logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe jabłuszka

   15.08.2002, przeczytano 1338 razy

Po kilkunastu miesiącach od ostatniej aktualizacji linii Power Mac, Apple pokazało trzy nowe modele z tej serii. To nie koniec nowości - firma obniżyła też ceny komputerów iMac, a do eMaka trafiła nagrywarka DVD.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-jabluszka,1155,artykul.html

Apple pokazało system Power Mac z dwoma procesorami PowerPC G4 867MHz, 256MB pamięci, kartą nVidia GeForce 4MX, combo CD-RW/DVD i dyskiem twardym 60GB, który będzie sprzedawany w cenie 1699 USD. Druga nowość to zestaw z procesorami 1GHz, kartą ATI Radeon 9000 64MB, nagrywarką DVD i dyskiem 80GB - ma kosztować 2499 USD. Cena najsilniejszego z nowych komputerów - z procesorami 1,25GHz, 512MB pamięci i dyskiem 120GB - wyniesie 3299 USD.
Nowe Power Maki mają skutecznie przeciągnąć na stronę Apple nie tylko zwolenników szybkich "pecetów", ale też osoby korzystające ze stacji roboczych Unix. Aby poprawić wydajność systemów zastosowano w nich nie tylko po dwa procesory, ale też pamięci DDR 266MHz, wykorzystano również architekturę przeniesioną z serwerów xServe, które zadebiutowały w maju. W dwóch nowych zestawach (1GHz i 1,25GHz) "przyspieszyła" także szyna systemowa - wprawdzie 167MHz to niewiele w porównaniu z najszybszymi układami Pentium 4, które mogą pochwalić się szyną 533 MHz, niemniej nie jest to już archaiczne 133MHz. Nowe Power Maki będą sprzedawane z preinstalowanym systemem operacyjnym Jaguar.
Premiery w najsilniejszej linii komputerów to nie wszystkie niespodzianki, jakie przygotowało Apple. Kolejną nowością jest nowy eMac z nagrywarką DVD, którego cena wyniesie 1499 USD. Tym samym komputer Apple jest najtańszym zestawem z możliwością zapisu płyt DVD dostępnym na rynku. Premiera tego modelu prawdopodobnie pociągnie za sobą falę obniżek cen podobnych zestawów innych producentów.
Obniżce uległy też ceny zestawów iMac.
Nowe propozycje wydają się bardzo atrakcyjne, a analitycy podkreślają, że wprowadzając nowe produkty i zmieniając strukturę cen Apple wreszcie odpowiednio zróżnicowało swoją ofertę. Do niedawna różnice np. pomiędzy najwyższym iMakiem a linią Power Mac były dla wielu klientów nieczytelne.

Źródło informacji: ZDNet

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764