logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo Sejmu: Kolejny atak epidemii logomanii?

   30.09.2015, przeczytano 7993 razy
ilustracja
Po prawej nowe logo Sejmu

Logomania znowu zaatakowała. Tym razem Sejm RP. Po czterech latach funkcjonowania poprzedniego logo posłowie zafundowali sobie nowy znak za 50 tys. zł. Autorem jest Jerzy Janiszewski, twórca znaku „Solidarność”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-sejmu%3A-kolejny-atak-epidemii-logomanii,26114,artykul.html

Media spekulują czy to właśnie nazwisko Janiszewskiego nie było powodem takiej a nie innej wyceny projektu, przypominając jednocześnie jego propozycję logo polskiej prezydencji w Radzie UE, które krytykowane było m.in. za negatywne skojarzenia z podwyżkami cen, podatków i wzrostem bezrobocia. Biuro prasowe Kancelarii Sejmu wyjaśniło, że na wycenę wpływ miało zamówienie „Księgi identyfikacji wizualnej”, w której zaprezentowano zastosowanie znaku na wielu materiałach i w różnych wersjach kolorystycznych.


Jerzy Janiszewski

Tak czy inaczej 12 tys. euro za logo Sejmu to i tak o połowę mniej niż kosztowało logo prezydencji w Radzie UE. Problem w tym, że te nieco ponad 50 tys. zł to dopiero początek wydatków, bo za zmianą znaku pójdą oczywiście zmiany druków i pozostałych elementów opatrywanych sejmowym logo. Trudno nie zapytać, czy zmiana logo po czterech latach funkcjonowania podyktowana była czymś innym niż rozrzutność...?

W tym kontekście powraca ogólniejsze pytanie – o sens budowania wizerunku instytucji państwowych przy użyciu nie mających ze sobą nic wspólnego, niespójnych i bardzo często zwyczajnie kiepskich rozwiązań identyfikacyjnych. Czy Sejm wymaga budowania własnego, autonomicznego wizerunku, czy też może powinien pracować wraz z pozostałymi instytucjami państwowymi na kreowanie jednego, silnego wizerunku państwa właśnie? Dlaczego Sejm, ministerstwa, administracja wojewódzka i wiele innych instytucji marnują nasze pieniądze na naiwne strojenie się w kolorowe piórka zamiast skorzystać z jednego wzoru uniformu, którego spodziewamy się mając do czynienia z przedstawicielem władzy państwowej?

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Nie no sejm musi zaistnieć na rynku sejmów i się dobrze spozycjonować. To jest ważne aby wśród wielu sejmów łatwo było rozpoznać swój sejm.
A w sumie to może chodzi tylko o szybkie wydanie kasy ?

avatar użytkownika
,

Jeden z tropów podnoszonych przez opozycję (SLD) to chęć uhonorowania zleceniem faworyta Radosława Sikorskiego. Na ile słuszny - nie mamy pojęcia.  

avatar użytkownika
,

Nie wiem dizajner miał na myśli, ale jak już wprowadził kolor, to można było go raczej zastosować do Flagi, a nie lampasów z dresiarskiego garnituru...

avatar użytkownika
,

Jakby paski były trzy, to może Adidas by jakiś grosik dorzucił...
  

avatar użytkownika
,

Jak widzisz, takie rzeczy tylko w Polsce...[smutek]  

avatar użytkownika
,

Stare jakoś bardziej mi się podobało. Nowe wygląda jak UFO.

avatar użytkownika
,

Może to wynikło z briefu ;-)  

avatar użytkownika
,

Czy ktoś mi powie ze wcale nie chodziło o czyjeś zyski, np na druku akcydensów?

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764