logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe Muzeum Tyskich Browarów Książęcych

  PR 04.10.2024, przeczytano 614 razy
ilustracja

4 października 2024 r. odbyło się uroczyste otwarcie nowego Muzeum Tyskich Browarów Książęcych. Historię serwuje się tu nowocześnie i z wielką pasją, zaś jej zgłębianie to fascynująca podróż w czasie przez cztery wieki warzenia „Złota Tychów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-muzeum-tyskich-browarow-ksiazecych,405949,artykul.html

Ekspozycja prowadzi gości przez dziesięć epizodów wybranych z setek lat działalności browaru. Wśród kamieni milowych znajdują się początki browaru z XVII wieku, spektakularny rozwój z drugiej połowy XIX i początków XX stulecia: rozbudowa i modernizacja kompleksu, podbój europejskich rynków czy udogodnienia dla pracowników, następnie obchodzony z wielką pompą jubileusz 300-lecia, ciężkie lata II wojny światowej i późniejszy okres upaństwowienia, już bez książęcej korony na etykiecie, który jednak zaowocował powstaniem Technikum Browarniczego, wreszcie powrót w wielkim stylu wraz z wejściem w nowe milenium, co przypieczętowały słynne kampanie reklamowe czy tzw. piwne Oskary dla Tyskiego. Co ważne, wiele miejsca poświęcono nie tylko zakładowi i warzonemu w nim piwu, ale także pokoleniom ludzi, którzy tu żyli i pracowali.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Mamy tutaj wszystkie składniki porywającej opowieści: skromne początki i dynamiczny rozwój, trudne momenty i wielkie sukcesy, cichych bohaterów i wybitne osobowości, wreszcie lokalność zestawioną z wielkim światem. Dlatego dzieje Tyskich Browarów Książęcych zasługują na nowoczesną, nietuzinkową oprawę. Chcieliśmy, by zwiedzanie Muzeum było czymś więcej niż oglądaniem – doświadczeniem, które na długo pozostanie w pamięci. Nowe Muzeum stanowi dopełnienie naszej wyjątkowej w skali kraju oferty, umożliwiając zwiedzającym poznanie pełnej historii Tyskich Browarów Książęcych, zarówno w ramach ekspozycji o historii tego miejsca, jak i również nowoczesnego browaru, będącego perłą w koronie Kompanii Piwowarskiej – mówi Igor Tikhonov, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej.

Ekspozycja angażuje, oddziałuje na wszystkie zmysły odbiorcy i pozwala mu wręcz zanurzyć się w historii, m.in. dzięki multimediom i elementom interaktywnym. Imponuje zarówno treścią, jak i formą – bo choć narracja sięga niemal cztery stulecia wstecz, a samo Muzeum mieści się w zabytkowych murach, to ma ambicję, by sposób opowiadania był na miarę XXI wieku.

Piwny świat jest okrągły – świadczą o tym choćby butelki, kufle czy beczki. Ten kształt symbolizuje równość i wspólnotę, zaś podążając wyznaczoną trasą zwiedzania, dodatkowo można odtworzyć symbol nieskończoności. To z kolei znak trwałości Tyskich Browarów Książęcych, wielowiekowej historii, która przecież toczy się dalej. By pokazać ten świat, wykorzystaliśmy oryginalny koncept cylindrów, w których zamknięte są poszczególne wątki historii browaru – tłumaczy Matylda Sałajewska, projektantka ekspozycji.

Goście mogą zwiedzać Muzeum bez przewodnika, rezerwacji i ograniczeń wiekowych (dzieci i młodzież do 18. roku życia tylko w towarzystwie pełnoletniego opiekuna) w cenie 19 zł (bilet normalny) lub 10 zł (bilet ulgowy). Placówka jest czynna od wtorku do niedzieli w godz. 12.00-20.00.

Pełna oferta Centrum Wycieczkowego Tyskich Browarów Książęcych obejmuje również wycieczkę po zabytkowym browarze z przewodnikiem, która może być rozszerzona o wizytę w części rozlewniczej, gdzie można obserwować pracę nowoczesnych linii do nalewania piwa do puszek i butelek szklanych. To niezwykła okazja, by na własne oczy zobaczyć perłę architektury przemysłowej XIX wieku, a zarazem działający browar, który korzysta z najnowszych urządzeń i technologii. Ta propozycja przeznaczona jest wyłącznie dla osób pełnoletnich, podobnie jak Tyska Szkoła Degustacji, czyli warsztaty degustacyjne (opcjonalnie dostępne również z food pairingiem) przygotowane dla miłośników doznań sensorycznych. W obu przypadkach obowiązują rezerwacje.

Idealnym zwieńczeniem wizyty jest sesja w Pubie pod Browarem, gdzie można skosztować wyjątkowego, najświeższego piwa. Tyskie Gronie z Browaru – tutejsza specjalność – powstaje zaledwie kilka metrów od lokalu i jest podawane bezpośrednio po uwarzeniu; można je także zakupić na wynos. Osoby, które lubią kolekcjonować nie tylko wrażenia, ale także pamiątki, z pewnością nie ominą sklepiku z gadżetami marki Tyskie. Te wszystkie elementy składają się na unikalne, kompleksowe doświadczenie piwnego świata, które przypadnie do gustu zarówno birofilom, jak i pasjonatom historii czy industrialnych zabytków. Tutaj tradycja i nowoczesność, wielowiekowa historia i jej współczesne przedstawienie, losy miejsca, ludzi i produktu splatają się w jedno, co sprawia, że Tyskie Browary Książęce są wyjątkowym punktem na mapie polskich i europejskich browarów.

Tyskie Browary Książęce należą do prestiżowego Szlaku Zabytków Techniki.

Źródło: Kompania Piwowarska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

ISE 2025: ePaper dla DOOH od Sharp/NEC
Sharp NEC Display Solutions Europe rozszerza portfolio swojej energooszczędnej technologii ePaper, oferując większe rozmiary i rozwiązania do zastosowań typu outdoor. Na targach Integrated Systems Europe (ISE) 2025 w Barcelonie, odwiedzający stoisko E500 w hali 3 mogą zobaczyć i porównać szeroką gamę produktów ePaper z powierzchnią przypominającą...
Grono firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations stale się powiększa. Do SAPR dołącza WeCom PR – agencja specjalizująca się w komunikacji korporacyjnej i public affairs najbardziej wymagających branż. Tym samym SAPR konsekwentnie rozwija platformę zrzeszającą ekspertów PR w Polsce.
Gaming Zones: MediaMarkt i Garden of Words podsumowują akcję
22 miasta, 37 stref gamingowych w sklepach MediaMarkt i 35 tys. zaangażowanych graczy. Od września do grudnia ubiegłego roku Polska stała się areną wyjątkowego wydarzenia dla miłośników gier i nowych technologii.
Insignia kolejny rok z Südzucker
Insignia przedłuża na kolejny rok współpracę z Südzucker Polska SA w obszarze działań komunikacyjnych dla marki Cukier Królewski. Jednocześnie zwiększa się również zakres obsługi. Agencja współpracuje z tym klientem już 5 lat, od początku 2020 r., po wygraniu przetargu.
(P)okaż serce: 3. edycja kampanii na rzecz nowotworów dziecięcych
Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie ruszyła z trzecią edycją kampanii (P)okaż serce. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej dot. nowotworów dziecięcych, a w szczególności zwrócenie uwagi na ich niejednoznaczne objawy. W badaniu społecznym przeprowadzonym w ramach kampanii, aż 66%...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764