logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe narzędzia Adwords do analizy danych z Youtube

  PR 20.03.2017, przeczytano 841 razy
ilustracjastrzałka
Badanie Google TrueView Brand Lift, sierpień - wrzesień 2016, dane globalne dla użytkowników z jedną impresją. Dane prezentują różnice pomiędzy osobami, które odtworzyły reklamę z wizją i dźwiękiem vs. grupami kontrolnymi dla każdej grupy widzów.

Gdyby w lesie upadło milion drzew, a nikt by tego nie usłyszał, to czy naprawdę wydałyby dźwięk? A co z komunikatem, który został wysłany do miliona odbiorców i zignorowany?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-narzedzia-adwords-do-analizy-danych-z-youtube,31873,artykul.html

Dla reklamodawców bardzo ważne jest, aby ich reklamy wideo nie tylko trafiały do widzów, ale i przyciągały ich uwagę - najlepiej na dużą skalę. Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj udostępnić nowe narzędzia analityczne oraz sprawozdawcze i tym samym pomóc reklamodawcom osiągnąć ten cel.

Dotarcie jest dla reklamodawcy krytyczną kwestią dla powodzenia prowadzonej komunikacji. Aby pomóc Ci dowiedzieć się z jak dużą liczbą osób nawiązujesz kontakt udostępniamy Unikalny Zasięg w AdWords. Ta aktualizacja umożliwi Ci poznanie dokładnej liczby unikalnych użytkowników oraz średnią liczbę odsłon przypadających na jednego użytkownika w podziale na urządzenia, ekrany i platformy, z których korzysta.

Pamiętajmy jednak, że sama ekspozycja reklamy to nie wszystko. Aby wpłynąć na odbiorcę, reklama musi przyciągać uwagę. W celu zmaksymalizowania atencji użytkownika musisz wiedzieć, że Twoja widownia widziała i słyszała Twoją reklamę, a także spędziła przy niej określoną ilość czasu.

Globalnie oglądalność YouTube sięgnęła najwyższego w branży wskaźnika - 93% w 2016 r.  z 91% w 2015 r. W tym samym czasie w internecie i aplikacjach, oglądalność wideo wzrosła z 54% w 2015 r. do 66% w 2016 r. Reklamy na YouTube są także w 95% oglądane z dźwiękiem. Podczas gdy oglądalność oraz słuchalność są istotne same w sobie, wspólnie zapewniają znacznie silniejszy efekt. Po przeanalizowaniu danych z ponad tysiąca reklam na YouTube, wywnioskowaliśmy, że użytkownicy, którzy zarówno widzieli, jak i słyszeli przekaz reklamowy odznaczają się wyższą świadomością marki, lepszym zapamiętaniem reklamy i wyższym prawdopodobieństwem wzięcia danej marki pod uwagę w trakcie podejmowania decyzji zakupowej, niż ci którzy tylko widzieli lub słyszeli reklamę.

Jednak nawet mając pewność, że publiczność widzi i słucha Twoich reklam, nadal pozostaje pytanie, jak dużo czasu spędza na faktycznym oglądaniu prezentowanych treści. Aby dostarczyć reklamodawcom tę wyjątkowo istotną informację, zaczynamy szczegółowo raportować czas oglądania dla Twoich  kampanii in-stream i reklam Bumper Ads. Obok poziomu oglądalności i słuchalności, czas wyświetlania dostarczy Ci kolejnych kluczowych danych odnośnie tego jak widzowie konsumują prezentowane przez Ciebie treści.

Teraz dzięki zapoznaniu się z czasem oglądania Twoich kampanii na YouTube będziesz mógł zrozumieć, które z nich skuteczniej utrzymują uwagę Twoich widzów i które tym samym wywierają na nich większy wpływ.

Osiąganie wyników biznesowych w dzisiejszym środowisku mediowym wiąże się z priorytetyzowaniem uwagi. Na YouTube, marketerzy mogą wykorzystać połączenie siły obrazu oraz dźwięku i skutecznie dostarczyć je do widowni sięgającej ponad miliard widzów, przy  jednoczesnym dokładnym zrozumieniu do jakiej liczby użytkowników dotarli, poprzez które ekrany i jak wiele czasu spędzili oni na oglądaniu reklamy. Bardzo się cieszymy, że te dane niedługo będą dostępne w AdWords. Więcej informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy oraz artykułach o Unikalnym Zasięgu i raportowaniu czasu oglądania.

Źródło: Google

www.adwords-pl.googleblog.com

Dodatkowe informacje:

Debbie Weinstein, Global Managing Director, YouTube & Video Solutions

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764