logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowa odsłona szyldu Victorii w Gdyni

   27.03.2023, przeczytano 827 razy
ilustracja

Inscription Project: Victoria to z założenia podróżujący projekt. Kolejna odsłona, tym razem w przestrzeni Traffic Design będzie jego rozwinięciem. Głównym elementem działania jest 47-letni napis VICTORIA, zdemontowany z hotelu Sofitel Warsaw Victoria w 2011 roku, zaprojektowany przez Romana Duszka. Zapraszamy na wernisaż 31.03.2023 o godzinie 20:00.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-odslona-szyldu-victorii-w-gdyni,399422,artykul.html

Oryginalny, 20 metrowy warszawski kaseton z 1976 roku możecie oglądać w witrynie Traffic Design. Antywojenny charakter działania wywodzi się wprost z historii powstania napisu, a w szczególności litery „V”. Projekt aktualizuje ten przekaz. Niezmiennie elementem są nagrania słowa “Victoria” wypowiadane przez osoby doświadczające uchodźctwa z różnych krajów, ludzi cierpiących ze względu na otaczające nas wojny. Będą tym razem towarzyszyć dźwiękowej interwencji - sygnału, którą będzie można usłyszeć w przestrzeni miasta od 30-31 marca.

- Podczas rozmowy z Romanem Duszkiem kluczowy okazał się wątek litery V. Podczas II wojny światowej okupanci zmienili nazwę obecnego Placu Piłsudskiego na Adolf Hitler Platz. Na Placu była umieszczona mównica w kształcie litery V. To ona utkwiła w głowie młodego Duszka. Jako dorosły projektant zajmujący się kompleksowo designem nowoczesnego hotelu, znajdującego się tym razem przy Placu Zwycięstwa, postanowił wpisać w literę V warszawską Syrenkę, jako symbol zwycięstwa nad nazizmem. - wspomina twórca projektu Stefan Kornacki

ilustracjastrzałka

Odsłona projektu w Gdyni to również nowy, interaktywny mapping przygotowywany razem z Saskią Wojtalewicz. Multimedialna wystawa będzie też okazją do premiery dokumentacji z 2022 roku - przestrzeń wypełni muzyka Hani Rani oraz Piotra Rosztajna. Artystyczną interwencję przygotowuje Jacek Wielebski, a historię napisu przybliży wywiad nagrany z Romanem Duszkiem.

ilustracjastrzałka

- VICTORIA to jeden z symboli Warszawy. W połowie lat 70.  Roman Duszek  dostał zlecenie na opracowanie znaku graficznego oraz oznaczeń komunikacji przestrzennej dla nowo powstającego hotelu Victoria.  Od powstania w 1976 roku hotel był  dla wielu nieosiągalnym symbolem luksusu i prosperity pogrążonej w biedzie i szarości  Polsce. W 2011 napis został zdemontowany. W 2015 roku kaseton pojawił się w  nowej roli  na LUMINA FESTIVAL w Cascais w Portugalii, następnie „Things to come” w Palacio Belmonte (Lizbony 2016), wystawie „Go Home” w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu (2017). - mówi Stefan Kornacki, autor projektu

ilustracjastrzałka

O Inscription Project

Główna idea projektu Stefana Kornackiego  to działanie przy pomocy odzyskanych napisów, neonów i kasetonów. To sztuka w przestrzeni miejskiej, happening, reportaż, instalacja. Wydarzenia pojawiają się w różnych kontekstach, kreują nowe pola znaczeniowe. Projekt realizowany od 2009 roku m.in w Polsce, Tallinnie, Kijowie, Lizbonie, Dubaju.

Wydarzenie jest współfinansowane przez Miasto Gdynia.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czego nie robić w marketingu w dobie kryzysu
84% europejskich konsumentów martwi się rosnącymi kosztami życia. Ten powszechny niepokój wymaga od marek wrażliwości w komunikacji z klientami. 63% z nich chce, aby firmy, od których kupują, były bardziej świadome emocjonalnego i finansowego wpływu, jaki ma na nich kryzys związany z kosztami utrzymania. Tymczasem ponad połowa konsumentów otrzymuje od...
Jak wykorzystać SMS-y w małej gastronomii
Otwarcie nowego lokalu, potwierdzenie rezerwacji stolika czy promocja na lody - o tym wszystkim może poinformować klienta wiadomość SMS. To proste narzędzie daje świetne efekty, gdy trzeba szybko dotrzeć do odbiorcy z ważnym przekazem i zapewnić sobie jego lojalność w przyszłości. Może być również doskonałym wsparciem dla kampanii social media.
Angażujące działania marketingowe w mniejszych firmach i organizacjach
Jak budować świadomość marki w małej firmie lub organizacji? Jak przyciągnąć klientów i jak utrzymać ich lojalną bazę bez dużych budżetów reklamowych? Jak umiejętnie budować angażujące doświadczenia customer experience? Oto kilka porad i narzędzi od Mood Media, dla mniejszych przedsiębiorców.
Traffic Design: Jeleń, lis i królik w żłobku
Fasady nowo wybudowanych gdańskich żłobków to jeden z projektów promujących dobry dizajn w otoczeniu najmłodszych. Ilustracyjne metalografiki przedstawiające zwierzęta, które najmłodsi mogą spotkać podczas spacerów, zdobią i identyfikują placówki.
Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”
Co sprawia, że niektóre polskie marki odnoszą sukces na rynku, rosnąc od niego szybciej i stają się prawdziwymi challenger brands? Jaki sekret kryje się za ich innowacyjnym podejściem i pozytywnym wpływem na otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentuje pierwszy w Polsce raport "Challenger brands, którzy zmieniają świat". Z realizację odpowiada...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764