logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa identyfikacja wizualna marki Dacia

  PR 21.06.2021, przeczytano 1185 razy
ilustracja

Od samego początku Dacia jest marką, która wyłamuje się z obowiązujących kanonów. Jej nowa odsłona jest bardziej nowoczesna i autentyczna. Zaczyna się nowy rozdział w historii Dacii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-identyfikacja-wizualna-marki-dacia,391980,artykul.html

Nowe ambicje

Podczas prezentacji planu strategicznego na początku 2021 r. Dacia zapowiedziała początek nowego rozdziału w swojej historii.

Nabiera on konkretnych kształtów wraz ze zmianą wizerunku. Pojawiają się nowe logo, nowy znak, nowe kolory, nowe obszary działalności, choć marka nie odcina się od swoich korzeni. Recepta na sukces jest nadal taka sama, ale marka pokazuje się w nowej odsłonie, która jeszcze mocniej eksponuje ważne dla niej wartości: prostotę, solidność, jak zawsze w najlepszej cenie.  

Denis Le Vot, dyrektor generalny, określa Dacię jako „markę, która stale na nowo definiuje to, co najważniejsze w samochodach”. To marka, która potrafi łączyć „przystępne” z „atrakcyjnym”. To jedyne w swoim rodzaju pozycjonowanie na rynku będzie jeszcze lepiej widoczne w najbliższych latach.

Nowa identyfikacja wizualna

Odnowa Dacii jest widoczna w nowym logotypie i nowym znaku graficznym, które są symbolem tej szczególnej i coraz bardziej pewnej siebie marki. Oba elementy zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy. Chodziło o to, aby wyrazić to co jest esencją i fundamentem marki od jej powstania.  

Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp. Już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie poczucia solidności i stabilności. Design liter jest świadomie minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.

Znak jest kwintesencją logo: połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi. Mocny graficznie znak pozwala z łatwością rozpoznać markę, nawet z daleka.

Proste i czytelne elementy wydają się takie oczywiste. Mają z mocą przypominać o solidności samochodów Dacii, które na co dzień towarzyszą milionom klientów w ich codziennym życiu.

Cała grafika marki jest świadomie minimalistyczna – ma przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze. Poszczególne elementy graficzne zapewniają spójność całości, a jednocześnie umożliwiają tworzenie atrakcyjnych treści cyfrowych. Zgodnie z charakterem marki system graficzny jest zarazem solidny i elastyczny. Na przykład strzałka, którą tworzy w logotypie „D”, kieruje spojrzenie w stronę tego, co najważniejsze i sprawia wrażenie ruchu marki zwróconej ku przyszłości.

Dacia „na zielono”

Paleta kolorystyczna skupiona wokół zieleni w odcieniu khaki sugeruje bliskość z naturą, tak ważną dla naszych klientów i obszar, na którym samochody Dacii pokazują pełnię swoich możliwości wzorem kultowego Dustera.

Paletę uzupełniają dodatkowe kolory:

  • kolory ziemi – trzy kolory uzupełniające – ciemny khaki, terra cotta, piasek 
  • dwa pozostałe kolory uzupełniające – żywe odcienie pomarańczu i zieleni – dopełniają palety i wnoszą akcent technologiczny.

Styl marki wyraża się również w nowej ikonografii, która symbolizuje potrzebę wolności, powrotu do źródeł i do tego, co najważniejsze. To powszechnie odczuwane potrzeby, które motywują nas do skoncentrowania się na tym, co naprawdę ważne i odrzucenia tego co zbędne. Dacia – less is more.

ilustracjastrzałka

Wieloetapowe wdrożenie

Nowa identyfikacja wizualna marki będzie wdrażana od czerwca 2021 roku w różnych kanałach komunikacji, m.in. na stronach internetowych marki, w reklamie czy broszurach. Salony Dacii będą stopniowo wprowadzać nową identyfikację od początku 2022 roku. Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022.

Źródło: Dacia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764