logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowe funkcjonalności dla sklepów: Grupa Domodi

  PR 08.04.2020, przeczytano 332 razy
Paweł Piekarski - Grupa Domodi

Nie od dziś e-commerce jest dla wielu ludzi naturalnym miejscem robienia zakupów. Jednak w dobie ostatnich wydarzeń na świecie sprzedaż online zanotowała bardzo dynamiczny wzrost. Krótki czas, jaki towarzyszył temu zjawisku był związany z nowymi wyzwaniami, na które wiele branż nie było gotowych. Elastyczne podejście, szybkość reakcji i bieżąca analiza potrzeb konsumenta są dzisiaj na wagę złota. Z takim podejściem do klientów, ale także i partnerów biznesowych wychodzi Grupa Domodi, która proaktywnie reaguje na te, dziejące się w czasie rzeczywistym, zmiany.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-funkcjonalnosci-dla-sklepow%3A-grupa-domodi,386503,artykul.html

Potrzeby konsumentów

Wyzwaniem dla sprzedaży online w branżach, takich jak: medyczna, home&decor czy spożywcza, okazuje się znacznie zwiększona liczba osób kupujących online. W przypadku tej ostatniej (spożywczej) - powoduje to pojawienie się problemów logistycznych i poszukiwania rozwiązań w tym kierunku. Przyspieszony kurs cyfryzacji musieli także przejść seniorzy, którzy do tej pory stanowili nieliczny odsetek kupujących. W e-commerce dosłownie zawrzało. A potrzeby konsumentów sfokusowały się na poszukiwaniu wygody związanej z zakupami (szybka i łatwa dostawa, bezdotykowe płatności) oraz poczuciu bezpieczeństwa. To ostatnie okazuje się być istotnym driverem i decydentem podczas podejmowania decyzji zakupowych. Jak zatem na te wyzwania odpowiedziały marki?

Grupa Domodi: dla kupujących i partnerów

To przede wszystkim moment idealny, aby pomyśleć o wdrożeniu kolejnych udogodnień dla konsumentów. W Grupie Domodi (podmiot skupia 3 polskie e-commerce: branża fashion: domodi.pl,  Allani.pl oraz branża home&decor: Homebook.pl) od połowy marca wdrażany jest szereg zmian mających na celu z jednej strony odpowiedź na nowe potrzeby użytkowników, a z drugiej: jeszcze mocniejsze wyeksponowanie sklepów i marek. W wersji mobilnej serwisu domodi.pl zaimplementowano kartę produktu, która ma już na etapie poszukiwania inspiracji odpowiedzieć na wszystkie pytania konsumentów. Dla partnerów, Grupa opracowała także obszerny poradnik, jak prowadzić komunikację i skuteczne działania online w dobie pandemii. Obecnie przyszła pora na to, aby dać użytkownikom jeszcze więcej poczucia bezpieczeństwa w momencie korzystania z samych serwisów, bowiem działalność edukacyjna portali (od infografik, przez poradniki aż po Q&A) odbywa się nieprzerwanie. Tym krokiem jest wprowadzenie specjalnych oznaczeń dla sklepów partnerskich wszystkich platform.

- Zmiany, jakie wdrażamy obecnie na naszych serwisach dzieją się w oparciu o preferencje użytkowników i potrzeby naszych partnerów - sklepów i marek. - mówi Paweł Piekarski, manager B2B w Grupie Domodi. - W związku z pandemią i towarzyszącym jej dynamicznym zmianom, będziemy na bieżąco publikować informacje dla użytkowników dotyczące bezpiecznych zakupów - teraz w nowej, zmodyfikowanej wersji w postaci podkreślania na listingach produktowych aspektów bezpieczeństwa związanych z naszymi partnerami. - dodaje.

Jak to będzie wyglądało w praktyce? Sklepy partnerskie serwisów Grupy Domodi, które będą spełniały określone wymogi m.in. płatność z góry czy wydłużony czas zwrotu, otrzymają dedykowane oznaczenie i zostaną uznane za “bezpieczne” dla użytkownika.

Fashion i home: sytuacja zastana

W branży fashion, zamknięcie galerii handlowych i sklepów stacjonarnych spowodowało, że większość marek przeniosła swoją sprzedaż do online’u.

- W Grupie Domodi wspieramy komunikacyjnie wszelkie promocje, wyprzedaże, kody rabatowe itp. Realizujemy także akcję #homewear promująca kategorie produktów, które są dostosowane do obecnych trendów zakupowych na rynku e-commerce, czyli do potrzeb użytkowników przebywających w swoich domach. - mówi Paweł Piekarski. - Jeśli natomiast chodzi o home, to w krótkim terminie nie widzimy dużego wpływu wirusa na decyzyjność zakupową, tym bardziej że jesteśmy w trakcie gorącego sezonu ogrodowego. Dlatego rynek ten wygląda stabilnie i notuje wzrosty. - podsumowuje.

Źródło: Grupa Domodi

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Content Marketing w czasach zarazy
Według danych AdReport w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych, wynikający z pandemii koronawirusa, był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
Korzyści z PR w Employer Branding
Tak jak pozytywny wizerunek marki pomaga promować sprzedaż, tak pozytywny employer branding pomaga przyciągać i zatrzymywać bardziej wykwalifikowanych pracowników. Firmy z pozytywnym wizerunkiem zatrudnienia otrzymują więcej aplikacji od wykwalifikowanych kandydatów, zatrzymują najlepszych pracowników i wydają mniej pieniędzy na ich zatrudnienie, a pracownicy są...
Kryzys reklamy. Rozmowa z prof. Anną Gizą-Poleszczuk i Karoliną Iwańską
W latach 90. hasło „ojciec prać” znał każdy. Jednak reklama już dawno straciła swój kultowy status, a jej twórcy częściej niż do tekstów kultury zerkają dziś do Excela.
Identyfikacja Wizualna Muzeum Getta Warszawskiego
Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit – premiera Identyfikacji Pamięci (Memobook). Przedstawiamy Państwu nową koncepcję identyfikacji wizualnej Muzeum Getta Warszawskiego, wyłonioną w drodze międzynarodowego konkursu graficznego, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Autorami zwycięskiej koncepcji są projektanci z litewskiego...
Odmrożone sklepy i lokale piszą do swoich klientów
Kartka “JUŻ OTWARTE!” przyklejona do witryny może nie wystarczyć, gdy klienci przez dwa miesiące siedzenia w domu przywykli do robienia zakupów w sieci i zamawiania jedzenia z dostawą. Dlatego biznesy stosują szereg zabiegów marketingowych, by zaprosić ich na nowo do siebie. Eksperci SMSAPI podpowiadają, jak zrobić to skutecznie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764