logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa makieta na 30-lecie „Gazety Wyborczej” i wolnej Polski

  PR 05.06.2019, przeczytano 190 razy
ilustracjastrzałka

Nowoczesne, przejrzyste i jeszcze bardziej przyjazne czytelnikom – takie będą wydania papierowe „Gazety Wyborczej” już od wtorku, 4 czerwca br. Projekt makiety, który zadebiutuje w 30. rocznicę wyborów z 1989 roku, przygotował Jacek Utko, utytułowany twórca szat graficznych gazet z całego świata. Dodatkowo w nowej odsłonie dziennik zaproponuje czytelnikom strony Temat dnia i dział Poradnik, a w piątki – tygodniki lokalne łączące dotychczasowe magazyny z przewodnikiem kulturalnym „Co Jest Grane 24”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-makieta-na-30-lecie-_gazety-wyborczej_-i-wolnej-polski,382772,artykul.html

– W wymagających dla tradycyjnej prasy czasach nowa makieta wysokonakładowego dziennika to projekt wyjątkowy nie tylko na skalę polską. Zmiana układu i wyglądu wydań to znacznie więcej niż nowy projekt graficzny gazety – to także zmiana filozofii jej tworzenia oraz wyraźny, mocny sygnał, że wierzymy w nowoczesną, papierową „Gazetę Wyborczą” dopełniającą się z atrakcyjną ofertą cyfrową dziennika i dbamy o jej rozwój – mówi wydawca „Gazety Wyborczej” Jerzy Wójcik. – Nową „Wyborczą” ocenią oczywiście sami czytelnicy, ale jesteśmy przekonani, że jutro dostaną do ręki gazetę nowoczesną i klasyczną jednocześnie, a przede wszystkim przejrzystą i piękną.

Od wtorku, 4 czerwca br. „Gazeta Wyborcza” będzie ukazywać się w nowej makiecie, wprowadzonej z okazji 30. urodzin dziennika - po kilkunastu latach od poprzedniej zmiany. Dzięki niej dziennik zyska nowoczesny, bardziej uporządkowany i spójny układ treści, będzie przejrzysty i bardziej czytelny. Zapewnią to m.in. nieco powiększona, prostsza czcionka, większe przestrzenie w projekcie poszczególnych stron oraz lepiej eksponowane fotografie, np. na drugiej stronie wydania. Dodatkowo autorzy komentarzy, felietonów i opinii będą przedstawiani rysunkowym portretem.

ilustracjastrzałka

– „Gazeta Wyborcza” będzie mieć szatę graficzną premium, odpowiednią do jakości swoich treści. Chciałem, aby jej makieta była bardziej spójna, by wszystkie sekcje i tygodniki wyglądały jak z jednej rodziny. Oczywiście, „Wyborcza” powinna też być nowoczesna i używać nowoczesnych rozwiązań graficznych, ale z konserwatywnym rysem, charakterystycznym dla prasy wysokiej jakości – wyjaśnia Jacek Utko, twórca nowej makiety, którego poprzednie projekty pięciokrotnie zdobywały nagrodę World’s Best Designed Newspaper i trzykrotnie European Newspaper of the Year.

W nowej makiecie „Gazeta Wyborcza” ma wyraźny podział treści: lekturę rozpoczyna szybsza część newsowa, obejmująca działy Polska, Świat i Ekonomia, ze specjalną sekcją Temat Dnia. To wybrany przez redakcję dziennika temat, który będzie omawiany w komentarzach, cytatach czy opiniach rozmówców. Druga część wydania to działy Opinie, Kultura, Nauka i Reportaż, w których więcej będzie dłuższych form dziennikarskich. Codziennie, oprócz sobót, na łamach dziennika pojawi się sekcja Poradnik, która będzie oferować praktyczne treści, użyteczne dla czytelników, np. informatory o zmianach w prawie, systemie emerytalnym bądź związane z edukacją. W czwartki Poradnik będzie miał charakter konsumencki, a w piątki zajmie cztery strony i w całości zostanie poświęcony tematyce zdrowotnej, zastępując wydania „Tylko Zdrowie”. W nowej makiecie zmieni się także wygląd tygodników „Duży Format”, „Ale Historia”, „Mój Biznes”, „Nasza Europa” i „Magazyn Świąteczny”.

Zmiany graficzne i wydawnicze obejmą także wydania lokalne „Gazety Wyborczej”. Piątkowe magazyny lokalne, ukazujące się w 20 miastach, zostaną połączone z dodatkiem kulturalnym „Co Jest Grane 24” (jedynie w Warszawie będzie się on nadal ukazywał w osobnym grzbiecie).

ilustracjastrzałka

– W ten sposób powstaną kompletne, obszerne tygodniki lokalne, np. „Tygodnik Kraków” czy „Tygodnik Poznań” – mówi Mikołaj Chrzan, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”. – Nowy layout okładek piątkowych tygodników umożliwi redaktorom większą swobodę i lepszą ekspozycję tematów newsowych. Zmieni się charakter strony 2. Ludzie i Opinie, na której w atrakcyjnej formie graficznej publikowane będą komentarze, recenzje, listy i sylwetki. Natomiast sekcja z dłuższymi formami – m.in. reportażami i wywiadami – będzie ukazywała się pod hasłem „Tygodnik Reporterów”.

Jednocześnie zespół „Gazety Wyborczej” uporządkuje także zasięgi kilku dodatków lokalnych ukazujących się od poniedziałku do czwartku: od 4 czerwca br. informacje ze Szczecina będą ukazywały się razem z wiadomościami trójmiejskimi (dotychczas były w wydaniu poznańskim); wydanie podlaskie zostanie połączone z lubelskim (ukazywało się wraz z wiadomościami z warmińsko-mazurskiego), a wspólne wydanie lokalne otrzymają czytelnicy z Olsztyna, Torunia i Bydgoszczy.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prezes Radia Kolor: Wszystkie stacje prywatne są przeciwne cyfryzacji
– Cyfryzacja radiofonii w systemie DAB+ jest procesem nie do zatrzymania, mimo że większość dużych rozgłośni jest jej przeciwna – mówi Alina Strześniewska, prezes Radia Kolor. Dodaje, że w tej chwili są na próbnych emisjach we Wrocławiu i w Gdańsku, a już w przyszłym tygodniu będą składać wniosek na Warszawę. O planach...
„Miesiąc z rekinami
Od premiery „Szczęk” Stevena Spielberga, spiczasta płetwa tnąca fale wywołuje dreszcz emocji, nawet widziana wyłącznie na ekranie telewizora. Rekiny wywołują strach i ogromną ciekawość. Te emocje wzbudzi też „Miesiąc z rekinami” na National Geographic Wild.
GroupM rozwija system programatycznego zakupu mediów cyfrowych. CoPilot jest pierwszym narzędziem w ofercie grupy, które na taką skalę wykorzystuje uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji.
Wyniki badania Gemius/PBI za maj 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Wydatki reklamowe branży handlowej
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764