logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa kampania Stowarzyszenia Twoja Sprawa i portalu Opornografii.pl

  PR 04.10.2019, przeczytano 381 razy
ilustracja

W Polsce dziesiątki tysięcy dzieci ogląda pornografię codziennie. Wielu rodziców nie jest tego świadomych i nie wie, jak skutecznie chronić najmłodszych. Stowarzyszenie Twoja Sprawa startuje z kampanią społeczną, by zachęcić do pogłębienia wiedzy, rozmowy z dzieckiem i do korzystania ze specjalistycznego portalu oPornografii.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-kampania-stowarzyszenia-twoja-sprawa-i-portalu-opornografii.pl,384225,artykul.html

58% dzieci i młodzieży trafia na treści pornograficzne przypadkowo, a co trzeciemu pokazuje je rówieśnik*. Internetowa pornografia stanowi najbardziej ekstremalną formę seksualizacji dzieci i wciąż pozostaje dostępna bez żadnych technicznych ograniczeń czy opłat.

Według licznych badań naukowych, z którymi można zapoznać się na portalu oPornografii.pl, pornografia może prowadzić do uzależnienia, ze wszystkimi tego negatywnymi konsekwencjami. Buduje również w dzieciach nieprawdziwy obraz ludzkiej seksualności, promuje przedmiotowe traktowanie kobiet i mężczyzn, ma negatywny wpływ na zdolność do budowania związków, a wreszcie może prowadzić do dysfunkcji seksualnych.

Spot społeczny Stowarzyszenia Twoja Sprawa ma z jednej strony zachęcić do odwiedzenia portalu oPornografii.pl, z drugiej pokazać powszechność zjawiska korzystania przez dzieci ze stron pornograficznych. Sam portal ma za zadanie zwiększać świadomość społeczną i propagować praktyczne umiejętności ochrony dziecka przed szkodliwością pornografii.

Obok nieograniczonego dostępu do niej w internecie, czynnikami zwiększającymi ryzyko kontaktu z niebezpiecznymi treściami są: brak ustalonych z dzieckiem zasad korzystania z urządzeń multimedialnych, brak rozmów rodziców z dzieckiem wyjaśniających zagrożenia oraz wciąż zbyt rzadkie korzystanie z dostępnych zabezpieczeń i aplikacji ochrony rodzicielskiej. A statystyki są alarmujące.

Ponad 11% chłopców i 1,4% dziewcząt w wieku 14-16 lat ogląda pornografię codziennie, co odpowiada około 45000 dzieci i to tylko w tej grupie wiekowej, nie licząc pozostałych roczników. Do oglądania pornografii od 11 do 30 razy w miesiącu w tym wieku przyznaje się kolejne prawie 11% chłopców i 1,5% dziewcząt**.

Dr hab. Piotr Rzymski z Zakładu Medycyny Środowiskowej na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu przyznaje po przebadaniu studentów, że: „osoby, które miały wczesny kontakt z pornografią, np. w wieku 12 lat bądź wcześniej, częściej wskazywały na problemy związane z czerpaniem satysfakcji w związku, jak również na niższą satysfakcję seksualną. W grupie tej istotnie wyższa - siedmiokrotnie u mężczyzn, a czterokrotnie u kobiet - była częstotliwość postrzegania siebie jako osoby uzależnionej od pornografii. Takie kampanie informacyjne i edukacja rodziców są wciąż bardzo potrzebne, ponieważ problem uwikłania w oglądanie pornografii i ryzyko uzależnienia się od niej, dotykają coraz większej i coraz młodszej grupy dzieci. Skutki tego już obserwujemy w pokoleniu współczesnych nastolatków i młodych dorosłych”.

Rok działalności portalu oPornografii.pl

ilustracjastrzałka

Prowadzony od roku przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa portal jest dedykowany właśnie rodzicom i specjalistom. Dostarcza merytorycznej i praktycznej wiedzy z obszaru medycznego i społecznego wpływu konsumpcji pornografii na nieletnich oraz podejmowanych na świecie działań w kierunku skutecznej ochrony przed nią najmłodszych. Portal daje praktyczne wskazówki jak o szkodliwości pornografii rozmawiać z dzieckiem i skutecznie uruchomić dostępne narzędzia ochrony rodzicielskiej. Zamieszczone na portalu porady specjalistów i wywiady z ekspertami zachęcają rodziców do większej aktywności i zaangażowania się w wirtualne życie dziecka oraz jego edukację. Spot będzie dostępny na platformach społecznościowych FB, YouTube oraz Twitter.

