UEFA zaprezentowała nową identyfikacja wizualną Ligi Narodów, odzwierciedlającą formułę turnieju w sezonie 2018/19. Przyjęte rozwiązanie oparte na przesuwających się w górę i w dół kształtach trójkątów ma podkreślać element współzawodnictwa, ruchu i dynamiki.
Jak zaznaczają organizatorzy, Liga Narodów to dzisiaj turniej tętniący życiem, w którym liczy się każdy mecz i każdy z kolorów 55 flag reprezentacji biorących udział w rozgrywkach. Nowe logo w formie flagi symbolizuje zarówno 55 drużyn podzielonych na 4 grupy jak i proces zmiany ich pozycji w turnieju.
Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA, powiedział: "Ten innowacyjny format współzawodnictwa wymagał równie innowacyjnej identyfikacji wizualnej, a odważna, barwna i dynamiczna grafika nadaje temu turniejowi wyjątkową pozycję wród marek piłkarskich."
Koncepcja projektu została opracowana we współpracy z agencją kreatywną Young & Rubicam Branding z siedzibą w Lizbonie.
Źródło: UEFA