logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe kierunki kreatywne we wrocławskim SWPS

  PR 23.07.2012, przeczytano 1323 razy

Projektowanie komunikacji dla upadających osiedli, rozwiązywanie problemów współczesnych społeczeństw z wykorzystaniem designu, czy konstruowanie długofalowych strategii wizerunkowych dla firm i przedsiębiorstw. We wrocławskim wydziale Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej uruchomiono dwa nowe kierunki studiów podyplomowych. Design thinking i Projektowanie wizerunku firm to studia o charakterze przede wszystkim projektowym, zorientowanym na twórcze rozwiązywanie realnych problemów. Studia skierowane są do osób zainteresowanych projektowaniem komunikacji, wizerunkiem firm, designem i reklamą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-kierunki-kreatywne-we-wroclawskim-swps,16165,artykul.html

Kierunki powstały w wyniku poszerzenia oferty dydaktycznej Instytutu Grafiki SWPS, jako odpowiedź na zainteresowanie kierunkiem projektowym ze strony absolwentów wielu uczelni wyższych. Zaproponowane kierunki studiów to przede wszystkim oferta rozwoju osobowości i kreatywności w ramach tzw. przemysłów kreatywnych. Obecnie przemysły kreatywne (grafika, film, design, komunikacja społeczna) tworzą 4% unijnego PKB, co odpowiada rocznej wartości rynkowej ponad 500 miliardów euro i zatrudniają 6 milionów ludzi. W Polsce ta gałąź przemysłu jest ciągle młoda i dynamicznie się rozwija.

Studia design thinking to innowacyjna oferta dydaktyczna, w której design rozumiany jest jako element komunikacji społecznej. Tym samym są to pierwsze studia projektowe, w których ogranicza się wpływ kierunków artystycznych, na rzecz perspektywy społeczno-komunikacyjnej.

Design thinking / projektowanie innowacji to studia o szerokim spektrum projektowym, zorientowane na rozwiązywanie realnych problemów z wykorzystaniem designu. Studenci i studentki otrzymują szeroki wachlarz kompetencji diagnostycznych i kreatywnych; realizując tym samym cały proces projektowy od powstania problemu do jego implementacji i ewaluacji - tłumaczy Mariusz Wszołek, współtwórca kierunku design thinking, wykładowca w Instytucie Grafiki.

Kierunek corporate identity / corporate design ma charakter specjalistyczny, skoncentrowany jest na procesach projektowania i realizacji komunikacji wizualnej w kontekście wizerunku organizacji (corporate identity).

Brakuje na rynku dydaktycznym kierunku o charakterze tak specjalistycznym, jak zaproponowany kierunek corporate identity / corporate design. Tutaj nie ma niepotrzebnych przedmiotów, realizujemy program zorientowany na realizację komunikacji wizualnej w ramach procesu projektowania wizerunku organizacji
- wyjaśnia dr Radosław Stelmaszczyk, współtwórca kierunku corporate identity / corporate design.

Słuchacze w ciągu dwóch semestrów będą mieli do dyspozycji specjalistyczne sale projektowe i kompleksowo wyposażone laboratoria komputerowe. Kadrę dydaktyczną tworzą pracownicy naukowi i dydaktyczni Instytutu Grafiki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Kierownikiem naukowym kierunków studiów podyplomowych jest prof. dr hab. Michael Fleischer - dyrektor Instytutu Grafiki SWPS.

Źródło: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

www.grafika.swps.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Shakira nową ambasadorką Ipanema
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Sempre Nova.
Niższe ceny w Carrefour - marka Tex w kampanii wizerunkowej
Carrefour Polska ruszył z ogólnopolską kampanią promującą TEX. Marka ta zaprojektowana we Francji, od wielu lat dostępna jest w tej sieci na wyłączność. Dzięki wysokiej jakości odzieży, obuwia i dodatków oferowanych w konkurencyjnych cenach, zyskuje ona coraz więcej klientów na polskim rynku. W ramach wiosennej kampanii, produkty TEX oferowane są, m.in. w...
Puma rusza z kampanią, która stawia na szybkość
PUMA rozpoczęła pierwszą od 10 lat ogólnoświatową kampanię „FOREVER. FASTER. - See The Game Like We Do”. Nowe działania zapraszają profesjonalnych, jak i amatorskich sportowców do postrzegania rozgrywki w sposób, w jaki robi to PUMA.
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach...
Labelomat - projektowanie etykiet online
W dzisiejszym świecie, gdzie pierwsze wrażenie odgrywa ważną rolę, etykiety stanowią nieodłączną część produktów. Odpowiednio zaprojektowane etykiety nie tylko przyciągają uwagę, ale także przekazują istotne informacje o produkcie.Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych projektantów i przedsiębiorców, powstało innowacyjny narzędzie o nazwie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764