logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo, nowa strategia: rebranding PWN

  PR 15.05.2025, przeczytano 254 razy
ilustracjastrzałka

Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio, znane z pracy dla największych polskich marek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo%2C-nowa-strategia%3A-rebranding-pwn,408813,artykul.html

Od ponad siedmiu dekad PWN jest synonimem autorytetu, jakości i rzetelności w świecie wiedzy. Dziś, odpowiadając na dynamiczne zmiany rynkowe oraz rosnące znaczenie wielokanałowej komunikacji, Wydawnictwo Naukowe PWN rozpoczęło proces kompleksowej transformacji swojego wizerunku. Rebranding nie ogranicza się jedynie do zmiany logo - to pełna metamorfoza identyfikacji wizualnej, obejmująca nową paletę barw, typografię oraz zasady projektowania materiałów zarówno cyfrowych, jak i drukowanych.

Rebranding PWN to nie tylko odświeżenie logo czy kolorów - to przede wszystkim manifest naszej strategii i ambicji na kolejne dekady. Jesteśmy marką z bogatym dziedzictwem, ale zdajemy sobie sprawę, że dziś autorytet buduje się nie tylko poprzez treść, ale również poprzez formę, sposób komunikacji i bliskość z odbiorcą” - mówi Natalia Wojciechowska, członkini Zarządu Wydawnictwa Naukowego PWN.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Chcemy być bardziej dostępni, nowocześni i cyfrowi - nie tracąc przy tym tego, co od lat stanowi fundament PWN: jakości, rzetelności i zaufania. Współpraca z White Cat Studio pozwala nam przełożyć te wartości na język współczesnego designu i komunikacji. To ważny krok w ewolucji naszej marki, która chce inspirować kolejne pokolenia do odkrywania i rozumienia świata”.

Jak podkreślają przedstawiciele PWN, transformacja wizerunkowa jest również sposobem na wyraźne zakomunikowanie, że marka nie stoi w miejscu.

Nasze wartości - jakość, rzetelność i zaufanie - pozostają niezmienne, ale dziś chcemy pokazać, że PWN to także marka innowacyjna, której produkty wyznaczają nowe standardy w edukacji i dostępie do wiedzy. Nowa identyfikacja wizualna to znak, że jesteśmy gotowi odpowiadać na potrzeby nowoczesnych odbiorców i dalej wyznaczać kierunek rozwoju na rynku” - dodaje Natalia Wojciechowska.

Za koncepcję i realizację nowej identyfikacji wizualnej odpowiada White Cat Studio, które stworzyło systemy brandingowe dla wielu czołowych polskich marek, m.in. Alior Bank, Blik, PZU czy PKO Bank Polski. Już od 25 lat White Cat specjalizuje się w projektowaniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej dla firm i marek z szerokiego przekroju branż, a jego prace były wielokrotnie nagradzane zarówno w Polsce, jak i za granicą.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Podstawą nowego projektu identyfikacji wizualnej marki PWN jest znane nam wszystkim logo, które poddaliśmy współczesnej reinterpretacji. Zaprojektowaliśmy nowy logotyp, nawiązujący do rytmu stojących na półce książek oraz odświeżyliśmy sygnet nadając mu uproszczoną i nowoczesną formę.

Naszym celem było zachowanie historycznej tożsamości znaku PWN przy jednoczesnym otwarciu na nowe konteksty wizualne - z pomocą modernistycznych inspiracji i systemowej elastyczności. Takie podejście pozwoliło nam odpowiedzieć na potrzeby marki, z jednej strony mocno zakorzenionej w polskiej tradycji, z drugiej - reagującej na zmiany cyfrowe i pokoleniowe.

Zaprojektowaliśmy również otwarty system identyfikacji, który może rozwijać się dynamicznie, adaptować i pozostawać aktualny w różnych kontekstach komunikacyjnych" - wyjaśnia Paweł Łojewski, właściciel i CEO White Cat Studio.

W najbliższych miesiącach planowana jest gruntowna transformacja księgarni internetowej PWN https://ksiegarnia.pwn.pl/ oraz rozwój całego cyfrowego ekosystemu produktów Wydawnictwa. Wszystko to zgodnie z długofalową strategią budowania silnej, nowoczesnej i rozpoznawalnej marki w świecie digital.

