logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa strona internetowa B2C Electrabela

  PR 10.02.2012, przeczytano 790 razy

Firma Electrabel zaprezentowała publicznie swoją nową stronę internetową B2C. Opracowana w czasie krótszym niż 6 misięcy, była owocem ścisłej współpracy pomiędzy firmami Electrabel, TBSCG i Emakina – agenecji designerskiej pracującej przy projekcie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-strona-internetowa-b2c-electrabela,14609,artykul.html

Od uruchomienia nowej wersji strony upłynęło kilka miesięcy, a wstępne wyniki już obrazują, jakie policzalne korzyści zyskał Electrabel. Bertrand Gillet, CTO w TBSCG wyjaśnia że: ” czas do stworzenia strony skrócił się z 2 lat do 6 miesięcy”. „Zwrot z inwestycji został 8-krotnie zwiększony, koszty zostały zmniejszone o połowę a cykl programowania czterokrotnie przyspieszony”.

Projekt został dostarczony dzięki mocno zmotywowanemu, wysoce wykwalifikowanemu zespołowi.

„W rzeczywistości projekt został dostarczony o jeden dzień wcześniej” – opowiada Chris Goodman – Project Manager w TBSCG. Na każdym etapie realizacji strony B2C dla Electrabel’a, do pracy przydzielane były zasoby do 12 osób, aby zagwarantować, dostarczenie projektu „w czasie, o którym w branży nigdy wcześniej nie słyszano” – dodaje Chris.

Projekt ten jest doskonałym dowodem wielkiej współpracy pomiędzy poszczególnymi zespołami w TBSCG. Potrafią pracować ponad geograficzmymi podziałami i pomimo różnic w umiejętnościach, zachowując wspólną wizję celów projektu. Bertrand był odpowiedzialny nie tylko za pozyskanie kontraktu ale był ponad to zaangażowany w trwające prace techniczne. Chris był odpowiedzialny za relację z klientem, podczas gdy Blair Robertson, Technical Lead - zarządzał projektem od strony technicznej oraz kierował pracami konsultantów i deweloperów. „Jego rola była kluczowa w zrozumieniu przez poszczególnych PM’ów wszystkich detali technicznych”, mówi Chris.

Administratorzy systemów z TBSCG zadbali o prawidłowe rozpoczęcie prac w nowo obsługiwanym środowisku. Deweloperzy TeamSite/LiveSite byli odpowiedzialni za stworzenie szablonów stron i komponentów. Według opinii Chrisa ich rola była krytyczna ze względu na fakt, iż programista musi rozumieć zarówno potrzeby biznesu jak i wymagania funkcjonalne, w celu zapewnienia sprawnego rozwoju projektu. Na koniec, choć nie mniej ważne - Realease Manager był odpowiedzialny za proces zarządzania kolejnymi wydaniami.

Elastyczne rozwiązanie dostosowane do ograniczeń marketingowych

Praca deweloperów w TBSCG rozpoczęła się od usunięcia z istniejących rozwiązań wszystkich niepotrzebnych zmian stworzonych pod klienta. Następnie pobrano pakiet Autonomy, który firma Electrabel miała zainstalowany i zaprojektowano rozwiązanie, które wykorzystywało podstawowe funkcje, zaspakajające 80% potrzeb klienta. Jakibył tego wynik? Krótszy czas realizacji projektu.

TBSCG wdrożyło zasadę „ jednego źródła prawdy”. Wszystkie materiały marketingowe zostały scentralizowane w TeamSicie i mogą być używane zarówno w sieci jak i na urządzeniach mobilnych. Mogą ponad to zostać przeznaczone do druku na projekty. Jako że zespoły pracujące przy projekcie Electrabela musiały być w stanie skoncentrować się na swojej podstawowej działalności, TBSCG zaoferowała pracę na podstawie stałej stawki, i zadbała o cały proces zarządzania projektem.

Idąc krok dalej w zastosowaniu logiki separacji biznesu, prawie cała infrastruktura internetowa, w tym hosting została zlecona TBSCG. W konsekwecji czego zespoły techniczne w Electrabelu mogły się skupić na swojej głównej działalności, którą jest rozwój i utrzymanie aplikacji biznesowych.Outsourcing tychże procesów pozwolił ponad to Electrabelowi na zmniejszenie liczby dostawców usług. Obecnie firma ma jedynie dwa puknty kontaktowe – jeden zarządzania strategią i projektowania graficznego (Emakina), oraz drugi odpowiedzialny za wszelkie szczegóły techniczne (TBSCG), co do porządku dziennego wprowadza sprawność i reaktywność.

Źródło: TBSCG

www.tbscg.com

Dodatkowe informacje:

TBSCG (The Banyan Solutions Consulting Group) – międzynarodowa firma IT, specjalizująca się w integracji systemów CMS, doradztwie IT oraz tworzeniu aplikacji mobile dla klientów biznesowych. Firma powstała 2003 roku, by wyjść naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu rynku na zintegrowane systemy zarządzania treścią dla klientów korporacyjnych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764