Szczegóły dotyczące organizacji szkoleń dostępne są na stronie www.opornografii.pl.

Źródło: Stowarzyszenie Twoja Sprawa

www.twojasprawa.org.pl

Dodatkowe informacje:

*Badania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę przeprowadzone na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie N=3.943 uczniów w wieku 11-18 lat w X i XI 2017 r.
** Badania Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej przeprowadzone na próbie N=11.236 uczniów w wieku od 14- 16 lat w latach 2014-2017.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Szkoda, że w spocie skupiono się na reklamie serwisu, zamiast...

No, ale nie dziwi, skoro na stronie głównej, pod pytaniem:
"Co możesz zrobić, żeby chronić swoje dziecko przed pornografią"
widnieje odpowiedź:
"Wesprzyj finansowo stowarzyszenie Twoja Sprawa".

avatar użytkownika
,

Mijasz się bardzo poważnie z prawdą. Na 30 sekund spotu informacja o stronie internetowej - oczywista i niezbędna z punktu widzenia mechaniki kampanii - pojawia się przez 4 ostatnie sekundy. To niecałe 14% czasu. Przez pozostały czas prezentowany jest problem dostępu do pornografii - skąd więc teza że skupiono się tu na "reklamie serwisu"?

Nieprawdziwa jest też teza, że informacja o możliwości wsparcia finansowego jest odpowiedzią na pytanie "Co możesz zrobić...". Klikając w link dopięty do tego pytania użytkownik zostaje przeniesiony na stronę zawierającą przegląd dostępnych w serwisie materiałów, wśród których można szukać odpowiedzi. Przeanalizowanie ich i ocena wymaga oczywiście wysiłku, być może dlatego poprzestałeś na skrótowej i niestety mijającej się całkowicie z prawdą ocenie.
  

avatar użytkownika
,

Jasne.
Jak zaczniesz klikać w serwisie to Cię przeniesie w różne miejsca.
Ale pierwsze wrażenie przy wejściu jest oczywiste i raczej nieprzypadkowe.

Spot kładzie nacisk na adres serwisu, a powinien na...
...no ale przecież nie będziemy tutaj pisali na co, od tego są ci, którzy wzięli za realizację pieniądze.
  

avatar użytkownika
,

Wystarczy obejrzeć spot aby zobaczyć na co kładzie nacisk, jeśli to nie wystarcza, to tłumaczenia też nic nie pomogą.  

avatar użytkownika
,

No właśnie.
Dobrze, że jednak trwasz na posterunku, jak redaktor Lichocka z Ziemcem, i cierpliwie tłumaczysz, jak widzowie powinni rozumieć to co obejrzeli, oczywiście, na wypadek, gdyby rozumieli inaczej niż chce reklamodawca.

Goebbels byłby dumny.
  

avatar użytkownika
,

Trochę nas przeceniasz. Materiały prezentowane przez TVP są idealnie dostosowane do poziomu odbiorcy tej telewizji i podawane w takiej formie aby były całkowicie zrozumiałe bez dodatkowych tłumaczeń. Porównywanie nas z tak profesjonalnie działającym nadawcą wydaje się niesprawiedliwe i nieuprawnione. Natomiast ani TVP ani Joseph Goebbels nie pozwoliliby sobie na to by zasadniczą treść przekazu ograniczyć do 14% czasu emisji. To byłoby nieprofesjonalne.   

avatar użytkownika
,

Dokładnie tak!
Reklama mówi: Wejdź na stronę.
Na stronie jasno napisane: wesprzyj stowarzyszenie.