Kolejnym krokiem w rozwoju cyfrowego ekosystemu PWN jest uruchomienie PWN Studio - nowego projektu podcastowego, którego pierwsze odcinki pojawią się już w maju. W podcastach usłyszymy nie tylko cenionych ekspertów i badaczy, ale także znane osobowości ze świata kultury, mediów i internetu. To inicjatywa, która ma inspirować, edukować i angażować słuchaczy, łącząc naukową rzetelność z ludzką ciekawością świata. Podcasty PWN będą dostępne na wszystkich popularnych platformach, takich jak YouTube, Spotify i Apple Podcasts - zarówno w formacie audio, jak i wideo.

Rebranding PWN to nie tylko zmiana estetyki - to przemyślana ewolucja, której celem jest umocnienie pozycji wydawnictwa jako lidera wiedzy w nowoczesnym, multimedialnym świecie oraz potwierdzenie, że marka PWN nie tylko pielęgnuje tradycję, ale także wyznacza kierunki dla edukacji przyszłości.

Efektem wdrażanej strategii jest również, wprowadzona jeszcze przed rozpoczęciem rebrandingu, nowa odsłona serwisu SJP.pwn.pl - najpopularniejszego portalu poświęconego językowi polskiemu. Serwis zyskał nową, szatę graficzną, ulepszoną funkcjonalność oraz rozbudowaną bazę haseł, potwierdzając zaangażowanie PWN w dostarczanie najwyższej jakości treści edukacyjnych online.

Zmiany w identyfikacji wizualnej idą w parze z nowym podejściem do obecności marki w kanałach cyfrowych. Wydawnictwo wdrożyło także nową strategię komunikacji w mediach społecznościowych, która jest już widoczna we wszystkich oficjalnych kanałach PWN. Aktualne treści zyskały nową, angażującą oprawę wizualną, która łączy nowoczesny styl z charakterystycznymi elementami marki. Dzięki spójnej estetyce i odświeżonej formie profile PWN skutecznie przyciągają uwagę odbiorców i umacniają wizerunek marki z bogatym dziedzictwem, która otwiera się na współczesne formy dialogu z odbiorcami.

Źródło: PWN

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ogilvy i Heinz w kampanii grillowej z książką
„Niezwykła księga grillowych poświęceń” – to pierwsza odsłona nowego pozycjonowania marki Heinz w Polsce, przygotowanego przez agencję Ogilvy, które wyraża hasło „Heinz. Dla smaku wszystko”. Agencja Ogilvy we współpracy z marką Heinz wydała książkę, będącą hołdem dla tych, którzy dla smaku grilla robią wszystko – stoją godzinami w dymie czy pilnują żaru,...
Xtreme Fitness Gyms stawia na SEC Newgate CEE
Z początkiem czerwca Xtreme Fitness Gyms – największa polska sieć klubów fitness rozwijana w modelu franczyzowym – rozpoczęła współpracę z SEC Newgate CEE. Do zadań agencji należy wspieranie ekspansji marki poprzez strategiczne doradztwo komunikacyjne oraz wspólne działania PR.
Persil z nową kampanią i wsparciem agencji Chromatique
Persil wystartował z nową kampanią, która zachęca wszystkich do podjęcia aktywności fizycznej w czasie, kiedy robi się pranie. To element szerszej strategii promującej platformę komunikacyjną “Zawsze dajesz z siebie wszystko”. Za wsparcie koncepcyjne i realizacyjne odpowiedzialna jest agencja Chromatique.
EKObarometr. Zielone wartości w odwrocie - Polacy coraz bardziej obojętni
Po chwilowym wzroście świadomości ekologicznej w polskim społeczeństwie przyszło zahamowanie nastrojów. Napływ obojętnych postaw, niski poziom wiedzy na temat podstawowych pojęć, brak wiary w sprawczość regulacji prawnych - taki obraz klaruje się na podstawie najnowszej 7. edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research.
Kayah boso na działce w Enklawie Lecha
Lech, sponsor projektu Enklawa przedstawia jego drugą odsłonę. Po inauguracyjnym koncercie Sobla, dziś na kanale YouTube Enklawy premierę ma nagranie wyjątkowego występu Kayah. Ikona polskiej sceny muzycznej zaśpiewała boso, w kameralnej formule jam session, na warszawskim ogródku działkowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764