logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe kanały temayczne w planach TVP

  PR 26.09.2012, przeczytano 784 razy
ilustracja

Telewizja publiczna chce mieć nowe kanały tematyczne. Władze TVP zamierzają złożyć wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla kanału dla dzieci. I m.in. z tym programem wystartują w konkursie na wolne miejsca na pierwszym multipleksie. – Nie wyobrażam sobie, żeby na MUX1 miały się znaleźć wyłącznie programy o charakterze popularno-rozrywkowym i jeden kanał o charakterze społeczno-religijnym – mówi Juliusz Braun, prezes TVP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-kanaly-temayczne-w-planach-tvp,16744,artykul.html

W Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji są już trzy wnioski TVP. Pierwszy dotyczy koncesji dla TVP Info.

 – To może być zaskakujące, bo kanał już działa, ale funkcjonuje jako wspólne przedsięwzięcie kanałów regionalnych. Teraz chcemy rozdzielić kanał informacyjny i kanały regionalne – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Juliusz Braun, prezes TVP.

Poza tym telewizja publiczna wnioskuje również o koncesje dla dwóch nowych stacji tematycznych: TVP Dokument i TVP Rozrywka.

Na rozwój oferty obu kanałów spółka nie planuje przeznaczać dużych pieniędzy.

 – W tej chwili to są bardzo skromnie zaplanowane kanały od strony finansowej. W obu przypadkach oparte są na naszych archiwach. Są to archiwa bardzo bogate i cenne, a niezbyt kosztowne, jeśli chodzi o użytkowanie. Oczywiście, nic nie ma za darmo, bo każda emisja kosztuje, np. prawa autorskie – mówi prezes TVP.

O konkretnych kwotach rozmawiać nie chce. Wiadomo tylko, że nie przekraczają one wysokości budżetów obecnie działających kanałów tematycznych.

Termin uruchomienia TVP Rozrywka i TVP Dokument zależy od tego, kiedy KRRiT podejmie decyzję. Juliusz Braun twierdzi, że mogłyby wystartować nawet na przełomie 2012 i 2013 roku. Najpóźniej nowe kanały zostaną uruchomione pod koniec przyszłego roku.

 – To jest na pewno wiele miesięcy pracy. We wniosku zapisaliśmy termin uruchomienia obu kanałów rok od przyznania koncesji – mówi. – Cały kalendarz uzależniamy od wyników konkursu na wolne sloty i naszych możliwości finansowych.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji deklaruje, że na pierwszym multipleksie być może jedno miejsce będzie przeznaczone na program adresowany do dzieci. Dlatego TVP przygotowuje się do złożenia kolejnego wniosku.

 – Uważamy, że jedyny, jak wszystko wskazuje, kanał dziecięcy naziemnej telewizji cyfrowej, powinien być kanałem telewizji publicznej, a nie zagranicznego nadawcy – podkreśla Juliusz Braun.

Teraz na multipleksie pierwszym (MUX-1) TVP ma trzy sloty na TVP1, TVP2 i TVP Info. Miejsca te będzie musiała zwolnić po 27 kwietnia 2014 roku.

 – TVP ma przyznane miejsca na MUX-3, który za niecały rok pokryje powierzchnię całego kraju. To będzie TVP1 i TVP2, oba w HD, oraz kanały tematyczne – informuje prezes.

I zapowiada, że mimo to TVP powalczy o zwalniane przez siebie miejsca na MUX-1.

 – Nie wyobrażam sobie, żeby na pierwszym multipleksie miały się znaleźć – żeby nikogo nie urazić – wyłącznie programy o charakterze popularno-rozrywkowym i – jak zapowiada KRRiT – jeden kanał o charakterze społeczno-religijnym. Myślę, że pozostałe trzy sloty powinny być przeznaczone na kanały o innym charakterze, najogólniej rzecz biorąc – mówi.

Poza trzema kanałami TVP miejsca na MUX-1 posiadają również Eska TV, Polo TV, TTV i ATM Rozrywka TV.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Snapchat wprowadza w Polsce nowe możliwości dla reklamodawców
Snapchat Inc i Httpool – wyłączny partner reklamowy platformy Snapchat w Polsce – wprowadzają trzy nowości dla marketerów. Są to: „First Lens” – zupełnie nowy model emisji kampanii reklamowych z wykorzystaniem soczewek; „Catalog-Powered AR Shopping Lenses” – nowa funkcja, dzięki której reklamodawcy mogą w prosty...
Radosław Włoda nowym Business Development Directorem w Proxi.cloud
Radosław Włoda objął stanowisko Business Development Directora w firmie technologicznej Proxi.cloud, będącej liderem w realizacji kampanii drive-to-store i monitoringu ruchu w sklepach. Na nowym stanowisku będzie odpowiadał za rozwój biznesu reklamowego. W długoterminowej perspektywie ma doprowadzić do znacznego zwiększania obrotów spółki, a także rozbudowy...
GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla gier i towarów cyfrowych, rozwija działania marketingowe, wprowadzając funkcję kierowania geograficznego. Geotargeting dostarcza konsumentom treści i reklamy na podstawie ich lokalizacji, ułatwiając personalizację oferty GAMIVO. Ponadto funkcja ta otwiera furtkę do wielu nowych współprac z zagranicznymi partnerami....
Od dwóch tygodni Polacy mogą legalnie korzystać z Disney+. Według analizy polskiego SentiOne aprobatę wzbudziły zwłaszcza cena abonamentu oraz bogata zawartość biblioteki nowego serwisu. W tej sytuacji część odbiorców deklaruje rezygnację z droższego Netflixa.
Podcasty, choć nie są już nowością, to właśnie teraz stają się jedną z najpopularniejszych form publikacji. Wyniki badania przeprowadzonego przez panel Ariadna dla „Wprost” i Studio PLAC w maju 2022 roku wskazują, że już niemal jedna trzecia wszystkich użytkowników Internetu, słucha podcastów przynajmniej raz w tygodniu, a wartość ta nieustannie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764