logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa kampania Stowarzyszenia Twoja Sprawa i portalu Opornografii.pl

  PR 04.10.2019, przeczytano 1191 razy
ilustracja

W Polsce dziesiątki tysięcy dzieci ogląda pornografię codziennie. Wielu rodziców nie jest tego świadomych i nie wie, jak skutecznie chronić najmłodszych. Stowarzyszenie Twoja Sprawa startuje z kampanią społeczną, by zachęcić do pogłębienia wiedzy, rozmowy z dzieckiem i do korzystania ze specjalistycznego portalu oPornografii.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-kampania-stowarzyszenia-twoja-sprawa-i-portalu-opornografii.pl,384225,artykul.html

58% dzieci i młodzieży trafia na treści pornograficzne przypadkowo, a co trzeciemu pokazuje je rówieśnik*. Internetowa pornografia stanowi najbardziej ekstremalną formę seksualizacji dzieci i wciąż pozostaje dostępna bez żadnych technicznych ograniczeń czy opłat.

Według licznych badań naukowych, z którymi można zapoznać się na portalu oPornografii.pl, pornografia może prowadzić do uzależnienia, ze wszystkimi tego negatywnymi konsekwencjami. Buduje również w dzieciach nieprawdziwy obraz ludzkiej seksualności, promuje przedmiotowe traktowanie kobiet i mężczyzn, ma negatywny wpływ na zdolność do budowania związków, a wreszcie może prowadzić do dysfunkcji seksualnych.

Spot społeczny Stowarzyszenia Twoja Sprawa ma z jednej strony zachęcić do odwiedzenia portalu oPornografii.pl, z drugiej pokazać powszechność zjawiska korzystania przez dzieci ze stron pornograficznych. Sam portal ma za zadanie zwiększać świadomość społeczną i propagować praktyczne umiejętności ochrony dziecka przed szkodliwością pornografii.

Obok nieograniczonego dostępu do niej w internecie, czynnikami zwiększającymi ryzyko kontaktu z niebezpiecznymi treściami są: brak ustalonych z dzieckiem zasad korzystania z urządzeń multimedialnych, brak rozmów rodziców z dzieckiem wyjaśniających zagrożenia oraz wciąż zbyt rzadkie korzystanie z dostępnych zabezpieczeń i aplikacji ochrony rodzicielskiej. A statystyki są alarmujące.

Ponad 11% chłopców i 1,4% dziewcząt w wieku 14-16 lat ogląda pornografię codziennie, co odpowiada około 45000 dzieci i to tylko w tej grupie wiekowej, nie licząc pozostałych roczników. Do oglądania pornografii od 11 do 30 razy w miesiącu w tym wieku przyznaje się kolejne prawie 11% chłopców i 1,5% dziewcząt**.

Dr hab. Piotr Rzymski z Zakładu Medycyny Środowiskowej na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu przyznaje po przebadaniu studentów, że: „osoby, które miały wczesny kontakt z pornografią, np. w wieku 12 lat bądź wcześniej, częściej wskazywały na problemy związane z czerpaniem satysfakcji w związku, jak również na niższą satysfakcję seksualną. W grupie tej istotnie wyższa - siedmiokrotnie u mężczyzn, a czterokrotnie u kobiet - była częstotliwość postrzegania siebie jako osoby uzależnionej od pornografii. Takie kampanie informacyjne i edukacja rodziców są wciąż bardzo potrzebne, ponieważ problem uwikłania w oglądanie pornografii i ryzyko uzależnienia się od niej, dotykają coraz większej i coraz młodszej grupy dzieci. Skutki tego już obserwujemy w pokoleniu współczesnych nastolatków i młodych dorosłych”.

Rok działalności portalu oPornografii.pl

ilustracjastrzałka

Prowadzony od roku przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa portal jest dedykowany właśnie rodzicom i specjalistom. Dostarcza merytorycznej i praktycznej wiedzy z obszaru medycznego i społecznego wpływu konsumpcji pornografii na nieletnich oraz podejmowanych na świecie działań w kierunku skutecznej ochrony przed nią najmłodszych. Portal daje praktyczne wskazówki jak o szkodliwości pornografii rozmawiać z dzieckiem i skutecznie uruchomić dostępne narzędzia ochrony rodzicielskiej. Zamieszczone na portalu porady specjalistów i wywiady z ekspertami zachęcają rodziców do większej aktywności i zaangażowania się w wirtualne życie dziecka oraz jego edukację. Spot będzie dostępny na platformach społecznościowych FB, YouTube oraz Twitter.

Szczegóły dotyczące organizacji szkoleń dostępne są na stronie www.opornografii.pl.

Źródło: Stowarzyszenie Twoja Sprawa

www.twojasprawa.org.pl

Dodatkowe informacje:

*Badania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę przeprowadzone na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie N=3.943 uczniów w wieku 11-18 lat w X i XI 2017 r.
** Badania Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej przeprowadzone na próbie N=11.236 uczniów w wieku od 14- 16 lat w latach 2014-2017.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764