logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe narzędzie dla PRowców - system do podpowiadania nazw domen

  PR 29.03.2018, przeczytano 1486 razy
ilustracjastrzałka

„Potrzebuję nazwę dla nowej marki produktów”, „Realizujemy nowy projekt, poszukaj wolnej domeny”… O ile jesteś agencją namingową, takie zlecenie nie stanowi większego wyzwania. Dla PRowca to zdecydowanie większy nakład wysiłku, więc warto ułatwić sobie pracę sięgając po darmowe narzędzie do podpowiadania atrakcyjnych nazw domen generycznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-narzedzie-dla-prowcow---system-do-podpowiadania-nazw-domen,35993,artykul.html

Dziś wymyślanie nazw dla nowych firm czy produktów jest zdecydowanie trudniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Powód jest prosty – dziś, gdy wymyśla się nazwę dla nowej firmy czy projektu, pierwszym krokiem jest sprawdzenie dostępności domeny. A te najlepsze z końcówką „.pl” bardzo często są już zajęte. Nie oznacza to oczywiście, że już nigdy żadna firma, usługa czy produkt nie będzie markowana kreatywną nazwą generyczną. Wręcz przeciwnie. Niedawno powstało ciekawe narzędzie do podpowiadania atrakcyjnych, a przy tym - wciąż wolnych nazw domen generycznych w języku polskim, w oparciu o wyróżniki biznesowe. Generycznych, czyli bazujących na naturalnych słowach i niosących konkretne znaczenie.

Domenowego Odkrywcę stworzyli Polacy z Hekko.pl. System jest bardzo przyjazny i prosty w obsłudze, oczywiście darmowy, a dzięki dostępnym kryteriom, pozwala w kilka sekund wygenerować setki nazw, pasujących do danego biznesu czy projektu.

Powiesz – takie narzędzia są już na rynku. Oczywiście, są. Ale głównie w językach obcych i dla domen niegenerycznych. Poza tym ani polskie, ani zagraniczne tego typu mechanizmy nie są tak rozbudowane, jak Domenowy Odkrywca, dający nazwy domen dopasowanych do wartości, które chcemy, aby nasz biznes reprezentował. To pierwsza wyszukiwarka na rynku, która tak głęboko wspiera myślenie o domenie, jak o marce, która pozwala zastosować personalizujące wyróżniki, jak atrakcyjna cena, czas realizacji, opinie klientów, a nawet – piękno czy smak.

Jak skorzystać z Domenowego Odkrywcy?

Aby skorzystać z generatora, wystarczy wpisać interesujące słowa kluczowe – np. książki, opowiadania, bajki, komiksy – jeżeli planem jest otwarcie księgarni internetowej. Dla lepszego dopasowania propozycji, można zaznaczyć pożądane cechy, które powinna reprezentować marka lub którymi chce konkurować na rynku. W przypadku sklepu online może to być np. szerokość oferty i cena, restauracji – smak i jakość, punktu kurierskiego – szybkość i opinie, producenta kosmetyków naturalnych – wyjątkowość i piękno. Dodatkowo, można określić liczbę znaków, jakie ma mieć domena oraz wybrać, czy w nazwie mogą pojawić się myślniki.

Ponad 2 miliony inspirujących nazw w jeden miesiąc

Sprawdziłam, i tylko w styczniu 2018 roku, Domenowy Odkrywca sprawdził 2 102 009 nazw domenowych w 11 355 zapytaniach złożonych przez użytkowników. W 4011 przypadkach pytano o nazwę z konkretną końcówką, z czego 2837 była to domena polska. W ponad 7000 wyszukań użytkownicy podawali wyłącznie pojedyncze słowa, i dla tej grupy podpowiedzi z pewnością były najbardziej ciekawe.

Myśl o domenie jak o marce

Domeny generyczne cały czas odgrywają ogromną, wizerunkową rolę. Ze względu na swoją prostą formę bazującą na naturalnych, odwołujących się do konkretnych znaczeń słowach są bardzo łatwe do zapamiętania. Będąc trwale połączone z nazwą firmy, pozwalają łatwo trafić pod internetowy adres, przez wyszukiwarkę czy przeglądarkę. Dlatego o domenach trzeba myśleć świadomie, jak o nośniku wartości, bez względu na branżę, w której firma ma działać.

