logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa identyfikacja wizualna Centrum Nauki Experyment

   08.01.2021, przeczytano 431 razy
ilustracja

Koniec 2020 roku – Centrum Nauki Experyment komunikuje swoją nową identyfikację wizualną. Za zmianą logotypu centrum idzie całościowy rebranding, za projekt którego odpowiedzialne jest TOFU Studio. Celem wprowadzenia nowej identyfikacji jest dopasowanie jej do aktualnej działalności gdyńskiej instytucji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-identyfikacja-wizualna-centrum-nauki-experyment,389772,artykul.html

Nowe logo Experymentu zostało skonstruowane całkowicie od podstaw. W znaku postawiono nacisk na typografię, rezygnując tym samym z sygnetu. Kształty poszczególnych liter zostały wyrysowane od zera na podstawie koła lub prostokąta. Każda kolejna litera została rozważona projektowo w odniesieniu do reszty składowych. Dodatkowo sam znak jest zaprojektowany powtarzalnymi parami – wprowadzony został rytm w stylizacji. Pierwsze dwie litery mają wyłącznie ostre krawędzie, kolejne dwie posiadają łuki/obłości, itd. – rytm powtarza się przez cały logotyp. Dzięki temu otrzymano znak idealnie prezentujący różnorodność, zachowując przy tym samym spójność.

ilustracjastrzałka

Sam znak powstał również w wielu odmianach, w tym z rozwinięciem o hasło „centrum nauki”, zaskakujące skrótowce oraz minimalistyczny, aczkolwiek charakterystyczny avatar.

ilustracjastrzałka

Opracowana została paleta kolorystyczna, która symbolizuje pełne spektrum działalności Experymentu. Za pomocą tych kolorów stworzone zostały gradienty, nadające całości nowoczesny charakter. Gradienty tworzą kontrastowe zestawienia, które wykorzystane mogą być zarówno w materiałach drukowanych, jak również ekspozycjach online. Zaproponowane zostało także zróżnicowane zastosowanie gradientów: jako tło wykorzystane w materiałach graficznych lub jako wersje uzupełniające do podstawowych, monochromatycznych wersji logotypu.

ilustracjastrzałka

Kierunek wizualny został oparty głównie na literze X. Zdjęcia mogą być kadrowane tą literą, tworząc charakterystyczne kompozycje. Logotyp może zostać podzielony w pionowej osi symetrii litery X, tworząc tym samym ciekawe złamanie. Zabieg ten zastosowany został m.in. w projekcie wizytówek, zrealizowany zostanie również na szklanej fasadzie Experymentu.

ilustracjastrzałka

Uzupełnieniem zmiany było zaproponowanie nowego fontu, który będzie stosowany w nowych materiałach Centrum. Wybrano Gellix – bezszeryfowy font zainspirowany Futurą – ponadczasowym krojem pisma zaprojektowanym przez Paula Rennera. W foncie znajduje się wiele alternatywnych liter (a, g, m, n, r, t itd.). Daje to możliwość tworzenia napięć między okrągłymi i kwadratowymi kształtami.

ilustracjastrzałka

Experyment to interaktywne wystawy i przestrzeo do twórczego eksperymentowania otwierająca się na potrzeby każdego. Centrum tworzy przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i rozwoju – bez względu na wiek, wykształcenie czy zainteresowania, zgodnie z hasłem: „Lubimy wszystkie pytania. Lubimy naukę”.

ilustracjastrzałka

Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia, godz. 12.00 – Centrum Nauki Experyment weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą. Proces ukazujący prace nad nową identyfikacją oddaje krótkim film, stworzony wspólnie przez TOFU Studio i Experyment.

  • Art: Adam Chylioski & Krystian Tyraoski
  • Strategy: Adam Chylioski
  • Design: Krystian Tyraoski
  • Support: Ania Holik, Daniel Naborowski
  • Consultancy: Małgorzata Werchowicz, Alicja Harackiewicz
  • Business: Daniel Naborowski
  • Client: Centrum Nauki Experyment

ilustracjastrzałka

Źródło: Centrum Nauki Experyment w Gdyni

www.experyment.gdynia.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Kontrola by się tam przydała.

avatar użytkownika
,

W związku czym?  

,

Coś ukrywają?  

avatar użytkownika
,

Może tożsamość wizualną?  

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: wyświetlacze z serii SQ1H
Wyświetlacze z serii SQ1H idealnie sprawdzą się w przestrzeniach handlowych, punktach informacji publicznej oraz firmach posiadających chociażby mocno nasłonecznione lobby czy wewnętrzne dziedzińce
Group One niweluje swój ślad pyłowy jako jedna z pierwszych firm w Polsce
W listopadzie Group One, niezależna grupa komunikacyjna, podpisała umowę z Oxygen City, właścicielem pierwszego na świecie systemu antysmogowego, który efektywnie eliminuje ślad pyłowy - smog miasta. Urządzenie oczyszcza miesięcznie aż 5 mln3 powietrza - to więcej niż objętość Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
DS Smith wprowadza ekologiczne rozwiązania dla materiałów POS
DS Smith, wiodący producent ekologicznych opakowań, opracował nowy produkt – EKOlogiczny POS (Point-of-Sale). Dzięki użyciu m.in. tekturowych haków i listew cenowych, papierowych podpór pod półki czy papierowej taśmy klejącej, standy i ekspozycje reklamowe będą mogły być w pełni przetwarzane.
Ballantine's: ponad 2 miliony odsłon teledysku „Żar”
Marka Ballantine’s zaprezentowała pierwsze efekty działań w ramach najnowszej odsłony kampanii Tak To Robię. Do sieci trafił teledysk do wspólnego utworu PRO8L3MU i Brodki. Zaledwie w tydzień wideo zyskało ponad 2 miliony odsłon.
Dwie spółki KERRIS Group: KERRIS Select oraz 300.codes, zajmą się obsługą sklepu internetowego marki Obsessive w zakresie SEO, kampanii performance oraz rozwoju scoping session.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764