logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo warszawskiego transportu publicznego

   29.09.2017, przeczytano 1134 razy
ilustracjastrzałka

Rozstrzygnięto konkurs na nowe logo warszawskiego transportu publicznego. Dotychczasowe oznaczenia funkcjonujące w przestrzeni zastąpi teraz jeden znak autorstwa firmy TypeThree.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-warszawskiego-transportu-publicznego,33926,artykul.html

Zakończył się właśnie dwuetapowy konkurs na nowe logo warszawskiego transportu publicznego. Wpłynęło aż 189 prac, które oceniło profesjonalne jury w skład którego weszli: Robert Zydel – dyrektor Biura Marketingu Miasta, Wojciech Wagner – zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Katarzyna Strzegowska – zastępca dyrektora ZTM, prof. Piotr Garlicki i prof. dr hab. Dawid Korzekwa z Akademii Sztuk Pięknych, Andrzej Budek - założyciel studia KOTBURY, Magdalena Ponagajbo z Mamastudio i Emilia Bojańczyk z Podpunktu.

Do drugiego etapu – zaprojektowania głównego logotypu warszawskiego transportu publicznego w Warszawie wraz z odmianami dla wybranych środków transportu – zaproszono w lipcu pięciu finalistów. Ostatecznie pierwszą nagrodę w wysokości 70 tys. zł. otrzymał projekt autorstwa TypeThree, który zdaniem jury doskonale identyfikuje „warszawskość” komunikacji miejskiej i poszczególnych elementów całego systemu. Choć nawiązuje do tradycji to jednocześnie jest szalenie nowoczesny i bardzo długo się nie zestarzeje.

ilustracjastrzałka

To piękny projekt, który pojawi się stopniowo na wszystkich rozproszonych dotychczas elementach – pojazdach, parkingach, rowerach, biletach czy elementach informacji pasażerskiej. Co ułatwi pasażerom identyfikację i korzystanie z naszej komunikacji – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Obecnie w stołecznej przestrzeni funkcjonuje wiele różnych znaków graficznych dotyczących transportu - logotypy Zarządu Transportu Miejskiego, symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”, herb Warszawy oraz logotypy poszczególnych spółek transportowych. Teraz zastąpi je jeden unifikujący znak.

Pomysłodawcą ujednolicenia oznaczeń jest Michał Bitner, radny m.st. Warszawy, wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury i Inwestycji.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

W wersji z kołem zamiast okręgu wygląda zdecydowanie lepiej.

avatar użytkownika
,

Jest tutaj pewien istotny mankament - dla części osób znających stare logo TP SA litera "t" będzie wyglądała na "wyrwaną żywcem" z tamtego znaku. Przy takim czytaniu zamiast płetwy pojawia się kikut/rana... Lekko makabryczne skojarzenie, które jednak jest realnym zagrożeniem w wypadku tego rozwiązania.  

,

W internecie pojawiły się głosy o skojarzeniu z Dziennikiem Telewizyjnym.
Cóż rzec, wzięli kasę, niech teraz wyjaśnią ludziom, że złe skojarzenia są złe.
  

avatar użytkownika
,

Logo Poczty Polskiej też się kojarzyło - a nikt nie wyjaśnił dlaczego...  

,

Ludzie dyskutują przez kilka, czasem kilkanaście dni po premierze znaku, potem temat powszednieje na tyle, że nikomu się nie chce zabierać głosu.
Bo i po co.
  

avatar użytkownika
,

Może to dla znaku na plus że widzi się w n im to co się lubi - tak jak ze znakiem Poczty...?   

,

Lubisz to co widzisz w znaku poczty?

Choć w sumie to nie moja sprawa co lubisz.
  

avatar użytkownika
,

My w znaku Poczty widzimy jedynie trąbkę. Bardzo lubimy trąbki. Ale byli tacy co podobno widzieli tam jakieś inne sprawy które lubili. Pytanie czy taka niejednoznaczność semantyczna znaku, pozwalająca mu dostosowywać się do preferencji odbiorcy jest na plus, czy na minus?  

,

To zależy od tego co inni widzieli.
Ja słyszałem, że widzieli całkiem niestosowne rzeczy.
A to raczej źle niż dobrze.
  

avatar użytkownika
,

Niestosowne? W sensie, że na poczcie?  

,

Zawartość placówek to temat na inną dyskusję.
  

avatar użytkownika
,

jak nic, dziennik telewizyjny na pierwszy rzut oka

avatar użytkownika
,

Czerwony kolor podsuwa niestety to skojarzenie w pierwszej kolejności. Swoją drogą widać, że użyty tu zabieg przycięcia litery "t" jest z gatunku tych "przychodzących od razu do głowy". Dobrą praktyką przy projektowaniu jest zrobienie katalogu takich pierwszych odruchów - po to by po nie w żadnym razie nie sięgać!  

Najnowsze w tym dziale

Heads Advertising z kampanią dla Oleju Wielkopolskiego
Ruszyła ogólnopolska kampania Oleju Wielkopolskiego przygotowana przez agencję Heads Advertising, pod hasłem „Wielkopolski WIE”.
„499 sekund” – wystawa dźwiękowa Agnieszki Słodownik i Karoliny Wlazło-Malinowskiej w galerii Art Walk na placu Europejskim
Ghelamco Poland i Fundacja Sztuka w Mieście zapraszają na niecodzienną wystawę galerii Art Walk. „499 sekund” to narracja dźwiękowa, którą widzowie eksplorują, używając własnych smartfonów i słuchawek. Już 8 grudnia artystki opowiedzą o powstawaniu wystawy w ramach autorskiego oprowadzania po ekspozycji.
Cheetos zachęca do wspólnej rodzinnej zabawy w towarzystwie limitowanej edycji chrupek
„A Ty co ułożysz z Cheetos Hashtags?” to hasło ogólnopolskiej kampanii, w której Cheetos prezentuje dwie nowości o oryginalnym kształcie chrupek w postaci hashtagu. Limitowana edycja Cheetos to odpowiedź na oczekiwania współczesnych konsumentów, którzy poszukują ciekawych smaków i okazji do spędzania czasu w rodzinnym gronie. Aby zainspirować i zaangażować do wspólnej...
ASB Poland ponownie stawia na Skylight
Firma ASB Poland, zakończyła proces zwiększenia i aranżacji powierzchni w budynku Skylight. W efekcie dotychczasowe biuro przeszło metamorfozę, a inspirowaną naturą przestrzeń biurową stworzono na 16 i 20 piętrze. Za zarządzanie procesem aranżacji, o łącznej powierzchni ponad 1900 mkw., odpowiadał dział Workplaces w firmie Globalworth, która jest właścicielem i...
Cykl szkoleniowy CAD Projekt Design z Grupą Tubądzin
Projektowanie to proces wymagający szerokiej wiedzy i profesjonalnego podejścia. Dlatego w realizacji najbardziej wyszukanych wizji pomagają dziś zaawansowane programy, takie jak CAD decor PRO. Autorzy aplikacji wraz z Grupą Tubądzin przeprowadzili cykl szkoleń w największych miastach w Polsce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764