Wielton odświeża swoją markę, wprowadzając nowe logo i identyfikację wizualną we współpracy z White Cat. Rebranding marki jest pierwszym etapem prac nad architekturą marek Grupy Wielton, w tym tożsamości graficznej przejmowanych spółek zagranicznych. Proces porządkowania marek w portfolio grupy wynika z dynamicznego rozwoju i jest jednym z elementów strategii Wielton na lata 2017 - 2020. Wielton działający od 1996 roku należący do grona trzech największych producentów w swojej branży w Europie odświeża swój znak po raz pierwszy.
W efekcie prowadzonych prac zrezygnowano z żółtego, prostokątnego tła znaku, a nowo nadany kolor żółty ma ocieplony odcień i został wykorzystany w sygnecie, a także w elementach systemu identyfikacji wizualnej. W znaku poza sygnetem zmieniona została także typografia. Autorzy zastosowali proste, masywne liternictwo, które podkreśla siłę i solidność marki. Z połączenia nowego, starannie wykreślonego sygnetu i mocnej typografii powstał znak komunikujący pozycję firmy jako lidera na rynku.
- W odróżnieniu od poprzedniego znaku, który był narysowany bardziej miękką kreską i miał naturalistyczny charakter, nowy został wykreślony geometrycznie przy pomocy łuków i ostrych cięć. Nadaliśmy mu techniczny charakter, dzięki czemu przypomina silny i stabilny mechanizm, który poradzi sobie w każdych warunkach. Zrezygnowaliśmy również z dotychczasowej obręczy, co daje możliwość lepszej ekspozycji i skupienia na samym symbolu wielbłąda – komentuje Michał Łojewski, współzałożyciel i dyrektor kreatywny pracowni White Cat.
Autorem projektu jest Michał Łojewski. White Cat przeprowadzi również proces porządkowania struktury identyfikacji w ramach spółek zależnych należących do grupy. Obecnie trwają prace nad identyfikacją pozostałych podmiotów w ramach Wielton Group. Firma została wyłoniona w procesie konkursu ofert.
- Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie prac nad architekturą marki, tak by podkreślić współzależności pomiędzy Grupą a podmiotami działającymi na rynkach lokalnych i zakomunikować zmiany naszym klientom we Francji, Niemczech, Włoszech i Rosji – tłumaczy Małgorzata Barańska, Dyrektor Marketingu i PR Wielton S.A. i dodaje – Zależało nam na tym, by wizualna ekspresja marki wyrażająca takie wartości jak innowacyjność, dynamika i pewność, wyraźnie budowała nasz wizerunek oparty na haśle „Wielton - ekspert na drodze”. Nasza obietnica w nim zawarta oddaje długoletnią znajomość rynku, potencjał Centrum Badawczo Rozwojowego oraz zdolność produkcji dedykowanych rozwiązań, tak docenianych przez klientów.
Źródło: Wielton S.A.