logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej Empik-u

  PR 13.01.2008, przeczytano 14495 razy

Twórcami nowej identyfikacji wizualnej, koncepcji grafiki informacyjnej oraz systemu wewnętrznej sygnalizacji salonów Empik są projektanci agencji brandingowej Brand Nature Access z Warszawy. Wspólnie z typografem Łukaszem Dziedzicem, wykreowali nowoczesny wizerunek znanej marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-oraz-system-identyfikacji-wizualnej-empik-u,6636,artykul.html

W październiku miała miejsce premiera flagowego salonu Empik Junior w Warszawie w nowej oprawie graficznej. Choć prace nad wdrożeniem zmian w pełnym, planowanym zakresie wciąż trwają, nowy wizerunek największej polskiej sieci księgarni stał się faktem, a rok 2008 będzie przełomowy dla brandu Empik. Nowy logotyp, oraz kompleksowy system identyfikacji wizualnej marki, jest dziełem agencji BNA, znanej z realizacji tak znanych projektów jak logo dla Polski, znaku promocyjnego Warszawy i Lublina, czy Telewizji Nowej Generacji „n”.

Znak i architektura marki
Prace nad kompleksowym system identyfikacji Empik-u rozpoczęły się na początku lutego 2007 roku , wkrótce po rozstrzygnięciu przetargu, do udziału w którym BNA otrzymała zaproszenie pod koniec 2006 roku.
Autorami koncepcji nowego znaku Empik-u z charakterystycznym apostrofem/przecinkiem są dyrektor kreatywny oraz współwłaściciel agencji Wojciech Mierowski, oraz Wika Wojciechowska. Pod jej kierunkiem we współpracy z typografem Łukaszem Dziedzicem, właścicielem studia TyPoland oraz grafikiem Marcinem Petrusem powstała obszerna dokumentacja systemu identyfikacji wizualnej, uwzględniająca nową, usystematyzowaną architekturę marki. Mariusz Przybył, dyrektor strategiczny oraz współwłaściciel BNA, kierował pracą koncepcyjną nad nowym wizerunkiem i ideą marki Empik, oraz pogłębioną analizą brandu, która stał się punktem wyjścia dla prac projektowych. Za wsparcie analityczne oraz art buying odpwiedzialny był Michał Warda. Obsługą logistyczną współpracy z klientem kierowała Anna Kryszczyszyn, Deputy Director BNA.

Marka Empik
Nowy zintegrowany system identyfikacji wizualnej obejmuje znane dotychczas submarki jak Empik Foto, Empik Bilety, czy Empik.com, oraz wprowadza dwie nowe oferty: Art&pap oraz Empik Cafe. Kawiarnie w salonach Empik zyskały odrębny system identyfikacyjny oraz aranżację wnętrz, zrealizowaną we współpracy z wrocławskim studiem architektonicznym BC COM.

Litera i system identyfikacji wizualnej
Nowy system identyfikacji po raz pierwszy w historii polskiego designu w całości opiera się na projekcie oryginalnego kroju fontu, zaprojektowanego specjalnie na potrzeby projektu na zlecenie BNA przez cenionego polskiego typografa Łukasza Dziedzica, współpracującego z renomowanymi wydawnictwami i domami typograficznymi. Rodzina fontów Empik Pro w odmianie light, regular i bold obejmuje wersję łacińską oraz cyrylicę ukraińską. W oparciu o nowy krój pisma powstał kompleksowy system identyfikacji wizualnej i informacyjnej, oraz layouty m.in. magazynu informacyjnego „Tom Kultury”.

Źródło: Brand Nature Access

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764