logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo Sejmu: Kolejny atak epidemii logomanii?

   30.09.2015, przeczytano 7989 razy
ilustracja
Po prawej nowe logo Sejmu

Logomania znowu zaatakowała. Tym razem Sejm RP. Po czterech latach funkcjonowania poprzedniego logo posłowie zafundowali sobie nowy znak za 50 tys. zł. Autorem jest Jerzy Janiszewski, twórca znaku „Solidarność”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-sejmu%3A-kolejny-atak-epidemii-logomanii,26114,artykul.html

Media spekulują czy to właśnie nazwisko Janiszewskiego nie było powodem takiej a nie innej wyceny projektu, przypominając jednocześnie jego propozycję logo polskiej prezydencji w Radzie UE, które krytykowane było m.in. za negatywne skojarzenia z podwyżkami cen, podatków i wzrostem bezrobocia. Biuro prasowe Kancelarii Sejmu wyjaśniło, że na wycenę wpływ miało zamówienie „Księgi identyfikacji wizualnej”, w której zaprezentowano zastosowanie znaku na wielu materiałach i w różnych wersjach kolorystycznych.


Jerzy Janiszewski

Tak czy inaczej 12 tys. euro za logo Sejmu to i tak o połowę mniej niż kosztowało logo prezydencji w Radzie UE. Problem w tym, że te nieco ponad 50 tys. zł to dopiero początek wydatków, bo za zmianą znaku pójdą oczywiście zmiany druków i pozostałych elementów opatrywanych sejmowym logo. Trudno nie zapytać, czy zmiana logo po czterech latach funkcjonowania podyktowana była czymś innym niż rozrzutność...?

W tym kontekście powraca ogólniejsze pytanie – o sens budowania wizerunku instytucji państwowych przy użyciu nie mających ze sobą nic wspólnego, niespójnych i bardzo często zwyczajnie kiepskich rozwiązań identyfikacyjnych. Czy Sejm wymaga budowania własnego, autonomicznego wizerunku, czy też może powinien pracować wraz z pozostałymi instytucjami państwowymi na kreowanie jednego, silnego wizerunku państwa właśnie? Dlaczego Sejm, ministerstwa, administracja wojewódzka i wiele innych instytucji marnują nasze pieniądze na naiwne strojenie się w kolorowe piórka zamiast skorzystać z jednego wzoru uniformu, którego spodziewamy się mając do czynienia z przedstawicielem władzy państwowej?

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Nie no sejm musi zaistnieć na rynku sejmów i się dobrze spozycjonować. To jest ważne aby wśród wielu sejmów łatwo było rozpoznać swój sejm.
A w sumie to może chodzi tylko o szybkie wydanie kasy ?

avatar użytkownika
,

Jeden z tropów podnoszonych przez opozycję (SLD) to chęć uhonorowania zleceniem faworyta Radosława Sikorskiego. Na ile słuszny - nie mamy pojęcia.  

avatar użytkownika
,

Nie wiem dizajner miał na myśli, ale jak już wprowadził kolor, to można było go raczej zastosować do Flagi, a nie lampasów z dresiarskiego garnituru...

avatar użytkownika
,

Jakby paski były trzy, to może Adidas by jakiś grosik dorzucił...
  

avatar użytkownika
,

Jak widzisz, takie rzeczy tylko w Polsce...[smutek]  

avatar użytkownika
,

Stare jakoś bardziej mi się podobało. Nowe wygląda jak UFO.

avatar użytkownika
,

Może to wynikło z briefu ;-)  

avatar użytkownika
,

Czy ktoś mi powie ze wcale nie chodziło o czyjeś zyski, np na druku akcydensów?

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764