logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Fryderyka Chopina

   18.01.2021, przeczytano 696 razy
ilustracja

Wraz z początkiem 2020 r. Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina unowocześnił formę komunikacji, wprowadzając zgodny z obowiązującymi trendami profesjonalny system identyfikacji wizualnej (SIW). Zasady konstrukcji znaku, sposoby jego zastosowania oraz obowiązującą kolorystykę opisano w Księdze Znaku UMFC.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-identyfikacja-wizualna-uniwersytetu-fryderyka-chopina,389867,artykul.html

Dotychczasowy logotyp operujący symbolem zastąpiono znakiem składającym się z akronimu nazwy Uczelni oraz jego rozwinięcia. Jednocześnie ujednolicono kolory i liternictwo stosowane w komunikacji uniwersytetu. Szeryfowa czcionka Canela (akronim UMFC) nawiązująca do tradycji materiałów drukowanych została dopełniona nowoczesnym i uniwersalnym krojem pisma HK Grotesk.

Dynamiczne logo poddające się animacji w zastosowaniu cyfrowym oraz kształtujące się w różny sposób, w zależności od potrzeb w mediach drukowanych, umożliwia budowanie tożsamości wizualnej z charakterem, przy zachowaniu powagi właściwej instytucji z tak bogatymi tradycjami.

Kolorem wiodącym marki stał się ponadczasowy i elegancki w swojej prostocie granatowy (Pantone 2965C), uzupełniony o szarość w ciepłym odcieniu (PANTONE Warm Gray 2C). Wyrażająca spokój, pewność siebie i więź, barwa granatowa podkreśla uniwersalną potrzebę niezawodnego i stabilnego fundamentu, umożliwiającego bezpieczne budowanie własnej przyszłości.

Wszystkie materiały drukowane oparto na siatce pozostającej w ścisłej relacji z nowym logotypem. W ten sposób przygotowano spójny system komunikacji – od afiszy koncertowych, po materiały korporacyjne, takie jak papier firmowy, teczki, koperty czy wizytówki.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praktyczny poradnik jak stworzyć skuteczne video do kampanii performance wg Bartłomieja Foszer
W performance marketingu chodzi o to, żeby wyróżnić się spośród innych marek. Na portalach społecznościowych pojawiają nam się dziennie setki różnych reklam. Jak przykuć uwagę użytkowników? Liczy się pomysł, kreatywność, dostosowanie do medium i wiele innych zmiennych. Mocno wierzę, że znacznie więcej można osiągnąć tworząc angażujące...
3,8 biliona dolarów – tyle w 2020 r. stracili łącznie sprzedawcy e-commerce i producenci przez nieuczciwą konkurencję. Plagiaty i podróbki w internecie to codzienność. Problem urósł do takiej skali, że niektórzy wytwórcy nie reklamują swoich produktów w obawie przed naśladowcami. Istnieją jednak sposoby, żeby przed tym się...
Korekta i redakcja

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Korekta i redakcja

Wpro­wa­dza­jąc tekst do kom­pu­tera, warto zadbać samemu o wyko­na­nie jego wstęp­nej korekty, nato­miast żadną miarą nie należy rezy­gno­wać z pro­fe­sjo­nal­nej korekty sty­li­stycz­nej i redak­cji języ­ko­wej, co nie­stety staje się obec­nie dość czę­stym zja­wi­skiem. Pamię­tajmy, że źle rozu­miana oszczęd­ność kosz­tów, jaką kusi...
Ciąg wyzwań dla sklepów spożywczych
Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd, pisze o tym, jak oznakowania tworzone i drukowane na miejscu mogą pomóc w zachęcaniu klientów do dalszych „ultralokalnych” zakupów po pandemii
Podcast jako narzędzie komunikacji marki
Jak wynika z danych udostępnionych przez Spotify - Polska znalazła się na liście dziesięciu najszybciej rozwijających się rynków podcastowych na świecie, a w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Na całym świecie zaobserwowano wzrost odtwarzania internetowych audycji o 42...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764