logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa wyszukiwarka Shopera poprawi konwersję na zakupach

  PR 16.04.2019, przeczytano 354 razy
ilustracjastrzałka

Klienci, którzy korzystają z funkcji wyszukiwania w sklepie internetowym, kończą swoją wizytę zakupem cztery razy częściej od pozostałych - pokazują dane Shopera. Dzięki nowej wersji wyszukiwarki dostawca oprogramowania dla sklepów internetowych zamierza dodatkowo poprawić ten wynik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-wyszukiwarka-shopera-poprawi-konwersje-na-zakupach,382119,artykul.html

W marcu w kilku tysiącach sklepów działających na oprogramowaniu Shoper pojawiło się istotne usprawnienie, którego na pierwszy rzut oka wcale nie widać. Ikonki z lupą i sąsiadujące z nimi pola tekstowe wyglądają podobnie jak dotąd. Jednak jeszcze zanim skończymy wpisywać nazwę szukanego przedmiotu, zobaczymy pod spodem najbardziej pasujące podpowiedzi. Wśród nich linki do konkretnych produktów, z miniaturką zdjęcia i ceną.

To jedna z nowości wprowadzonych przez Shopera przy wdrożeniu algorytmu nowej wyszukiwarki. Sprzedawcy, którzy już ją uruchomili, notują dla klientów korzystających z wyszukiwarki wzrosty liczby transakcji średnio o ponad 30 proc. Wskaźnik ten jest najwyższy, gdy kupujący korzystają z urządzeń mobilnych, gdzie nawigacja w sklepie jest trudniejsza, a skuteczna wyszukiwarka potrafi ją znacznie uprościć.

- Z naszych analiz dotyczących czasu zakupów wynika, że sesja na stronie sklepu trwa średnio 2,5 minuty. To bardzo niewiele, dlatego sprzedawcy powinni ułatwić kupującym szybkie znalezienie tego, czego szukają. Ważne jest przemyślenie i dopracowanie UX sklepu oraz dostarczenie wygodnych i skutecznych narzędzi skracających drogę od startu do mety - wyjaśnia Jan Becla, E-commerce Marketing Coordinator w Shoper - Funkcji wyszukiwania używają zwykle klienci, którzy nie trafili do sklepu przypadkowo. Są bardziej zaangażowani i zdeterminowani od pozostałych. Są e-biznesy, gdzie wyszukiwarka odgrywa bardzo istotną rolę. W jednym z naszych sklepów z akcesoriami dla telefonów co czwarty klient znajduje nowy gadżet przez wyszukiwarkę, a w innym, z modą aż 43 proc. użytkowników zaczyna zakupy od wpisania swoich planów zakupowych w pole wyszukiwarki - opowiada ekspert Shopera.

ilustracjastrzałka

Dlaczego sklepy potrzebują dobrej wyszukiwarki?

Użytkownik wpisujący hasło w nową wersję wyszukiwarki Shopera, nie musi zastanawiać się, jak sprzedawca nazwał swoje produkty w panelu administracyjnym sklepu. Mechanizm uzupełniania tekstu szuka zadanych fragmentów zarówno w nazwach produktów, ich opisach, kategoriach i atrybutach lub też po nazwach producentów.  

- Zaczynaliśmy 13 lat temu jako dostawca rozwiązań e-commerce dla małych e-biznesów. Teraz co czwarty sklep uruchomiony na naszym oprogramowaniu ma w sprzedaży więcej niż 1000 produktów. Rozwijając się łatwo przegapić moment, gdy kupujący nie jest już w stanie przejrzeć oferty sklepu “na piechotę” nawet, gdy jest nią bardzo zainteresowany, czy autentycznie chce kupić dany produkt. Warto więc od początku optymalizować opisy swoich produktów pod wyszukiwarkę, a właściwie pod wyszukujących - odgadując ich sposób myślenia. Sprzedawcy z abonamentem Premium mają ułatwione zadanie, bowiem w tej wersji wyszukiwarka korzysta również ze słownika synonimów i wyłapuje literówki. Mogą więc szybciej dostosowywać się do zmian i potrzeb klientów, nie zmieniając przy tym opisów setek produktów - zauważa Jan Becla.

Eksperci Shopera dodają, że nowa wersja wyszukiwarki ułatwia również pracę sprzedawcom. Jej funkcja autouzupełniania działa również “po drugiej stronie lustra” czyli w panelu administracyjnym. W ten sposób efektywnie skraca czas potrzebny na dodawanie nowych produktów.

Źródło: Shoper

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyszukanie hasła w Google pochłania tyle dwutlenku węgla, co zagotowanie wody
Transmisja i oglądanie filmów online generuje 300 mln ton dwutlenku węgla rocznie. Wysyłanie dziesiątek wiadomości e-mail dziennie, szybkie dzwonienie na WhatsApp, przesyłanie zdjęć do chmury, oglądanie krótkiego klipu na YouTube to tylko część codziennego cyfrowego życia. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że odbija się to na całym środowisku. O ile np....
Największe firmy technologiczne zapłacą w UE podatek cyfrowy
– Giganci technologiczni, który działają w oparciu o cyfrowe modele biznesowe, monopolizują rynek. Prowadzą działalność, która wyklucza skutecznie pojawianie się innowacyjnych rozwiązań – podkreśla Katarzyna Królak-Wyszyńska, prezes Innovatika. Tylko w 2018 roku aż 60 firm z listy Fortune 500 nie płaciło podatków w USA. Raje podatkowe istnieją także w Unii...
W pierwszej połowie br. wydawcy prasowi, we współpracy z Kolporterem, zorganizowali ponad 570 różnego rodzaju akcji promocyjnych. Promowano zarówno nowe tytuły, jak i te będące już w sprzedaży.
Algorytm polskiej firmy analizuje treści pod kątem emocji
Podczas zakupów niemal 80 proc. klientów zwraca uwagę na opinie o sprzedawcy. Niezadowolony z obsługi nie tylko rezygnuje z zakupu, ale swoimi emocjami dzieli się z innymi. Dlatego firmy inwestują w nowoczesne techniki monitorowania satysfakcji klienta. Część sklepów stacjonarnych wykorzystuje nagrania, by sprawdzić mimikę klienta. Sklepy internetowe monitorują call center, co...
Mikołaj Kunica nowym redaktorem naczelnym Business Insider Polska
Mikołaj Kunica 1 lutego 2020 r. obejmie stanowisko redaktora naczelnego Business Insider Polska i będzie odpowiedzialny za pracę redakcji oraz politykę wydawniczą serwisu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764