Kampania społeczna „Hazard. Nie igraj.”, której celem jest zwrócenie uwagi na ryzyko związane z nadużywaniem gier hazardowych, tym razem będzie widoczna w przestrzeni miejskiej dzięki akcji wlepkowej.
Wlepki przedstawiają bohaterów kampanii – młodych ludzi grających na automatach, w gry komputerowe lub sms-owe - w towarzystwie haseł: „Gra pociąga, ale wciąga”, „Szczęście nie przychodzi z automatu” czy „Goło i niewesoło”. Pojawią się one w centralnych punktach największych miast, głównych miejscach spotkań młodych ludzi i w okolicach szkół.
Aktualnie trwa też konkurs, w ramach którego uczestnicy przesyłają swoje scenariusze, storyboard lub listy ujęć filmu promującego ideę kampanii „Hazard. Nie igraj”. Twórcy najlepszych projektów będą mogli wziąć udział w warsztatach filmowych prowadzonych przez specjalistów ze Szkoły Mistrzów Reklamy. W trakcie warsztatów dowiedzą się m.in.: jak napisać ciekawy scenariusz, jak nakręcić, montować i udźwiękowić film.
„Hazard. Nie igraj” to pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania antyhazardowa, która rozpoczęła się w październiku 2012 roku. Jej start poprzedzony był badaniami przeprowadzonymi ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych przez Fundację CBOS. Wykazały one, że ponad 50 tys. Polaków jest uzależnionych od gier hazardowych, a blisko 200 tys. narażonych na ryzyko uzależnienia. Aktywności realizowane w trakcie kampanii społecznej budują świadomość ryzyka związanego z graniem na automatach o niskiej wygranej, w gry liczbowe, zdrapki, loterie czy konkursy sms. Pokazują też, do jakich problemów życiowych doprowadza uzależnienie od hazardu.
W ramach kampanii realizowane są działania obejmujące on-line, mobile, social media, reklamy w kinie oraz ambient. Reklamy display dostępne są na największych portalach horyzontalnych. Spoty reklamowe można było obejrzeć w sekcjach VOD Onet oraz w sieci kin Multikino. Dostępne są także na YouTube, W portalu społecznościowym Facebook prowadzony jest profil „nie igraj”, który skupia ponad 2 700 fanów. Istotnym elementem kampanii był ambient – murale obecne w 6 najważniejszych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Gdyni i Wrocławiu, a także wlepki, naklejki na lustrachi plakaty w kinach, pubach i centrach rozrywki.
Grupą docelową kampanii są osoby w wieku od 15 do 24 lat, czyli pokolenie Y, określane również mianem pokolenia klapek i iPodów czy generacją nanosekundy. Działania kierowane są także do rodziców i opiekunów oraz nauczycieli i dyrektorów szkół.
Kampania społeczna „Hazard. Nie igraj.” finansowana jest ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych. Jej realizacja rozpoczęła się w ubiegłym rokui zakończy się w październiku 2013 roku.
Przygotowaniem strategii oraz zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Value Media, z a kreację odpowiedzialna jest Szkoła Mistrzów Reklamy. Działania w mediach społecznościowych prowadzi 8fish, natomiast za PR odpowiada agencja Personal PR.
Źródło: Fast PR