Źródło: Hekko.pl

www.hekko.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

"O ile jesteś agencją namingową, takie zlecenie nie stanowi większego wyzwania. Dla PRowca to zdecydowanie większy nakład wysiłku"

PRowiec nie kombinuje sam, bo wie, że do takich rzeczy zatrudnia się agencję.

avatar użytkownika
,

Zewnętrzną.  

,

Już wiemy, że gdy pijarowiec myśli sam, to wymyśla, ze kolorowy karton to luksus.
Więc niech lepiej nie wymyśla.
  

avatar użytkownika
,

Skąd to wiecie?  

,

Od Was.  

avatar użytkownika
,

Nikt tak nigdy nie twierdził. Masz na myśli artykuł w którym przedstawiano pomysły jak za pomocą zbiorczych opakowań kartonowych zasugerować luksusowy charakter produktu? Sugerowanie luksusu to zupełnie inny temat niż dostarczanie luksusu. Sugerować luksus może nie tylko opakowanie, ale np. reklama telewizyjna, które z definicji nie podlega kwalifikowaniu jako "luksus". W dodatku do nie PR-owiec decyduje o użyciu takich narzędzi. Mylisz elementarne pojęcia.  

,

Sugerowanie luksusu też pewnie wymyślił pijarowiec. W dodatku musiał być mocno niedofinansowany, bo że niekompetentny to oczywiste.  

avatar użytkownika
,

Zatem opakowanie Ziomala 0,7L jest równie dobre dla Ziomala jak i luksusowego trunku?  

,

Ziomalowi musisz odpowiedzi udzielić sam, gdyż ja nie udzielam darmowych porad.
  

brak ikonki
,

Słabe to..  

,

Jak się komentuje jako gość portalu?  

avatar użytkownika
,

Dobre to - zaraz sprawdzimy.  

avatar użytkownika
,

Kolega ukrył się za nickiem z serii bardzo, bardzo krótkich. Ale na nic się to zdało - został zdekonspirowany przez nasze służby.  

,

Może powinno być minimum znakowe dla loginów?

tak przynajmniej zrobiłby ktoś intelignentny...
  

Najnowsze w tym dziale

Adidas wspiera każdą biegową motywację
W kampanii adidas "W bieganiu liczysz się Ty", realizowanej przez VMLY&R, adidas chce uwolnić początkujących i bardziej zaawansowanych biegaczy od presji dystansu, czasu i tempa. Inspiruje ich do odkrycia tego, co tak naprawdę sprawia im radość w bieganiu. Do zbiegnięcia z utartego szlaku i szukania własnej, osobistej biegowej motywacji, zachęcają ilustracje,...
Mindshare wygrywa przetarg na obsługę marki Perla Pełna Dobra
Agencja mediowa Mindshare wchodząca w skład GroupM, powiększyła portfolio swoich klientów o markę Perla Pełna Dobra – wiodącego producenta hummusu i śródziemnomorskich przekąsek antipasti. W ramach nawiązanej współpracy Mindshare odpowiada za kompleksową strategię, planowanie oraz zakup mediów, wspierając kampanię promującą hummus –...
Mobile Vikings rośnie dzięki poleceniom, a nie reklamie
Wielcy Operatorzy inwestują budżety w reklamy z celebrytami.  Tymczasem Mobile Vikings - społecznościowy operator komórkowy - rośnie dzięki aktywności użytkowników. Jak to możliwe? Aż 8 na 10 Vikingów wskakuje na pokład z polecenia znajomego. Ich motywacją jest rekomendowanie tego, co dobre. Umożliwia to program poleceń. Działa od początku istnienia...
Heinz stworzył wyspę Fortnite
Heinz stworzył grę,  której celem jest rzucenie światła na pogarszający się stan zdrowia gleby na świecie.
Raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”
Skuteczne budowanie przewag konkurencyjnych wiąże się z dziś wykorzystywaniem najnowocześniejszych dostępnych narzędzi. Jednymi z najpopularniejszych w ostatnim czasie stają się rozwiązania z dziedziny AI, które wspierają biznesy na przeróżnych frontach. Tematyce tej poświęcony jest raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przygotowany we...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764