logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo Sejmu: Kolejny atak epidemii logomanii?

   30.09.2015, przeczytano 4166 razy
ilustracja
Po prawej nowe logo Sejmu

Logomania znowu zaatakowała. Tym razem Sejm RP. Po czterech latach funkcjonowania poprzedniego logo posłowie zafundowali sobie nowy znak za 50 tys. zł. Autorem jest Jerzy Janiszewski, twórca znaku „Solidarność”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-sejmu%3A-kolejny-atak-epidemii-logomanii,26114,artykul.html

Media spekulują czy to właśnie nazwisko Janiszewskiego nie było powodem takiej a nie innej wyceny projektu, przypominając jednocześnie jego propozycję logo polskiej prezydencji w Radzie UE, które krytykowane było m.in. za negatywne skojarzenia z podwyżkami cen, podatków i wzrostem bezrobocia. Biuro prasowe Kancelarii Sejmu wyjaśniło, że na wycenę wpływ miało zamówienie „Księgi identyfikacji wizualnej”, w której zaprezentowano zastosowanie znaku na wielu materiałach i w różnych wersjach kolorystycznych.


Jerzy Janiszewski

Tak czy inaczej 12 tys. euro za logo Sejmu to i tak o połowę mniej niż kosztowało logo prezydencji w Radzie UE. Problem w tym, że te nieco ponad 50 tys. zł to dopiero początek wydatków, bo za zmianą znaku pójdą oczywiście zmiany druków i pozostałych elementów opatrywanych sejmowym logo. Trudno nie zapytać, czy zmiana logo po czterech latach funkcjonowania podyktowana była czymś innym niż rozrzutność...?

W tym kontekście powraca ogólniejsze pytanie – o sens budowania wizerunku instytucji państwowych przy użyciu nie mających ze sobą nic wspólnego, niespójnych i bardzo często zwyczajnie kiepskich rozwiązań identyfikacyjnych. Czy Sejm wymaga budowania własnego, autonomicznego wizerunku, czy też może powinien pracować wraz z pozostałymi instytucjami państwowymi na kreowanie jednego, silnego wizerunku państwa właśnie? Dlaczego Sejm, ministerstwa, administracja wojewódzka i wiele innych instytucji marnują nasze pieniądze na naiwne strojenie się w kolorowe piórka zamiast skorzystać z jednego wzoru uniformu, którego spodziewamy się mając do czynienia z przedstawicielem władzy państwowej?

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Nie no sejm musi zaistnieć na rynku sejmów i się dobrze spozycjonować. To jest ważne aby wśród wielu sejmów łatwo było rozpoznać swój sejm.
A w sumie to może chodzi tylko o szybkie wydanie kasy ?

avatar użytkownika
,

Jeden z tropów podnoszonych przez opozycję (SLD) to chęć uhonorowania zleceniem faworyta Radosława Sikorskiego. Na ile słuszny - nie mamy pojęcia.  

,

To już by lepiej uje głupie za te pieniądze ogrodzili drutem kolczastym kawałek granicy.   

avatar użytkownika
,

...albo dać na głodne dzieci ...ooops przepraszam: "- Dzisiaj kiedy ktoś mówi o tym, że w Polsce dzieci głodują, to daje argument naszym niekoniecznie przyjaciołom, którzy w tej rosyjskiej propagandzie wykorzystują to przeciw Polsce. Czy to jest obywatelska i patriotyczna postawa? - pytała premier na spotkaniu z mieszkańcami Krotoszyna."  

avatar użytkownika
,

Nie wiem dizajner miał na myśli, ale jak już wprowadził kolor, to można było go raczej zastosować do Flagi, a nie lampasów z dresiarskiego garnituru...

avatar użytkownika
,

Jakby paski były trzy, to może Adidas by jakiś grosik dorzucił...
  

avatar użytkownika
,

Jak widzisz, takie rzeczy tylko w Polsce...[smutek]  

,

Cena jest rynkowa i to nie podlega dyskusji.
Wątpliwa jest jedynie potrzeba realizacji takiego zamówienia.

avatar użytkownika
,

Stare jakoś bardziej mi się podobało. Nowe wygląda jak UFO.

avatar użytkownika
,

Może to wynikło z briefu ;-)  

avatar użytkownika
,

Czy ktoś mi powie ze wcale nie chodziło o czyjeś zyski, np na druku akcydensów?

Najnowsze w tym dziale

Relacja PIAP z Remadays 2020
XVI-sta edycji targów RemaDays 2020 już za nami. Jedne z największych targów branży reklamowej odbyły się w dniach 12-14 lutego br. w Centrum Wystawienniczym PTAK Warsaw Expo w Nadarzynie.
Provident z nową, rodzinną reklamą „Pożyczki wynajmowanej”
Provident Polska wraca z kolejną odsłoną kampanii w rytm przeboju „Mam plan” i promuje „Pożyczkę wynajmowaną”. Każde pożyczone 1000 zł kosztuje 50 zł miesięcznie.
Dużo dobrego w małym formacie – czyli nowe Miniczekolady z Wawelu
Marka Wawel do swojego portfolio wprowadza nową kategorię słodkości. Na rynku pojawią się MINIczekolady w kieszonkowych opakowaniach idealnych do delektowania się. Atrakcyjny design podkreśla ich najwyższą jakość oraz eksponuje najważniejsze cechy produktu, czyli wyjątkowe połączenie czekolady i wyśmienitego nadzienia, nawiązując do postrzegania tej kategorii przez...
Hand Made z nowym spotem dla D-Vitum z udziałem Magdaleny Różczki
W lutym ruszyła kampania reklamowa marki D-Vitum (Oleofarm), której  ambasadorką została Magdalena Różczka — znana aktorka, od lat wspierająca działania na rzecz Interwencyjnych Ośrodków Preadopcyjnych. Hand Made odpowiada za koncept kreatywny i realizację spotu reklamowego.
Agencja Bluerank wzmacnia Marketing i PR
Bluerank, wiodąca agencja marketingu internetowego, wzmacnia siły w obszarze Marketingu i PR. Do zespołu dołączyły Marta Markowska, która została Marketing Managerem oraz Joanna Blewąska, która rozpoczęła pracę na stanowisku PR Specialist.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764