Proste jak drut!
  

avatar użytkownika
,

Na stronie jest też napisane do czego służą cookies. Prosty wniosek: kampania służy propagowaniu idei stosowania cookies i wyjaśnianiu mechanizmów oraz celów ich działania. Czyli nie miałeś racji.  

avatar użytkownika
,

Wszyscy widzą co jest na stronie i w jaki sposób ustawione.
Ale tylko Lichocka i Ziemiec będą przekonywać, że to dla dobra oglądającego.
  

avatar użytkownika
,

Lichocka i Ziemiec lubią cookies? Czyli prowadzą program kulinarny? Zabawna jest nawet ta swoboda interpretacyjna.   

avatar użytkownika
,

Lichocka i Ziemiec słyszą inne słowa, widzą inne obrazy, i wiedzą, że układ elementów na stronie o pornografii jest całkowicie przypadkowy.  

avatar użytkownika
,

To może dodajmy po prostu zrzut ekranu pokazujący ten układ aby wszyscy wiedzieli o czym mowa. Teraz każdy łatwo sam oceni czy położenie elementu zachęcającego do wsparcia finansowego uzasadnia Twoje zarzuty.  

avatar użytkownika
,

Jak zachęca jak nie zachęca?
Jest tam całkowicie przypadkowo.
  

avatar użytkownika
,

Nie uciekaj od własnej tezy, która nie brzmiała wcale że "zachęca" (to nie wymaga dowodu bo jest powiedziane expressis verbis), ale że streszcza cele kampanii i dominuje przekaz na stronie, przesłaniając rzekomo przesłanie kampanii. Sugerowałeś że ktoś zainteresowany jej tematem zostaje mimowolnie przekierowany na stronę dotycząca wsparcia finansowego. Dlatego dodaliśmy zrzut ekranu i teraz każdy może to osobiście, łatwo ocenić. Przedrzeźnianie tez które nie padły w dyskusji nic tu nie pomoże.  

avatar użytkownika
,

Napisałem wprost, że układ elementów na stronie jest, oczywiście przypadkowo, jednoznaczny w odbiorze, wskazując potrzebę finansowania stowarzyszenia.
Tak, nawet kretyn zauważy, że układ graficzny pytanie odpowiedź jest wręcz łopatologiczny.

Skoro coś piszę WPROST, to Twoje próby tłumaczenia co napisałem są zbędne, bo średnio rozgarnięta małpa zrozumie, wszak jest napisane wprost.
  

avatar użytkownika
,

Nikt nie zarzuca Ci że wyrażasz się niejasno, a już na pewno nikt nie próbowałby tłumaczyć tego co piszesz - robisz to bardzo sprawnie i poprawnie więc nie ma takiej potrzeby. Co nie znaczy że piszesz z sensem - pozwól że każdy oceni samodzielnie ten sens oglądając obrazek.  

avatar użytkownika
,

Może przypadkiem znajdzie się jakiś przedstawiciel stowarzyszenia...
i oceni, że wszystko jest w całkowitym porządku.
Może się też zdarzyć, że będzie przechodził towarzysz Ziemiec, rzuci wprawnym okiem i oceni.

A potem red. Lichocka w korytarzu policzy głosy suwerena.
  

avatar użytkownika
,

Może być też tak że ktoś skorzysta z zawartych w serwisie informacji. Czy raczej to wykluczasz?  

avatar użytkownika
,

Bardziej by mnie ciekawiło, ile ten układ słowno-graficzny przyniósł przeniesień na stronę dofinansowania.  

avatar użytkownika
,

Żeby wykorzystać tę informację do stawiania zarzutów o sprzeniewierzanie się celom kampanii musiałbyś porównać ją z informacją o skuteczności wypełniania tych celów. Skoro przyznajesz że Cię to nie interesuje, dajesz dowód że Twoja opinia jest tendencyjna, że nie zależy Ci na zbadaniu stanu rzeczy, ale na udowadnianiu z góry założonej tezy. Wobec powyższego kontynuowanie tematu wydaje się jałowe.  

avatar użytkownika
,

Za dużo piszesz o tym co Ci się wydaje, a za mało czytasz co jest napisane.

Bardziej ciekawi jaki jest efekt MANIPULACJI, bo manipulacja jest oczywista, tfu, przypadkowa. więc nie ma powodu deliberować nad nią zbyt długo.

To ile osób skorzysta z serwisu nie interesuje mnie wcale, bo nie musi.
  

avatar użytkownika
,

Żeby stwierdzić manipulację trzeba by mieć dowody, że ludzie nie korzystają z serwisu w sposób właściwy, ale wbrew swoim intencjom lądują na stronie poświęconej wsparciu finansowemu. Dopóki nie masz takich danych, piszesz wyłącznie o tym co Ci się wydaje.  

avatar użytkownika
,

Trzeba być IDIOTĄ pierwszej wody, by wierzyć, że banner zachęcający do wpłat znalazł się w przypadkowym miejscu na stronie głównej.

