WIADOMOŚCI

Nowe narzędzia Adwords do analizy danych z Youtube

Mateusz Zawiślak  PR - bezpłatny materiał PR | 20.03.2017, przeczytano 292 razy
ilustracjastrzałka
Badanie Google TrueView Brand Lift, sierpień - wrzesień 2016, dane globalne dla użytkowników z jedną impresją. Dane prezentują różnice pomiędzy osobami, które odtworzyły reklamę z wizją i dźwiękiem vs. grupami kontrolnymi dla każdej grupy widzów.

Gdyby w lesie upadło milion drzew, a nikt by tego nie usłyszał, to czy naprawdę wydałyby dźwięk? A co z komunikatem, który został wysłany do miliona odbiorców i zignorowany?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-narzedzia-adwords-do-analizy-danych-z-youtube,31873,artykul.html

Dla reklamodawców bardzo ważne jest, aby ich reklamy wideo nie tylko trafiały do widzów, ale i przyciągały ich uwagę - najlepiej na dużą skalę. Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj udostępnić nowe narzędzia analityczne oraz sprawozdawcze i tym samym pomóc reklamodawcom osiągnąć ten cel.

Dotarcie jest dla reklamodawcy krytyczną kwestią dla powodzenia prowadzonej komunikacji. Aby pomóc Ci dowiedzieć się z jak dużą liczbą osób nawiązujesz kontakt udostępniamy Unikalny Zasięg w AdWords. Ta aktualizacja umożliwi Ci poznanie dokładnej liczby unikalnych użytkowników oraz średnią liczbę odsłon przypadających na jednego użytkownika w podziale na urządzenia, ekrany i platformy, z których korzysta.

Pamiętajmy jednak, że sama ekspozycja reklamy to nie wszystko. Aby wpłynąć na odbiorcę, reklama musi przyciągać uwagę. W celu zmaksymalizowania atencji użytkownika musisz wiedzieć, że Twoja widownia widziała i słyszała Twoją reklamę, a także spędziła przy niej określoną ilość czasu.

Globalnie oglądalność YouTube sięgnęła najwyższego w branży wskaźnika - 93% w 2016 r.  z 91% w 2015 r. W tym samym czasie w internecie i aplikacjach, oglądalność wideo wzrosła z 54% w 2015 r. do 66% w 2016 r. Reklamy na YouTube są także w 95% oglądane z dźwiękiem. Podczas gdy oglądalność oraz słuchalność są istotne same w sobie, wspólnie zapewniają znacznie silniejszy efekt. Po przeanalizowaniu danych z ponad tysiąca reklam na YouTube, wywnioskowaliśmy, że użytkownicy, którzy zarówno widzieli, jak i słyszeli przekaz reklamowy odznaczają się wyższą świadomością marki, lepszym zapamiętaniem reklamy i wyższym prawdopodobieństwem wzięcia danej marki pod uwagę w trakcie podejmowania decyzji zakupowej, niż ci którzy tylko widzieli lub słyszeli reklamę.

Jednak nawet mając pewność, że publiczność widzi i słucha Twoich reklam, nadal pozostaje pytanie, jak dużo czasu spędza na faktycznym oglądaniu prezentowanych treści. Aby dostarczyć reklamodawcom tę wyjątkowo istotną informację, zaczynamy szczegółowo raportować czas oglądania dla Twoich  kampanii in-stream i reklam Bumper Ads. Obok poziomu oglądalności i słuchalności, czas wyświetlania dostarczy Ci kolejnych kluczowych danych odnośnie tego jak widzowie konsumują prezentowane przez Ciebie treści.

Teraz dzięki zapoznaniu się z czasem oglądania Twoich kampanii na YouTube będziesz mógł zrozumieć, które z nich skuteczniej utrzymują uwagę Twoich widzów i które tym samym wywierają na nich większy wpływ.

Osiąganie wyników biznesowych w dzisiejszym środowisku mediowym wiąże się z priorytetyzowaniem uwagi. Na YouTube, marketerzy mogą wykorzystać połączenie siły obrazu oraz dźwięku i skutecznie dostarczyć je do widowni sięgającej ponad miliard widzów, przy  jednoczesnym dokładnym zrozumieniu do jakiej liczby użytkowników dotarli, poprzez które ekrany i jak wiele czasu spędzili oni na oglądaniu reklamy. Bardzo się cieszymy, że te dane niedługo będą dostępne w AdWords. Więcej informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy oraz artykułach o Unikalnym Zasięgu i raportowaniu czasu oglądania.

Źródło: Google

www.adwords-pl.googleblog.com

Dodatkowe informacje:

Debbie Weinstein, Global Managing Director, YouTube & Video Solutions

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
niedziela 28.05.2017, 96 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone