Kraków Airport przedstawił nowe logo. Ma być ono kwintesencją zmian, które zaszły na lotnisku w ostatniej dekadzie, symbolem otwarcia na kolejne wyzwania i ewolucji w strategii zarządzania biznesem. W swojej symbolice odsyłać ma do różnorodnych doświadczeń pasażerów i interesariuszy portu.
Wiele firm decyduje się na zmianę logo. W przypadku Kraków Airport zmiana ta związana jest z zarządzaniem lotniskiem i kooperacją z klientami. U jej podstaw leży ewolucja rynku lotniczego, która dokonała się w ostatnich latach. Zmienił się poziom świadomości klientów, zrewolucjonizowała się dostępność połączeń oraz narzędzi planowania podróży. Nowe logo realizuje filozofię nowoczesnej marki, oddając biznesową drogę, podejście i dojrzałość krakowskiego lotniska.
Kraków Airport konsekwentnie realizuje strategię rozbudowy siatki połączeń lotniczych oparta m.in. na analizie danych i programie rozwoju połączeń. Wynik nie byłby tak spektakularny - 101 połączeń w ciągu jednego roku - gdyby nie ekonomiczny i turystyczny potencjał Krakowa i Małopolski.
W konkursie na nowe logo Kraków Airport zgłoszonych zostało 90 prac. W skład jury oceniającego nadesłane projekty wchodzili eksperci z branży PR i komunikacji, reklamy, ze środowiska naukowego w tym Akademii Sztuk Pięknych, agencja projektowa, która odpowiadała za nowy terminal oraz zarząd Kraków Airport.
Nowy logotyp będzie towarzyszył marce krakowskiego lotniska przez następne lata, uwzględnia doświadczenie Kraków Airport, biznesową strategię i zorientowanie na klienta. Istotą marki Kraków Airport jest: bezpieczeństwo, jakość usług, siatka połączeń, inwestycje, zrównoważony rozwój.
KONKURS „Nowy logotyp Kraków Airport”
Konkurs obejmował zaprojektowanie nowego logotypu Kraków Airport identyfikującego funkcję miejsca i jego charakter, będącego oryginalnym pomysłem z jednoczesnym zachowaniem realnych możliwości implementacji zarówno w materiałach promocyjno-reklamowych, jak i w przestrzeniach, a także znaku Kraków Airport o charakterze powitalnym, swoistego rodzaju wizytówki lotniska/miasta/regionu - utworzonego na bazie nowego logotypu Kraków Airport.
W ramach Konkursu wpłynęły 92 prace, kryteria formalne zawarte w Regulaminie spełniło 90 projektów. Zwycięzcą konkursu „Nowy logotyp Kraków Airport” w ramach obligatoryjnego zadania nr 1 tj. "Zaprojektowanie nowego logotypu Kraków Airport wraz z księgą znaku" zostało studio graficzne 2 code reprezentowane przez Krzysztofa Drumińskiego oraz Jakuba Walkowicza. Jury zdecydowało o nierozstrzygnięciu konkursu w ramach zadania nr 2.
Źródło: Kraków Airport