Twórcami nowej identyfikacji wizualnej, koncepcji grafiki informacyjnej oraz systemu wewnętrznej sygnalizacji salonów Empik są projektanci agencji brandingowej Brand Nature Access z Warszawy. Wspólnie z typografem Łukaszem Dziedzicem, wykreowali nowoczesny wizerunek znanej marki.
W październiku miała miejsce premiera flagowego salonu Empik Junior w Warszawie w nowej oprawie graficznej. Choć prace nad wdrożeniem zmian w pełnym, planowanym zakresie wciąż trwają, nowy wizerunek największej polskiej sieci księgarni stał się faktem, a rok 2008 będzie przełomowy dla brandu Empik. Nowy logotyp, oraz kompleksowy system identyfikacji wizualnej marki, jest dziełem agencji BNA, znanej z realizacji tak znanych projektów jak logo dla Polski, znaku promocyjnego Warszawy i Lublina, czy Telewizji Nowej Generacji „n”.
Znak i architektura marki
Prace nad kompleksowym system identyfikacji Empik-u rozpoczęły się na początku lutego 2007 roku , wkrótce po rozstrzygnięciu przetargu, do udziału w którym BNA otrzymała zaproszenie pod koniec 2006 roku.
Autorami koncepcji nowego znaku Empik-u z charakterystycznym apostrofem/przecinkiem są dyrektor kreatywny oraz współwłaściciel agencji Wojciech Mierowski, oraz Wika Wojciechowska. Pod jej kierunkiem we współpracy z typografem Łukaszem Dziedzicem, właścicielem studia TyPoland oraz grafikiem Marcinem Petrusem powstała obszerna dokumentacja systemu identyfikacji wizualnej, uwzględniająca nową, usystematyzowaną architekturę marki. Mariusz Przybył, dyrektor strategiczny oraz współwłaściciel BNA, kierował pracą koncepcyjną nad nowym wizerunkiem i ideą marki Empik, oraz pogłębioną analizą brandu, która stał się punktem wyjścia dla prac projektowych. Za wsparcie analityczne oraz art buying odpwiedzialny był Michał Warda. Obsługą logistyczną współpracy z klientem kierowała Anna Kryszczyszyn, Deputy Director BNA.
Marka Empik
Nowy zintegrowany system identyfikacji wizualnej obejmuje znane dotychczas submarki jak Empik Foto, Empik Bilety, czy Empik.com, oraz wprowadza dwie nowe oferty: Art&pap oraz Empik Cafe. Kawiarnie w salonach Empik zyskały odrębny system identyfikacyjny oraz aranżację wnętrz, zrealizowaną we współpracy z wrocławskim studiem architektonicznym BC COM.
Litera i system identyfikacji wizualnej
Nowy system identyfikacji po raz pierwszy w historii polskiego designu w całości opiera się na projekcie oryginalnego kroju fontu, zaprojektowanego specjalnie na potrzeby projektu na zlecenie BNA przez cenionego polskiego typografa Łukasza Dziedzica, współpracującego z renomowanymi wydawnictwami i domami typograficznymi. Rodzina fontów Empik Pro w odmianie light, regular i bold obejmuje wersję łacińską oraz cyrylicę ukraińską. W oparciu o nowy krój pisma powstał kompleksowy system identyfikacji wizualnej i informacyjnej, oraz layouty m.in. magazynu informacyjnego „Tom Kultury”.
Źródło: Brand Nature Access