logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa odsłona Obido.pl i wizja rynku mieszkaniowego przyszłości

  PR 26.11.2020, przeczytano 755 razy
ilustracja

Wzbogacony o unikalne mechanizmy sztucznej inteligencji serwis obido.pl rozpoczyna swoje drugie pięciolecie. Na piąte urodziny platforma zyskała nowe oblicze, ale odświeżony wygląd to tylko zewnętrzna polewa tortu, który w środku kryje znacznie więcej smakołyków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-odslona-obido.pl-i-wizja-rynku-mieszkaniowego-przyszlosci,389341,artykul.html

Pięć razy szybsze ładowanie strony, przyjazna wersja mobilna, nowy sposób prezentacji mieszkań i lokalizacji inwestycji oraz fotorealistyczne spacery 3D do wszystkich lokali, a wszystko to wspierane przez Laboratorium Sztucznej Inteligencji – to w telegraficznym skrócie nowa wersja obido.pl, największej platformy klientów rynku deweloperskiego. Nowe rozwiązania zostały przedstawione podczas konferencji Proptech Ideas 2020. Ze względu na pandemię w Centrum Kongresowym ICE nie mogła pojawić się publiczność, transmisję z konferencji można było oglądać na Facebooku, YouTube oraz na obido.com. Podczas konferencji twórcy platformy nie tylko opowiedzieli o nowej odsłonie obido, ale i podzielili się swoją wizją technologicznej przyszłości rynku mieszkaniowego.

Nowe obido szybkie i mobilne

Jak wskazują badania, 47 proc. użytkowników oczekuje, że strona wczyta się w mniej niż 2 sekundy. Gdy ładuje się dłużej, wiele osób po prostu ją zamyka. Najnowsza odsłona obido.pl jest wyraźnie szybsza od poprzedniej. Czas ładowania spadł pięciokrotnie i dziś to najszybsza platforma na rynku, dwa i pół razy szybsza od dotychczasowego lidera. – Jest to możliwe dzięki temu, że serwis został napisany od zera, a w projektowaniu wykorzystano najnowsze technologie i najlepsze praktyki z całego świata – mówi Paweł Gniadkowski, prezes i dyrektor technologii obido. W projektowaniu nowego obido równie istotna co szybkość, była wersja mobilna. W Polsce z internetu w komórce korzysta już prawie 23 mln osób, a na obido.pl ruch mobilny stanowi 74 proc. i wskaźnik ten cały czas rośnie. Nie dziwi zatem fakt, że w nowej odsłonie serwisu projektanci skupili się na wersji mobilnej, a wkrótce powstanie też wygodna aplikacja na smartfony.

Nowe obido funkcjonalne i wygodne dla użytkowników

Od samego początku założeniem obido była standaryzacja prezentacji mieszkań z oferty. Najpierw były to zunifikowane rzuty mieszkań (taka sama skala i grafika) umożliwiające łatwiejsze ich porównywanie, potem rzuty 3D, a w końcu spacery 3D. W nowym obido pojawia się zupełnie nowa jakość spacerów 3D oraz interaktywne obracane modele mieszkań – wszystko przygotowane przez firmę 3D Estate. W kolejnym kroku to osoba szukająca mieszkania będzie mogła dopasować wystrój wnętrza modelu, a docelowo oszacować koszty urządzenia mieszkania w danym stylu i zarezerwować ekipę wykończeniową. Ale nowe obido bierze pod uwagę też to, co na zewnątrz – to nowa smart makieta przygotowana przez 3D Estate. Klienci będą mogli dokładnie obejrzeć budynek z każdej strony i z tego poziomu „wejść” do danego mieszkania czy zobaczyć widok z okna. Dla deweloperów to spora przewaga konkurencyjna, a dla nabywców mieszkań wygoda, oszczędność czasu i ułatwienie w podejmowaniu decyzji zakupowej.

Nowe obido wspierane przez sztuczną inteligencję

Pierwsze wdrożenia uczenia maszynowego (to jedna z gałęzi sztucznej inteligencji) w obido miały miejsce kilka kwartałów temu, ale dzięki zastrzykowi prawie miliona złotych dotacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 działania te znacząco przyśpieszyły. Budowane we współpracy z polską firmą DataWorkshop Laboratorium Sztucznej Inteligencji pozwala obido na snucie ambitnych planów i szybkie wdrażanie ich.

