logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe materiały rewolucjonizują rynek druku 3D

  PR 27.03.2019, przeczytano 726 razy
ilustracja

Rynek druku 3D zanotuje w najbliższych latach ponadtrzykrotny wzrost. Duży wpływ na dynamiczny rozwój będzie miało opracowanie materiałów gotowych do użycia w trudnych warunkach, m.in. w kosmosie. Przyszłością druku 3D są zupełnie nowe materiały, takie jak żywice utwardzane światłem UV i sproszkowany metal. Rozwijanie nowych technologii druku pozwoli wejść na rynek małych i średnich przedsiębiorstw, a także odbiorców indywidualnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-materialy-rewolucjonizuja-rynek-druku-3d,381820,artykul.html

– Branża druku 3D jest dynamiczną i dość młodą branżą, jeżeli chodzi o sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Wcześniej była zarezerwowana dla dużych przedsiębiorstw i przemysłowego zastosowania. Dzisiaj będziemy już zmierzali do konsumenckiego podejścia. Za kilka, kilkanaście lat drukarki 3D będą stosowane już w domach w codziennym użytkowaniu – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Rafał Tomasiak, prezes zarządu Zortrax.

Technologia druku 3D zmierza na rynek konsumencki. Już wkrótce drukowanie codziennych przedmiotów, takich jak kubki, narzędzia, zabawki czy nawet buty, stanie się możliwe i powszechne w zaciszu domowym. Zauważalnym trendem jest również coraz częstsze wykorzystanie drukarek 3D w branży kosmicznej.

Francusko-włoskie konsorcjum Thales Alenia Space ogłosiło, że użyje technologii druku 3D ze sproszkowanego metalu do seryjnej produkcji komponentów dla satelitów komunikacyjnych zbudowanych na platformie Spacebus Neo. Dzięki takiemu rozwiązaniu firma obniży koszty produkcyjne o 10 proc. Czas realizacji inwestycji w kosmosie skróci się ponadto nawet o 2 miesiące. Drukowane w tej technologii komponenty będą lżejsze o 30 proc. od tych tworzonych tradycyjnie.

– Druk 3D ze sproszkowanego metalu jest jedną z najpopularniejszych obecnie i najbardziej rozwijających się nowych technologii. Sproszkowany metal jest spiekany za pomocą silnego światła laserowego. Pod wpływem wysokiej temperatury wytwarzany jest model – tłumaczy Rafał Tomasiak.

W rozwój nowych materiałów do stosowania w druku 3D włączają się najwięksi gracze branży. Amerykańska firma Arkema uruchomiła pod koniec ubiegłego roku Centrum Doskonałości w druku 3D. To zaawansowane laboratorium badawczo-rozwojowe, w którym opracowywane są najnowocześniejsze żywice do druku 3D. Centrum jest częścią światowej sieci badawczo-rozwojowej Arkema zajmującej się rozwojem zaawansowanych materiałów.

Firma zapowiedziała uruchomienie w 2019 roku zakładu produkcji żywic fotokomórkowych w Chinach, a w 2021 roku żywic poliamidowych w Azji. Amerykańska firma zaprezentowała na ostatnich targach Formnext we Frankfurcie trzy rodzaje żywic utwardzanych światłem UV. Jedna z nich, żywica udarowa, dzięki doskonałej odporności na uderzenia umożliwia produkcję części funkcjonalnych, takich jak np. klamry zatrzaskowe. Według producentów fotopolimerowe drukarki 3D w technologii UV LCD drukują do 8 razy szybciej i do 9 razy dokładniej od wiodących drukarek 3D typu SLA.

– Obecnie najnowszymi trendami i technologiami, które stosuje się na rynku, są technologie fotopolimerowe, czyli druk z polimerów płynnych, które są utwardzane za pomocą światła UV. To światło może być dostarczane za pomocą lasera, projektora czy też nawet wyświetlacza. Nasza nowa drukarka Zortrax Inkspire została bardzo dobrze przyjęta, widzimy bardzo duży potencjał w rozwoju tej technologii – twierdzi ekspert.

Według analityków MarketsandMarkets światowy rynek druku 3D ma wzrosnąć z 9,9 mld dol. notowanych w 2018 roku do wartości na poziomie niemal 35 mld dol. już w 2024 roku. Oznacza to średnioroczne tempo wzrostu na poziomie ponad 23 proc. Zdaniem twórców raportu, kluczowymi czynnikami napędzającymi rozwój tego rynku ma być związana z technologią szansa na opracowywanie produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb, a także obniżenie kosztów produkcji i przestojów w wytwarzaniu.

– Technologia druku 3D jest bardzo specyficzną branżą dlatego, że rozwija się bardzo dynamicznie. To, co 5 lat temu było w sferze marzeń, jeżeli chodzi o technologię druku 3D, dzisiaj jest już powszechnie, codziennie stosowane przez różne sektory przemysłu, mody, designu, medycyny – podsumowuje Rafał Tomasiak.

Źródło: Zortrax, Newseria Innowacje

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764