logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe neony rozbłysły na Placu Konstytucji

  PR 13.06.2022, przeczytano 1337 razy
ilustracjastrzałka

Słynna „Koszykarka” i święcący od 2020 r. „Gazeciarz” mają towarzystwo. Na Placu Konstytucji przybywa neonów. Te najnowsze, nawiązujące do wzornictwa z epoki PRL-u, zawiesiło właśnie centrum dentystyczne Medicover Stomatologia. W sumie to aż 5 instalacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-neony-rozblysly-na-placu-konstytucji,396255,artykul.html

W latach 50-tych i 60-tych warszawski Plac Konstytucji jaśniał od wielobarwnych neonów. Miasto rozświetlały kultowe szyldy luksusowego wówczas domu towarowego Gallux, Zegarków radzieckich, a także linii lotniczych KLM i LOT. Schyłek PRL-u przyniósł jednak ich stopniowe niszczenie i wygaszanie.

Teraz neony w tej części stolicy doczekały się prawdziwego „come back’u”. Wracają te vintage, pamiętające lata 60-te, jak np. poddany w 2020 r. gruntownej renowacji „Gazeciarz”.  Pojawiają się też nowe, które nawiązują do dawnego klimatu, czego przykładem jest neon Muzeum życia w PRL czy sklepu z instrumentami.

Kolejne właśnie zostały zaświecone! Stoi za nimi Medicover Stomatologia. W podcieniach budynku przy placu Konstytucji 6, gdzie mieści się otwarte w 2019 roku centrum dentystyczne, zapalono właśnie aż 5 nowych neonów, które łącznie mają blisko 16 metrów długości. Jak podkreślają twórcy – ich design to ukłon w stronę przeszłości.

–  Myśląc o neonach na Placu Konstytucji od początku chcieliśmy stworzyć coś prawdziwego, unikalnego, ale także organicznego dla tej miejskiej przestrzeni. Dlatego przy projekcie sięgnęliśmy do socrealistycznej przeszłości placu, ale i np. kawiarni „Niespodzianka”. Razem z projektantami spędziliśmy godziny nad archiwalnymi zdjęciami i pocztówkami przedstawiającymi to miejsce za dnia i w nocy – mówi Anna Wasilewska, Kierownik Działu Komunikacji i Rozwoju Marki z Medicover Stomatologia. – Poszliśmy także o krok dalej. Aby poczuć klimat minionej epoki sięgnęliśmy też do kronik filmowych, a także do kultowych dziś filmów, w tym m.in. „Niewinnych czarodziejów” Andrzeja Wajdy czy „Niedzielnego poranka” Andrzeja Munka, w których pojawiają się migawki z Placu Konstytucji. Wszystko po to, aby instalacja w podcieniach mocno wynikała z DNA tego miejsca – mówi.

Tę odrobioną lekcje widać. Nowe neony nie tylko dopełniają przestrzeń, ale także sporo z niej czerpią. Ciepła, żółtawo-złota barwa światła połączona z blachą w odcieniu miedzi otaczającą neony nawiązuje m.in. do koloru piaskowca budynków na Placu Konstytucji, ale też do światła wieloramiennych latarni. Z kolei niemalże odręczna typografia neonów to również ukłon w stronę wzornictwa PRL-u.

Do przeszłości nawiązuje także technologia, w jakiej wykonano neony.

– To rzemieślnicza robota w starym stylu! Każdy z pięciu neonów jest ręcznie dmuchany i gięty. Instalację wykonano ze szkła, które następnie napełnione zostało gazem. Są to więc prawdziwe lampy neonowe, takie same jak w przeszłości rozświetlały Warszawę. Ten element autentyczności był dla nas szalenie ważny – mówi Anna Wasilewska. Za wykonaniem neonu w tej formie stoi H5studio.

Zresztą to nie pierwszy raz, kiedy Medicover Stomatologia odtwarza dawny klimat na Placu Konstytucji. Pod numerem 6. od blisko 3 lat działa dwupiętrowe centrum stomatologiczne, które designem nawiązuje do stylu art deco. Pełno tu zapożyczeń z lat 20-tych i 30-tych, ale także z okresu powojennej Warszawy. We wnętrzu można znaleźć m.in. olbrzymi art decowski witraż wykonany dawną techniką witrażową.

– Tworząc przestrzeń zawsze uważnie przyglądamy się historii miejsca, w którym powstaje centrum i staramy się z nią nawiązać dialog. Plac Konstytucji nie jest tu wyjątkiem. Otwarte niedawno centra np. w Centrum Praskim Koneser czy Fabryce Norblina mocno sięgnęły do przemysłowych tradycji tych miejsc, ale także do historii Warszawy – mówi Bartosz Biesiekierski, Kierownik ds. Rozwoju Sieci Stomatologicznej Medicover. – I tak np. w Fabryce Norblina zaadaptowaliśmy starą, żeliwną prasę na stoisko kawowe, a także odtworzyliśmy w centrum industrialny klimat starej Warszawy. Zamontowaliśmy także nawiązujący do historii miejsca neon. To pokazuje, że sposób podejścia do adaptowanych przestrzeni, znany Placu Konstytucji, dziś jest modelem, który realizujemy również w innych lokalizacjach w stolicy i nie tylko – dodaje.

ilustracjastrzałka

Źródło: Medicover Stomatologia

www.medicover.pl/stomatologia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Piątnica promuje Serki Wiejskie
Od 20 stycznia 2025 roku startuje kampania promująca Serki Wiejskie z Piątnicy w dwóch wariantach: wysokobiałkowym oraz z dodatkiem owoców. Spoty reklamowe koncentrują się na wyjątkowych cechach tych produktów – zarówno smakowych, jak i funkcjonalnych. Serek Wiejski wysokobiałkowy to idealna opcja dla osób prowadzących aktywny tryb życia, a...
Novo Nordisk – globalna firma działająca w branży farmaceutycznej po raz trzeci wybrała agencję AHAVA PR do obsługi działań komunikacyjnych w ramach kampanii “Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. Decyzja o zaangażowaniu AHAVA PR w prace nad 6. edycją kampanii była podyktowana wysokim poziomem zrozumienia specyfiki projektu i branży oraz wypracowaniem innowacyjnego,...
Podrażnione gardło w kampanii Fiorda
Ruszyła nowa kampania Fiorda – wspiera, gdy podrażnione gardło doskwiera
Działy marketingu i PR w 2024 roku: praca i płace
Transformacja cyfrowa i zmieniające się priorytety biznesowe sprawiają, że firmy coraz częściej koncentrują się na zatrudnianiu ekspertów pełniących kluczowe role w działach marketingu i PR. Jak pokazuje raport Grafton Recruitment „Wynagrodzenia i trendy w przedsiębiorstwach 2024”, choć dynamika rekrutacji w tych obszarach pozostała umiarkowana, rosło zapotrzebowanie na...
Seniorzy wolni od dyskryminacji - kampania społeczna
Zbliżający się Dzień Babci i Dziadka to świetna okazja do tego, by pokazać z czym zmagają się osoby starsze. Fundacja Projekt Starsi rozpoczęła kampanię przeciw dyskryminacji ze względu na wiek. Bohaterami kampanii są wyjątkowi seniorzy - Pani Jadwiga, Pan Henryk i Pani Barbara. Co ich łączy? Nigdy nie doświadczyli dyskryminacji z powodu swojego wieku. Abyśmy mogli ich...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764