– Na tę chwilę nasze wspólne działania koncentrują się wokół wykorzystania inteligentnych algorytmów i uczenia maszynowego do wsparcia pracy zespołu obsługi klienta, a także do interpretacji rzutów mieszkań. Ta lista będzie się rozwijać, będziemy uruchamiać kolejne wspólne projekty – mówi Vladimir Alekseichenko, założyciel i CEO DataWorkshop. – Dla nas ważna jest też forma tej współpracy. Nie tylko projektujemy rozwiązania, ale i przekazujemy wiedzę zespołowi obido, by z czasem mógł samodzielnie utrzymywać i rozwijać te modele – dodaje.

Interpretacja rzutów mieszkań daje ogromne możliwości. Wykorzystując modele sztucznej inteligencji obido będzie umiało zaproponować mieszkanie o podobnym układzie, ale w innej lokalizacji. W kolejnym etapie system odczyta plan wymarzonego mieszkania stworzony przez użytkownika. Kolejnym ciekawym kierunkiem rozwoju są boty rozumiejące język naturalny. Wystarczy, że klient zadzwoni i w rozmowie z botem własnymi słowami opisze, czego szuka. System wykryje słowa kluczowe i wprowadzi je do systemu rekomendacji. Taka telefoniczna obsługa klienta będzie działać 24 godziny na dobę i ma być realnym wsparciem dla zespołu konsultantów.

ilustracjastrzałka

Nowe podejście do poszukiwania mieszkania

Lata pracy z osobami szukającymi mieszkania nauczyły obido, że jest to bardzo skomplikowany, ale jednocześnie powtarzalny proces. – Osoba szukająca mieszkania robi to średnio przez pięć miesięcy i w tym czasie 14-krotnie zmienia preferencje co do nieruchomości – mówi Marian Bruliński, wiceprezes i dyrektor marketingu obido. Użytkownicy nowego obido mogą nie tylko zobaczyć na mapie lokalizację i odległość od najważniejszych punktów. Dzięki autorskim reportażom i artykułom zobaczą, jak rzeczywiście wygląda życie w danej okolicy. W kolejnych etapach będą mogli zapoznać się z poziomem bezpieczeństwa, poznać jakość pobliskich placówek edukacyjnych czy planowane inwestycje miejskie.

– W żadnej innej branży to co widzi klient w momencie zakupu nie jest tak odległe od tego, co finalnie dostaje. Dlatego robimy wszystko, by nasi użytkownicy mieli dostęp do jak najszerszych i jakościowo najlepszych informacji. Naszym celem jest, aby obido było absolutnie najlepszym i jedynym potrzebnym miejscem do poszukiwania mieszkania – podsumowuje nowe obido Marian Bruliński.

Źródło: Obido.pl

www.obido.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żubrówka - nowe etykiety, nowy slogan
Żubrowka, jedna z wiodących marek wódki na świecie 1 , pojawiła się na sklepowych półkach w nowej odsłonie. Dwa flagowe produkty, Żubrówka Bison Grass i Żubrówka Biała, zmieniły swoje etykiety. Odświeżonej identyfikacji wizualnej towarzyszy hasło kampanii...
NAV agency rozpoczyna współpracę z marką Stumbras
Z początkiem nowego roku agencja kreatywna NAV agency poszerzyła swoje portfolio klientów o markę wódki Stumbras z segmentu alkoholi premium.
Wirtualny influencer Pepsi w Polsce
Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero, który został wirtualnym ambasadorem marki. Idea aktywacji związana jest z globalnym rebrandingiem, który przyniósł m.in. zmianę Pepsi Max na Pepsi Zero. Kampania...
Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno osoby z doświadczeniem w branży, jak i te chcące postawić pierwsze kroki w zawodzie. Fabryka opon w Dębicy świętuje w tym roku 85-lecie istnienia, z czego ostatnie 29 lat to czas...
Wojciech Bablok z Deloitte do Walk
Wojciech Bablok dołącza do zespołu ESG Grupy Walk jako Sustainability Marketing Director. Będzie odpowiedzialny m.in. za rozszerzenie oferty doradztwa ESG, w tym szkolenia z zakresu zrównoważonego marketingu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764