W spotach video promujących kampanię Shopee 10.10 Tarcza Antyinflacyjna po raz kolejny wystąpił Sławomir, pierwszy ambasador marki w Polsce. Opowiedziana w komiksowym klimacie historia odbiega od tego, co Shopee wcześniej prezentowało, zarówno na polskim, jak i innych rynkach. Sławomir-superbohater nie tylko pokazuje Polakom, jak szukać najlepszych okazji, ale też wyjaśnia działanie najważniejszych funkcjonalności platformy. I robi to z sukcesami, bowiem Tarcza Antyinflacyjna Shopee cieszy się na tyle dużym zainteresowaniem kupujących, że platforma zdecydowała się ją przedłużyć o dwa dni Wielkiej Dogrywki.
Ambasador kampanii Sławomir w nowej roli
Najnowszy spot reklamowy 10.10 Tarcza Antyinflacyjna to odpowiedź marki na sytuację, w jakiej znaleźli się polscy konsumenci szukający oszczędności. Zamysłem kampanii było odejście od tego, co Shopee prezentowało dotychczas w swoich reklamach i zaprezentowanie polskim odbiorcom czegoś zupełnie nowego. Oczywiście stały i rozpoznawalny globalnie element humoru kampanii Shopee został zachowany. Zapewniła go ikoniczna postać Sławomira, który tym razem wcielił się w superbohatera wspierającego polskich klientów w znajdowaniu najkorzystniejszych ofert. Powstał spot przedstawiający popularnego piosenkarza rock-polo w zupełnie nowym kontekście, przy jednoczesnym zachowaniu komiksowej i pełnej humoru atmosfery.
Akcja promocyjna kampanii 10.10 Tarcza Antyinflacyjna skupia się przede wszystkim na wyjaśnieniu użytkownikom, co Shopee ma im do zaoferowania, nie tylko w dziedzinie szerokiej oferty produktowej. Gwarancja Najniższej Ceny na podstawowe artykuły, darmowe zwroty towaru oraz Gwarancja Shopee, która chroni kupujących w sytuacji, gdyby na przykład ich zamówienie nie dotarło – to wszystko wyjaśnia wkraczający do akcji Sławomir, przy akompaniamencie hitu „Miłość w Zakopanem”.
- Najciekawsza praca dla nas ma miejsce w trakcie nagrań na planie. Nie inaczej było tym razem – najwięcej zabawy dostarczyły nam momenty, kiedy kręciliśmy ujęcia rozbijania ścian, czy wyskakiwania z kartonów. Proces kreatywny całej kampanii rozpoczął się już kilka miesięcy wcześniej. Mieliśmy różne pomysły na przedstawienie postaci Sławomira, ale ścieżka superbohatera wydała nam się być najbardziej zaskakująca i intrygująca. Zależało nam jednak również na tym, aby mimo nowej odsłony, zachować charakterystyczne cechy postaci samego Sławomira - opowiada Michał Dmoch, Marketing Campaigns Lead w Shopee, i dodaje - Zarówno za aktualną kampanię reklamową, jak i poprzednie na polskim rynku, odpowiedzialny jest nasz wewnętrzny, lokalny zespół kreatywny. Czuwał on nad całym procesem, począwszy od konceptu reklamy, po jej produkcję. Jestem dumny z pracy tych osób, z tego, jak potrafią połączyć założenia globalnej strategii marketingowej Shopee z lokalnym kolorytem.
Film ze Sławomirem dostępny jest w 3 odsłonach w mediach społecznościowych, z których każda poświęcona jest głównym filarom działalności fukncjonowania platformy i ochrony kupujących. Ważną częścią kampanii są też spoty radiowe.
10 października – finał kampanii oraz... Wielka Dogrywka
Od chwili pojawienia się w Polsce Shopee ma jasno postawiony cel – stworzyć w Internecie miejsce zakupów ze zróżnicowaną ofertą produktów w atrakcyjnych cenach, dla jak najszerszej grupy odbiorców. Aktualna kampania odpowiada na potrzebę polskich konsumentów, którą jest szukanie oszczędności na skutek galopującej inflacji. Zainaugurowana 26 września 10.10 Tarcza Antyinflacyjna cieszy się na tyle dużą popularnością wśród kupujących, że Shopee zdecydowało się przedłużyć ją o dwa dodatkowe dni. Finał kampanii przypada zgodnie z planem na 10 października, ale potem czekają nas jeszcze dwa dni Wielkiej Dogrywki. Oznacza to, że do 12 października użytkownicy platformy mogą skorzystać ze zniżek do 50% na Okazje Dnia czy specjalnego kuponu na -16% z kolekcji produktów zgromadzonych w Koszyku Antyinflacyjnym.
Źródło: Shopee