logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe kanały temayczne w planach TVP

  PR 26.09.2012, przeczytano 859 razy
ilustracja

Telewizja publiczna chce mieć nowe kanały tematyczne. Władze TVP zamierzają złożyć wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla kanału dla dzieci. I m.in. z tym programem wystartują w konkursie na wolne miejsca na pierwszym multipleksie. – Nie wyobrażam sobie, żeby na MUX1 miały się znaleźć wyłącznie programy o charakterze popularno-rozrywkowym i jeden kanał o charakterze społeczno-religijnym – mówi Juliusz Braun, prezes TVP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-kanaly-temayczne-w-planach-tvp,16744,artykul.html

W Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji są już trzy wnioski TVP. Pierwszy dotyczy koncesji dla TVP Info.

 – To może być zaskakujące, bo kanał już działa, ale funkcjonuje jako wspólne przedsięwzięcie kanałów regionalnych. Teraz chcemy rozdzielić kanał informacyjny i kanały regionalne – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Juliusz Braun, prezes TVP.

Poza tym telewizja publiczna wnioskuje również o koncesje dla dwóch nowych stacji tematycznych: TVP Dokument i TVP Rozrywka.

Na rozwój oferty obu kanałów spółka nie planuje przeznaczać dużych pieniędzy.

 – W tej chwili to są bardzo skromnie zaplanowane kanały od strony finansowej. W obu przypadkach oparte są na naszych archiwach. Są to archiwa bardzo bogate i cenne, a niezbyt kosztowne, jeśli chodzi o użytkowanie. Oczywiście, nic nie ma za darmo, bo każda emisja kosztuje, np. prawa autorskie – mówi prezes TVP.

O konkretnych kwotach rozmawiać nie chce. Wiadomo tylko, że nie przekraczają one wysokości budżetów obecnie działających kanałów tematycznych.

Termin uruchomienia TVP Rozrywka i TVP Dokument zależy od tego, kiedy KRRiT podejmie decyzję. Juliusz Braun twierdzi, że mogłyby wystartować nawet na przełomie 2012 i 2013 roku. Najpóźniej nowe kanały zostaną uruchomione pod koniec przyszłego roku.

 – To jest na pewno wiele miesięcy pracy. We wniosku zapisaliśmy termin uruchomienia obu kanałów rok od przyznania koncesji – mówi. – Cały kalendarz uzależniamy od wyników konkursu na wolne sloty i naszych możliwości finansowych.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji deklaruje, że na pierwszym multipleksie być może jedno miejsce będzie przeznaczone na program adresowany do dzieci. Dlatego TVP przygotowuje się do złożenia kolejnego wniosku.

 – Uważamy, że jedyny, jak wszystko wskazuje, kanał dziecięcy naziemnej telewizji cyfrowej, powinien być kanałem telewizji publicznej, a nie zagranicznego nadawcy – podkreśla Juliusz Braun.

Teraz na multipleksie pierwszym (MUX-1) TVP ma trzy sloty na TVP1, TVP2 i TVP Info. Miejsca te będzie musiała zwolnić po 27 kwietnia 2014 roku.

 – TVP ma przyznane miejsca na MUX-3, który za niecały rok pokryje powierzchnię całego kraju. To będzie TVP1 i TVP2, oba w HD, oraz kanały tematyczne – informuje prezes.

I zapowiada, że mimo to TVP powalczy o zwalniane przez siebie miejsca na MUX-1.

 – Nie wyobrażam sobie, żeby na pierwszym multipleksie miały się znaleźć – żeby nikogo nie urazić – wyłącznie programy o charakterze popularno-rozrywkowym i – jak zapowiada KRRiT – jeden kanał o charakterze społeczno-religijnym. Myślę, że pozostałe trzy sloty powinny być przeznaczone na kanały o innym charakterze, najogólniej rzecz biorąc – mówi.

Poza trzema kanałami TVP miejsca na MUX-1 posiadają również Eska TV, Polo TV, TTV i ATM Rozrywka TV.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764