logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo Sejmu: Kolejny atak epidemii logomanii?

   30.09.2015, przeczytano 3854 razy
ilustracja
Po prawej nowe logo Sejmu

Logomania znowu zaatakowała. Tym razem Sejm RP. Po czterech latach funkcjonowania poprzedniego logo posłowie zafundowali sobie nowy znak za 50 tys. zł. Autorem jest Jerzy Janiszewski, twórca znaku „Solidarność”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-sejmu%3A-kolejny-atak-epidemii-logomanii,26114,artykul.html

Media spekulują czy to właśnie nazwisko Janiszewskiego nie było powodem takiej a nie innej wyceny projektu, przypominając jednocześnie jego propozycję logo polskiej prezydencji w Radzie UE, które krytykowane było m.in. za negatywne skojarzenia z podwyżkami cen, podatków i wzrostem bezrobocia. Biuro prasowe Kancelarii Sejmu wyjaśniło, że na wycenę wpływ miało zamówienie „Księgi identyfikacji wizualnej”, w której zaprezentowano zastosowanie znaku na wielu materiałach i w różnych wersjach kolorystycznych.


Jerzy Janiszewski

Tak czy inaczej 12 tys. euro za logo Sejmu to i tak o połowę mniej niż kosztowało logo prezydencji w Radzie UE. Problem w tym, że te nieco ponad 50 tys. zł to dopiero początek wydatków, bo za zmianą znaku pójdą oczywiście zmiany druków i pozostałych elementów opatrywanych sejmowym logo. Trudno nie zapytać, czy zmiana logo po czterech latach funkcjonowania podyktowana była czymś innym niż rozrzutność...?

W tym kontekście powraca ogólniejsze pytanie – o sens budowania wizerunku instytucji państwowych przy użyciu nie mających ze sobą nic wspólnego, niespójnych i bardzo często zwyczajnie kiepskich rozwiązań identyfikacyjnych. Czy Sejm wymaga budowania własnego, autonomicznego wizerunku, czy też może powinien pracować wraz z pozostałymi instytucjami państwowymi na kreowanie jednego, silnego wizerunku państwa właśnie? Dlaczego Sejm, ministerstwa, administracja wojewódzka i wiele innych instytucji marnują nasze pieniądze na naiwne strojenie się w kolorowe piórka zamiast skorzystać z jednego wzoru uniformu, którego spodziewamy się mając do czynienia z przedstawicielem władzy państwowej?

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Nie no sejm musi zaistnieć na rynku sejmów i się dobrze spozycjonować. To jest ważne aby wśród wielu sejmów łatwo było rozpoznać swój sejm.
A w sumie to może chodzi tylko o szybkie wydanie kasy ?

avatar użytkownika
,

Jeden z tropów podnoszonych przez opozycję (SLD) to chęć uhonorowania zleceniem faworyta Radosława Sikorskiego. Na ile słuszny - nie mamy pojęcia.  

,

To już by lepiej uje głupie za te pieniądze ogrodzili drutem kolczastym kawałek granicy.   

avatar użytkownika
,

...albo dać na głodne dzieci ...ooops przepraszam: "- Dzisiaj kiedy ktoś mówi o tym, że w Polsce dzieci głodują, to daje argument naszym niekoniecznie przyjaciołom, którzy w tej rosyjskiej propagandzie wykorzystują to przeciw Polsce. Czy to jest obywatelska i patriotyczna postawa? - pytała premier na spotkaniu z mieszkańcami Krotoszyna."  

avatar użytkownika
,

Nie wiem dizajner miał na myśli, ale jak już wprowadził kolor, to można było go raczej zastosować do Flagi, a nie lampasów z dresiarskiego garnituru...

avatar użytkownika
,

Jakby paski były trzy, to może Adidas by jakiś grosik dorzucił...
  

avatar użytkownika
,

Jak widzisz, takie rzeczy tylko w Polsce...[smutek]  

,

Cena jest rynkowa i to nie podlega dyskusji.
Wątpliwa jest jedynie potrzeba realizacji takiego zamówienia.

avatar użytkownika
,

Stare jakoś bardziej mi się podobało. Nowe wygląda jak UFO.

avatar użytkownika
,

Może to wynikło z briefu ;-)  

avatar użytkownika
,

Czy ktoś mi powie ze wcale nie chodziło o czyjeś zyski, np na druku akcydensów?

Najnowsze w tym dziale

Ahava PR odpowiedzialna za promocję PR marki dr Gerard
Agencja AHAVA PR  zajmie się obsługą jesiennej kampanii marki dr Gerard. Działania obejmują: przygotowanie treści do kampanii, influencer marketing, działania PR (w tym kontakt z mediami oraz wysyłkę kreatywną). Promocja będzie obejmowała dwa nowe produkty marki dr Gerard: Pryncypałki o smaku orzechowym oraz Mafijne Brownie.  
Océ Colorado 1650 złotym medalistą targów Festiwaldruku.pl
Podczas tegorocznego FestiwaluDruku.pl jury konkursowe już po raz siódmy przyznało Złote Medale targów. Wśród wyróżnionych znalazł się ploter Océ Colorado 1650 firmy Canon – model, który swoją premierę miał kilka miesięcy temu na targach FESPA.
Mateusz Gessler w nowej kampanii Hortex
Gotowe zupy mrożone to nowość w portfolio marki Hortex. Po raz pierwszy w historii firmy do działań reklamowych zaangażowany został ambasador.
Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.
W Integart Festiwal Druku trwa nadal!
Festiwal Druku 2019 dobiegł końca. Cieszymy się, że mogliśmy z Państwem spędzić wspólnie ten czas w szczególności, że przybyliście na to wydarzenie tak licznie. Cieszy nas fakt, że nasza oferta spotkała się z tak dobrym przyjęciem!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764