Firma Electrabel zaprezentowała publicznie swoją nową stronę internetową B2C. Opracowana w czasie krótszym niż 6 misięcy, była owocem ścisłej współpracy pomiędzy firmami Electrabel, TBSCG i Emakina – agenecji designerskiej pracującej przy projekcie.
Od uruchomienia nowej wersji strony upłynęło kilka miesięcy, a wstępne wyniki już obrazują, jakie policzalne korzyści zyskał Electrabel. Bertrand Gillet, CTO w TBSCG wyjaśnia że: ” czas do stworzenia strony skrócił się z 2 lat do 6 miesięcy”. „Zwrot z inwestycji został 8-krotnie zwiększony, koszty zostały zmniejszone o połowę a cykl programowania czterokrotnie przyspieszony”.
Projekt został dostarczony dzięki mocno zmotywowanemu, wysoce wykwalifikowanemu zespołowi.
„W rzeczywistości projekt został dostarczony o jeden dzień wcześniej” – opowiada Chris Goodman – Project Manager w TBSCG. Na każdym etapie realizacji strony B2C dla Electrabel’a, do pracy przydzielane były zasoby do 12 osób, aby zagwarantować, dostarczenie projektu „w czasie, o którym w branży nigdy wcześniej nie słyszano” – dodaje Chris.
Projekt ten jest doskonałym dowodem wielkiej współpracy pomiędzy poszczególnymi zespołami w TBSCG. Potrafią pracować ponad geograficzmymi podziałami i pomimo różnic w umiejętnościach, zachowując wspólną wizję celów projektu. Bertrand był odpowiedzialny nie tylko za pozyskanie kontraktu ale był ponad to zaangażowany w trwające prace techniczne. Chris był odpowiedzialny za relację z klientem, podczas gdy Blair Robertson, Technical Lead - zarządzał projektem od strony technicznej oraz kierował pracami konsultantów i deweloperów. „Jego rola była kluczowa w zrozumieniu przez poszczególnych PM’ów wszystkich detali technicznych”, mówi Chris.
Administratorzy systemów z TBSCG zadbali o prawidłowe rozpoczęcie prac w nowo obsługiwanym środowisku. Deweloperzy TeamSite/LiveSite byli odpowiedzialni za stworzenie szablonów stron i komponentów. Według opinii Chrisa ich rola była krytyczna ze względu na fakt, iż programista musi rozumieć zarówno potrzeby biznesu jak i wymagania funkcjonalne, w celu zapewnienia sprawnego rozwoju projektu. Na koniec, choć nie mniej ważne - Realease Manager był odpowiedzialny za proces zarządzania kolejnymi wydaniami.
Elastyczne rozwiązanie dostosowane do ograniczeń marketingowych
Praca deweloperów w TBSCG rozpoczęła się od usunięcia z istniejących rozwiązań wszystkich niepotrzebnych zmian stworzonych pod klienta. Następnie pobrano pakiet Autonomy, który firma Electrabel miała zainstalowany i zaprojektowano rozwiązanie, które wykorzystywało podstawowe funkcje, zaspakajające 80% potrzeb klienta. Jakibył tego wynik? Krótszy czas realizacji projektu.
TBSCG wdrożyło zasadę „ jednego źródła prawdy”. Wszystkie materiały marketingowe zostały scentralizowane w TeamSicie i mogą być używane zarówno w sieci jak i na urządzeniach mobilnych. Mogą ponad to zostać przeznaczone do druku na projekty. Jako że zespoły pracujące przy projekcie Electrabela musiały być w stanie skoncentrować się na swojej podstawowej działalności, TBSCG zaoferowała pracę na podstawie stałej stawki, i zadbała o cały proces zarządzania projektem.
Idąc krok dalej w zastosowaniu logiki separacji biznesu, prawie cała infrastruktura internetowa, w tym hosting została zlecona TBSCG. W konsekwecji czego zespoły techniczne w Electrabelu mogły się skupić na swojej głównej działalności, którą jest rozwój i utrzymanie aplikacji biznesowych.Outsourcing tychże procesów pozwolił ponad to Electrabelowi na zmniejszenie liczby dostawców usług. Obecnie firma ma jedynie dwa puknty kontaktowe – jeden zarządzania strategią i projektowania graficznego (Emakina), oraz drugi odpowiedzialny za wszelkie szczegóły techniczne (TBSCG), co do porządku dziennego wprowadza sprawność i reaktywność.
Źródło: TBSCG