„Potrzebuję nazwę dla nowej marki produktów”, „Realizujemy nowy projekt, poszukaj wolnej domeny”… O ile jesteś agencją namingową, takie zlecenie nie stanowi większego wyzwania. Dla PRowca to zdecydowanie większy nakład wysiłku, więc warto ułatwić sobie pracę sięgając po darmowe narzędzie do podpowiadania atrakcyjnych nazw domen generycznych.
Dziś wymyślanie nazw dla nowych firm czy produktów jest zdecydowanie trudniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Powód jest prosty – dziś, gdy wymyśla się nazwę dla nowej firmy czy projektu, pierwszym krokiem jest sprawdzenie dostępności domeny. A te najlepsze z końcówką „.pl” bardzo często są już zajęte. Nie oznacza to oczywiście, że już nigdy żadna firma, usługa czy produkt nie będzie markowana kreatywną nazwą generyczną. Wręcz przeciwnie. Niedawno powstało ciekawe narzędzie do podpowiadania atrakcyjnych, a przy tym - wciąż wolnych nazw domen generycznych w języku polskim, w oparciu o wyróżniki biznesowe. Generycznych, czyli bazujących na naturalnych słowach i niosących konkretne znaczenie.
Domenowego Odkrywcę stworzyli Polacy z Hekko.pl. System jest bardzo przyjazny i prosty w obsłudze, oczywiście darmowy, a dzięki dostępnym kryteriom, pozwala w kilka sekund wygenerować setki nazw, pasujących do danego biznesu czy projektu.
Powiesz – takie narzędzia są już na rynku. Oczywiście, są. Ale głównie w językach obcych i dla domen niegenerycznych. Poza tym ani polskie, ani zagraniczne tego typu mechanizmy nie są tak rozbudowane, jak Domenowy Odkrywca, dający nazwy domen dopasowanych do wartości, które chcemy, aby nasz biznes reprezentował. To pierwsza wyszukiwarka na rynku, która tak głęboko wspiera myślenie o domenie, jak o marce, która pozwala zastosować personalizujące wyróżniki, jak atrakcyjna cena, czas realizacji, opinie klientów, a nawet – piękno czy smak.
Jak skorzystać z Domenowego Odkrywcy?
Aby skorzystać z generatora, wystarczy wpisać interesujące słowa kluczowe – np. książki, opowiadania, bajki, komiksy – jeżeli planem jest otwarcie księgarni internetowej. Dla lepszego dopasowania propozycji, można zaznaczyć pożądane cechy, które powinna reprezentować marka lub którymi chce konkurować na rynku. W przypadku sklepu online może to być np. szerokość oferty i cena, restauracji – smak i jakość, punktu kurierskiego – szybkość i opinie, producenta kosmetyków naturalnych – wyjątkowość i piękno. Dodatkowo, można określić liczbę znaków, jakie ma mieć domena oraz wybrać, czy w nazwie mogą pojawić się myślniki.
Ponad 2 miliony inspirujących nazw w jeden miesiąc
Sprawdziłam, i tylko w styczniu 2018 roku, Domenowy Odkrywca sprawdził 2 102 009 nazw domenowych w 11 355 zapytaniach złożonych przez użytkowników. W 4011 przypadkach pytano o nazwę z konkretną końcówką, z czego 2837 była to domena polska. W ponad 7000 wyszukań użytkownicy podawali wyłącznie pojedyncze słowa, i dla tej grupy podpowiedzi z pewnością były najbardziej ciekawe.
Myśl o domenie jak o marce
Domeny generyczne cały czas odgrywają ogromną, wizerunkową rolę. Ze względu na swoją prostą formę bazującą na naturalnych, odwołujących się do konkretnych znaczeń słowach są bardzo łatwe do zapamiętania. Będąc trwale połączone z nazwą firmy, pozwalają łatwo trafić pod internetowy adres, przez wyszukiwarkę czy przeglądarkę. Dlatego o domenach trzeba myśleć świadomie, jak o nośniku wartości, bez względu na branżę, w której firma ma działać.
- Domenowy Odkrywca dostępny jest tutaj: www.hekko.pl/odkrywca-domen.
Źródło: Hekko.pl
"O ile jesteś agencją namingową, takie zlecenie nie stanowi większego wyzwania. Dla PRowca to zdecydowanie większy nakład wysiłku"
PRowiec nie kombinuje sam, bo wie, że do takich rzeczy zatrudnia się agencję.
Zewnętrzną.
Już wiemy, że gdy pijarowiec myśli sam, to wymyśla, ze kolorowy karton to luksus.
Więc niech lepiej nie wymyśla.
Skąd to wiecie?
Od Was.
Nikt tak nigdy nie twierdził. Masz na myśli artykuł w którym przedstawiano pomysły jak za pomocą zbiorczych opakowań kartonowych zasugerować luksusowy charakter produktu? Sugerowanie luksusu to zupełnie inny temat niż dostarczanie luksusu. Sugerować luksus może nie tylko opakowanie, ale np. reklama telewizyjna, które z definicji nie podlega kwalifikowaniu jako "luksus". W dodatku do nie PR-owiec decyduje o użyciu takich narzędzi. Mylisz elementarne pojęcia.
Sugerowanie luksusu też pewnie wymyślił pijarowiec. W dodatku musiał być mocno niedofinansowany, bo że niekompetentny to oczywiste.
Zatem opakowanie Ziomala 0,7L jest równie dobre dla Ziomala jak i luksusowego trunku?
Ziomalowi musisz odpowiedzi udzielić sam, gdyż ja nie udzielam darmowych porad.
Słabe to..
Jak się komentuje jako gość portalu?
Dobre to - zaraz sprawdzimy.
Kolega ukrył się za nickiem z serii bardzo, bardzo krótkich. Ale na nic się to zdało - został zdekonspirowany przez nasze służby.
Może powinno być minimum znakowe dla loginów?
tak przynajmniej zrobiłby ktoś intelignentny...