logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej Empik-u

  PR 13.01.2008, przeczytano 18194 razy

Twórcami nowej identyfikacji wizualnej, koncepcji grafiki informacyjnej oraz systemu wewnętrznej sygnalizacji salonów Empik są projektanci agencji brandingowej Brand Nature Access z Warszawy. Wspólnie z typografem Łukaszem Dziedzicem, wykreowali nowoczesny wizerunek znanej marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-oraz-system-identyfikacji-wizualnej-empik-u,6636,artykul.html

W październiku miała miejsce premiera flagowego salonu Empik Junior w Warszawie w nowej oprawie graficznej. Choć prace nad wdrożeniem zmian w pełnym, planowanym zakresie wciąż trwają, nowy wizerunek największej polskiej sieci księgarni stał się faktem, a rok 2008 będzie przełomowy dla brandu Empik. Nowy logotyp, oraz kompleksowy system identyfikacji wizualnej marki, jest dziełem agencji BNA, znanej z realizacji tak znanych projektów jak logo dla Polski, znaku promocyjnego Warszawy i Lublina, czy Telewizji Nowej Generacji „n”.

Znak i architektura marki
Prace nad kompleksowym system identyfikacji Empik-u rozpoczęły się na początku lutego 2007 roku , wkrótce po rozstrzygnięciu przetargu, do udziału w którym BNA otrzymała zaproszenie pod koniec 2006 roku.
Autorami koncepcji nowego znaku Empik-u z charakterystycznym apostrofem/przecinkiem są dyrektor kreatywny oraz współwłaściciel agencji Wojciech Mierowski, oraz Wika Wojciechowska. Pod jej kierunkiem we współpracy z typografem Łukaszem Dziedzicem, właścicielem studia TyPoland oraz grafikiem Marcinem Petrusem powstała obszerna dokumentacja systemu identyfikacji wizualnej, uwzględniająca nową, usystematyzowaną architekturę marki. Mariusz Przybył, dyrektor strategiczny oraz współwłaściciel BNA, kierował pracą koncepcyjną nad nowym wizerunkiem i ideą marki Empik, oraz pogłębioną analizą brandu, która stał się punktem wyjścia dla prac projektowych. Za wsparcie analityczne oraz art buying odpwiedzialny był Michał Warda. Obsługą logistyczną współpracy z klientem kierowała Anna Kryszczyszyn, Deputy Director BNA.

Marka Empik
Nowy zintegrowany system identyfikacji wizualnej obejmuje znane dotychczas submarki jak Empik Foto, Empik Bilety, czy Empik.com, oraz wprowadza dwie nowe oferty: Art&pap oraz Empik Cafe. Kawiarnie w salonach Empik zyskały odrębny system identyfikacyjny oraz aranżację wnętrz, zrealizowaną we współpracy z wrocławskim studiem architektonicznym BC COM.

Litera i system identyfikacji wizualnej
Nowy system identyfikacji po raz pierwszy w historii polskiego designu w całości opiera się na projekcie oryginalnego kroju fontu, zaprojektowanego specjalnie na potrzeby projektu na zlecenie BNA przez cenionego polskiego typografa Łukasza Dziedzica, współpracującego z renomowanymi wydawnictwami i domami typograficznymi. Rodzina fontów Empik Pro w odmianie light, regular i bold obejmuje wersję łacińską oraz cyrylicę ukraińską. W oparciu o nowy krój pisma powstał kompleksowy system identyfikacji wizualnej i informacyjnej, oraz layouty m.in. magazynu informacyjnego „Tom Kultury”.

Źródło: Brand Nature Access

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764