdrive

   29.08.2003, przeczytano 1588 razy

W poniedziałek Hitachi Global Storage Technologies rozpoczęło próbną sprzedaż 1-calowych dysków Microdrive o pojemności 4GB. Nowe dyski w porównaniu z poprzednia generacją tych urządzeń mają zwiększoną szybkość transferu danych o 70%. Microdrive to dyski, które odznaczają się niższym kosztem przypadającym na jeden megabajt, w porównaniu z tradycyjnymi dyskami twardymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-generacja-dyskow-microdrive,1798,artykul.html

Nowy 4GB dysk Hitachi to najmniejszy dysk twardy na świecie, ważący niewiele ponad 16g i rozmiarami odpowiadający pudełku od zapałek. To niezwykle małe urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o użytkownikach, którzy potrzebują maksymalnie dużo pojemności przy równoczesnym zachowaniu niewielkich rozmiarów. Dyski Microdrive to doskonałe urządzenia do przechowywania plików o dużych rozmiarach, np. zdjęć i filmów w wysokiej rozdzielczości, muzyki w formacie MP3, czy gier. Pojemność 4GB dysku Microdrive pozwala mniej więcej na przechowywanie całego filmu w formacie DVD, lub 75-godzin muzyki.

Wielu producentów elektronicznych urządzeń konsumenckich, m.in. Blaupunkt, Kodak, Minolta, Nikon, Olympus, Pentax, Sigma i Sony rozważa dostosowanie swoich produktów do współpracy z tym urządzeniem. „Nowy 4GB dysk Microdrive Hitachi zapewni wystarczającą pojemność, konieczną do zaspokojenia coraz większych potrzeb klientów, na nośniki umożliwiające przechowywanie dużych ilości danych na urządzeniach przenośnych” – powiedział J. Gerry Purdy, analityk firmy MobileTrax.

Nowy dysk Hitachi wykorzystuje głowicę zapisująco- czytającą, która jest o połowę mniejsza, niż ta wykorzystywana w poprzedniej generacji dysków Microdrive. Dzięki zmniejszeniu rozmiarów głowicy, udało się także zmniejszyć o 40% odległość pomiędzy talerzami dysku.

Nowy Microdrive Hitachi, oficialnie nazwany Hitachi Microdrive 3K4, jest wyposażony w standardowy interfejs Compact Flash Type II i jest kompatybilny z szerokim wachlarzem urządzeń, które akceptują nośniki danych z tym rodzajem złącza. Dysk ten może być formatowany przy użyciu standardowego systemu plików FAT32, przy czym aby był możliwy zapis danych na tak sformatowanym dysku, to urządzenie zapisujące musi obsługiwać ten system plików.

Hitachi w dalszym ciągu ma w swojej ofercie 1GB dyski Microdrive, a pod koniec tego roku firma planuje także premierę urządzenia o pojemności 2GB. Jak zapowiada firma, 4GB dyski Microdrive znajdą się w sprzedaży na początku listopada w cenie 499 USD.


Źródło informacji: Digital Photography Review

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zenith ponownie z Obi
Agencja mediowa Zenith, należąca do Publicis Groupe, wygrywa wieloatapowy przetarg mediowy na obsługę marki OBI w Polsce. Czas trwania umowy oraz lista podmiotów biorących udział w przetargu nie została ujawniona.
Super Prezenty i Persona Cars razem z misją u Świętego Mikołaja
8 grudnia osiem sportowych samochodów wyruszy w podróż do Laponii ze specjalną misją charytatywną polegającą na dostarczeniu listów do Świętego Mikołaja oraz przywiezieniu z powrotem prezentów dla dzieci – podopiecznych Fundacji Dziecięca Fantazja. W trakcie Gwiazdki z Fantazją – corocznego wydarzenia dla chorych i niepełnosprawnych dzieci,...
Streetcom dla nowego produktu STR8
Agencja Streetcom wygrała przetarg na launch nowego zapachu STR8 o nazwie GAME i odpowiada za prowadzenie social media oraz realizację kampanii Influencer marketingowej dla tej nowości.
Podsumowanie kampanię ostrzegającą przed oszustwami #Narekrutera
145 438 wiadomości ostrzegających przed oszustwami #NaRekrutera, 3,5 mln odsłon materiałów informacyjnych w internecie, 37 publikacji w mediach. Choć akcja informacyjno-edukacyjna „Nie daj się oszukać #NaRekrutera” zainicjowana przez Gi Group Holding oficjalnie się zakończyła, budowanie świadomości ryzyk związanych z poszukiwaniem pracy pozostanie dobrą...
Domowe historie w kampanii Electrolux
Electrolux startuje z nową kampanią „Domowe historie”. To kolejna odsłona działań marki zachęcających konsumentów do mądrego korzystania z zasobów planety i proekologicznych wyborów w życiu codziennym. Osią kampanii jest cykl 8 filmów z udziałem Olgi Kalickiej i Macieja Musiała, w której popularne serialowe małżeństwo, na przykładzie sprzętów Electrolux z linii...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764