logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej Empik-u

  PR 13.01.2008, przeczytano 18453 razy

Twórcami nowej identyfikacji wizualnej, koncepcji grafiki informacyjnej oraz systemu wewnętrznej sygnalizacji salonów Empik są projektanci agencji brandingowej Brand Nature Access z Warszawy. Wspólnie z typografem Łukaszem Dziedzicem, wykreowali nowoczesny wizerunek znanej marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-oraz-system-identyfikacji-wizualnej-empik-u,6636,artykul.html

W październiku miała miejsce premiera flagowego salonu Empik Junior w Warszawie w nowej oprawie graficznej. Choć prace nad wdrożeniem zmian w pełnym, planowanym zakresie wciąż trwają, nowy wizerunek największej polskiej sieci księgarni stał się faktem, a rok 2008 będzie przełomowy dla brandu Empik. Nowy logotyp, oraz kompleksowy system identyfikacji wizualnej marki, jest dziełem agencji BNA, znanej z realizacji tak znanych projektów jak logo dla Polski, znaku promocyjnego Warszawy i Lublina, czy Telewizji Nowej Generacji „n”.

Znak i architektura marki
Prace nad kompleksowym system identyfikacji Empik-u rozpoczęły się na początku lutego 2007 roku , wkrótce po rozstrzygnięciu przetargu, do udziału w którym BNA otrzymała zaproszenie pod koniec 2006 roku.
Autorami koncepcji nowego znaku Empik-u z charakterystycznym apostrofem/przecinkiem są dyrektor kreatywny oraz współwłaściciel agencji Wojciech Mierowski, oraz Wika Wojciechowska. Pod jej kierunkiem we współpracy z typografem Łukaszem Dziedzicem, właścicielem studia TyPoland oraz grafikiem Marcinem Petrusem powstała obszerna dokumentacja systemu identyfikacji wizualnej, uwzględniająca nową, usystematyzowaną architekturę marki. Mariusz Przybył, dyrektor strategiczny oraz współwłaściciel BNA, kierował pracą koncepcyjną nad nowym wizerunkiem i ideą marki Empik, oraz pogłębioną analizą brandu, która stał się punktem wyjścia dla prac projektowych. Za wsparcie analityczne oraz art buying odpwiedzialny był Michał Warda. Obsługą logistyczną współpracy z klientem kierowała Anna Kryszczyszyn, Deputy Director BNA.

Marka Empik
Nowy zintegrowany system identyfikacji wizualnej obejmuje znane dotychczas submarki jak Empik Foto, Empik Bilety, czy Empik.com, oraz wprowadza dwie nowe oferty: Art&pap oraz Empik Cafe. Kawiarnie w salonach Empik zyskały odrębny system identyfikacyjny oraz aranżację wnętrz, zrealizowaną we współpracy z wrocławskim studiem architektonicznym BC COM.

Litera i system identyfikacji wizualnej
Nowy system identyfikacji po raz pierwszy w historii polskiego designu w całości opiera się na projekcie oryginalnego kroju fontu, zaprojektowanego specjalnie na potrzeby projektu na zlecenie BNA przez cenionego polskiego typografa Łukasza Dziedzica, współpracującego z renomowanymi wydawnictwami i domami typograficznymi. Rodzina fontów Empik Pro w odmianie light, regular i bold obejmuje wersję łacińską oraz cyrylicę ukraińską. W oparciu o nowy krój pisma powstał kompleksowy system identyfikacji wizualnej i informacyjnej, oraz layouty m.in. magazynu informacyjnego „Tom Kultury”.

Źródło: Brand Nature Access

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Feeders Agency z kampanią Old Spice na trzech rynkach
Agencja Feeders ruszyła z nową kampanią influencerską dla Old Spice na rynku polskim, czeskim i węgierskim. Pod hasłem “Żele Old Spice – świeżość, o której śnisz”, angażując popularnych influencerów, marka chce trafić z produktami pod prysznic do młodych mężczyzn.
UM wygrywa przetarg Vinted
Vinted, platforma C2C służąca do sprzedaży i zakupu odzieży i akcesoriów modowych z drugiej ręki, wybrała w przetargu mediowym ofertę UM (IPG Mediabrands).
Polygon Streaming - technologia HTC usprawni integrację modeli 3D
VIVERSE, platforma do przetwarzania przestrzennego firmy HTC, uruchamia nową samodzielną usługę dla swojej autorskiej technologii Polygon Streaming, udostępniając ją po raz pierwszy poza VIVERSE. Dzięki temu twórcy będą mogli elastycznie integrować interaktywne modele 3D na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach, tabletach, laptopach/komputerach PC lub zestawach XR.
MullenLowe Warsaw z kolejną odsłoną kampanii Provident
Agencja MullenLowe Warsaw przygotowała nową, odświeżoną odsłonę kampanii „Mam plan” firmy pożyczkowej Provident. Działania reklamowe wystartowały 14 lipca i obejmują szerokie spektrum mediów, w tym telewizję oraz intensywne działania w internecie.
Nowy standard sponsoringu Kompanii Piwowarskiej
Szacunek dla środowiska naturalnego, pozytywne i inkluzywne doświadczenia uczestników wydarzeń, promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu i zachowanie umiaru – takie mają być aktywacje współorganizowane i sponsorowane przez Kompanię Piwowarską. Firma skupia się na zapewnieniu wyjątkowych doświadczeń festiwalowych, które idą w parze z wartościami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764