logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej Empik-u

  PR 13.01.2008, przeczytano 14552 razy

Twórcami nowej identyfikacji wizualnej, koncepcji grafiki informacyjnej oraz systemu wewnętrznej sygnalizacji salonów Empik są projektanci agencji brandingowej Brand Nature Access z Warszawy. Wspólnie z typografem Łukaszem Dziedzicem, wykreowali nowoczesny wizerunek znanej marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-oraz-system-identyfikacji-wizualnej-empik-u,6636,artykul.html

W październiku miała miejsce premiera flagowego salonu Empik Junior w Warszawie w nowej oprawie graficznej. Choć prace nad wdrożeniem zmian w pełnym, planowanym zakresie wciąż trwają, nowy wizerunek największej polskiej sieci księgarni stał się faktem, a rok 2008 będzie przełomowy dla brandu Empik. Nowy logotyp, oraz kompleksowy system identyfikacji wizualnej marki, jest dziełem agencji BNA, znanej z realizacji tak znanych projektów jak logo dla Polski, znaku promocyjnego Warszawy i Lublina, czy Telewizji Nowej Generacji „n”.

Znak i architektura marki
Prace nad kompleksowym system identyfikacji Empik-u rozpoczęły się na początku lutego 2007 roku , wkrótce po rozstrzygnięciu przetargu, do udziału w którym BNA otrzymała zaproszenie pod koniec 2006 roku.
Autorami koncepcji nowego znaku Empik-u z charakterystycznym apostrofem/przecinkiem są dyrektor kreatywny oraz współwłaściciel agencji Wojciech Mierowski, oraz Wika Wojciechowska. Pod jej kierunkiem we współpracy z typografem Łukaszem Dziedzicem, właścicielem studia TyPoland oraz grafikiem Marcinem Petrusem powstała obszerna dokumentacja systemu identyfikacji wizualnej, uwzględniająca nową, usystematyzowaną architekturę marki. Mariusz Przybył, dyrektor strategiczny oraz współwłaściciel BNA, kierował pracą koncepcyjną nad nowym wizerunkiem i ideą marki Empik, oraz pogłębioną analizą brandu, która stał się punktem wyjścia dla prac projektowych. Za wsparcie analityczne oraz art buying odpwiedzialny był Michał Warda. Obsługą logistyczną współpracy z klientem kierowała Anna Kryszczyszyn, Deputy Director BNA.

Marka Empik
Nowy zintegrowany system identyfikacji wizualnej obejmuje znane dotychczas submarki jak Empik Foto, Empik Bilety, czy Empik.com, oraz wprowadza dwie nowe oferty: Art&pap oraz Empik Cafe. Kawiarnie w salonach Empik zyskały odrębny system identyfikacyjny oraz aranżację wnętrz, zrealizowaną we współpracy z wrocławskim studiem architektonicznym BC COM.

Litera i system identyfikacji wizualnej
Nowy system identyfikacji po raz pierwszy w historii polskiego designu w całości opiera się na projekcie oryginalnego kroju fontu, zaprojektowanego specjalnie na potrzeby projektu na zlecenie BNA przez cenionego polskiego typografa Łukasza Dziedzica, współpracującego z renomowanymi wydawnictwami i domami typograficznymi. Rodzina fontów Empik Pro w odmianie light, regular i bold obejmuje wersję łacińską oraz cyrylicę ukraińską. W oparciu o nowy krój pisma powstał kompleksowy system identyfikacji wizualnej i informacyjnej, oraz layouty m.in. magazynu informacyjnego „Tom Kultury”.

Źródło: Brand Nature Access

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding: Publicumpr zmienia się w Opublikowani
Publicum PR Pracownia Dobrych Relacji jest obecna na rynku nieprzerwanie od 2010 roku. Dynamika i rozwój sprawiły, że w najbliższym czasie marka przejdzie gruntowną przemianę.
#Wybieramyprawdę – Onet z nową kampanią wizerunkową
24 czerwca rusza kampania wizerunkowa portalu Onet. Tematem wiodącym akcji są wartości i siła sprawcza prawdy w życiu każdego z nas. W kampanii Onet będzie podkreślał m.in. zagrożenia związane z kreowaniem sztucznej rzeczywistości w wirtualnym świecie, fake newsami, uzależnieniem od wszelkiego typu ekranów, czy przebywaniem w bańce informacyjnej.
Castorama: Nowa marka własna i katalog Projekt łazienka 2019
W katalogu „Projekt łazienka 2019” znajdziemy szeroki wachlarz produktów i gotowych rozwiązań, pozwalających na dostosowanie łazienki do indywidualnych potrzeb. To także pierwszy katalog sieci, w którym zaprezentowano asortyment nowej marki GoodHome. Oferta została przygotowana w oparciu o badania przeprowadzone na kilkutysięcznej grupie osób z różnych krajów, w tym 1000...
Play i zespół Mediacom dla Illuminar Gaming
Operator sieci komórkowej Play został partnerem Illuminar Gaming i rozpoczyna współpracę z zawodnikami, twórcami oraz streamerami zrzeszonymi w tej esportowej organizacji. Za wsparcie strategiczne oraz egzekucyjne projektu odpowiada zespół MediaCom Beyond Advertising.
Grupa Murapol ma nowego Ambasadora – Andrzeja Bargiela
MURAPOL, NAJLEPSZE MIEJSCA NA ŚWIECIE - to hasło przewodnie rozpoczynającej się kampanii marketingowej, podkreślające otwarcie w działalności operacyjnej dewelopera w kierunku tzw. Affordable Premium, czyli atrakcyjnej oferty osiągalnej w przystępnej cenie. To jednocześnie początek współpracy wizerunkowej i sponsorskiej z nowym Ambasadorem, bliskim ideałom GK Murapol...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764