Żeby stwierdzić skuteczność manipulacji, jaką jest odpowiednie zestawienie elementów słowno-graficznych, wystarczy informacja o przypływie środków finansowych przed kampanią, podczas i po.

To czy strona spełnia swoją funkcję informacyjną nie ma dla tej manipulacji znaczenia.
Ale oczywiście możesz to sobie zbadać.
  

avatar użytkownika
,

Zgodnie z zasadami logiki badać i dowodzić powinien ten, kto stawia tezę. Jeśli nie interesują Cię dane mogące potwierdzić Twoją hipotezę, zgodnie z którą baner został umieszczony w sposób upośledzający mechanikę kampanii, istnieje uzasadnione podejrzenie że sam nie wierzysz we własną tezę, a posługujesz się nią z jakichś nieznanych, pozamerytorycznych powodów.   

avatar użytkownika
,

To nie jest teza.
To jest stwierdzenie faktu zaistnienia manipulacji najczystszej wody.

Nie ma obowiązku dowodzenia czegokolwiek. Skąd Ty w ogóle bierzesz takie kocopoły, że ktoś coś będzie na Twoje żądanie udowadniał?
Nie ma też miejsca na wiarę, wszak gołym okiem widać jak elementy na stronie są ułożone.

W kwestii zaś danych, szczerze wątpię, by stowarzyszenie kiedykolwiek udostępniło dane pozwalające ocenić efekty tej manipulacji.
  

avatar użytkownika
,

Gołym okiem to widać tyle, że element poświęcony wsparciu umieszczony jest na swoim miejscu, czyli pod wszystkimi innymi, na końcu strony. Reszta to Twoja interpretacja - to, co Ci się wydaje.  

avatar użytkownika
,

A może Ty widzisz inną stronę, bo przecież nie pisałbyś takich durnot po jej obejrzeniu?  

avatar użytkownika
,

Na szczęście zrzut ekranu został wklejony w treść notki, więc teraz wszyscy widzimy ten sam obrazek.  

avatar użytkownika
,

Z tego co piszesz, wynika, że Ty jednak widzisz inny obrazek.


Brawo towarzyszu Ziemiec, Partia Wam tego nie zapomni!
  

Najnowsze w tym dziale

Nowa odsłona kampanii Nutricia
W poniedziałek 21 października rusza nowa odsłona kampanii dla kaszek BoboVita PORCJA ZBÓŻ, której koncepcję kreatywną opracowała agencja Havas Warsaw. Kampania swoim zasięgiem obejmie telewizję oraz internet, w tym media społecznościowe.
PKN ORLEN został Oficjalnym Partnerem Ekstraklasy. W ramach współpracy w sezonie 2019/2020 marka będzie promowana na stadionach oraz podczas transmisji meczów już od najbliższej, 12. kolejki rozgrywek.
Kampania teaserowa „Idealiści” promuje czwartą edycję Open Eyes Economy Summit
Agencja Eskadra startuje z oryginalną kampanią outdoorową „Idealiści”, która promuje międzynarodowy kongres ekonomii wartości – Open Eyes Economy Summit. Nowe billboardy, citylighty i cityscrolle są odpowiedzią na kontrowersyjne hasła sprzed tygodnia.
ICE z nową strategią komunikacji od Hand Made
Centrum Kongresowe ICE Kraków odświeża strategię komunikacji, którą będzie wdrażać w latach 2020-2025. Twórcą kompleksowej koncepcji jest krakowska agencja reklamowa Hand Made, która dostarczyła zwycięską ideę i wizję kolejnych pięciu lat dla tego niezwykłego miejsca na mapie Krakowa.
Wraz z rozpoczęciem sezonu jesienno-zimowego ruszyła kolejna odsłona akcji Nikon „Natychmiastowy Rabat”, dzięki której przy zakupie aparatu z obiektywem zaoszczędzić można nawet do 1720 zł. Promocja obejmuje szeroką gamę produktów marki, w tym lustrzanki cyfrowe, bezlusterkowce i obiektywy Nikkor.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764