logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe oznakowanie polskich radiowozów: Jak i kiedy?

   18.05.2019, przeczytano 5587 razy
ilustracjastrzałka

Podczas zakończonych niedawno targów wyposażenia służb Europoltech policja zaprezentowała koncepcję nowego oznakowania radiowozów. Prace prowadzone są w ramach projektu badawczego mającego na celu poprawę widoczności pojazdów i zwiększenie bezpieczeństwa funkcjonariuszy oraz pozostałych uczestników ruchu. Analizą objęte są 4 pojazdy reprezentujące główne rodzaje sprzętu użytkowanego przez Policję.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-oznakowanie-polskich-radiowozow%3A-jak-i-kiedy,382506,artykul.html

Prace nad projektem „Modernizacja oznakowania pojazdów policyjnych” będącego inicjatywą Komendy Głównej Policji podjęto ze względu na planowane unowocześnianie policyjnego sprzętu transportowego. Celem prac jest uzupełnienie dotychczasowego wzoru oznakowania o dodatkowe elementy odblaskowe, rozmieszczone na obrysowych częściach nadwozia. Usytuowanie charakterystycznych, żółtych pasów odblaskowych na krawędziach karoserii ma utworzyć dobrze widoczny i łatwy do identyfikacji kontur pojazdu policyjnego

Żółte odblaskowe elementy oznakowań znane są już z rozwiązań stosowanych przez służby w Niemczech, Danii, Szwecji czy Wielkiej Brytanii. Badania koncentrują się na znalezieniu optymalnego położenia, kształtu, wielkości, rodzaju oraz na określeniu szacunkowego kosztu dodatkowych folii odblaskowych. Poddany badaniom prototypowy wzór oznakowania umieszczono na 2 samochodach osobowych typu kombi, na pojeździe typu furgon oraz na motocyklu.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nowe oznakowania zobaczymy na polskich drogach i ulicach najwcześniej za rok. Zaprezentowany podczas targów projekt poddany teraz zostanie opiniowaniu przez służby policyjne, a na koniec musi zostać zatwierdzony przez kierownictwo KG Policji. Wprowadzenie zmian w życie wymaga również zmiany przepisów regulujących oznakowanie pojazdów policyjnych.

"Z uwagi na wymagane procedury badawcze i legislacyjne oraz w związku ze specyfiką zamówień publicznych i realizacją zawartych umów na dostawy pojazdów oznakowanych rozpatrywany termin wdrażania nowego oznakowania to rok 2020-2021. Zmodernizowany wzór oznakowania na polskich drogach będzie pojawiał się sukcesywnie wraz z dostawami nowych pojazdów." - czytamy w informacji uzyskanej przez nas w biurze prasowym KGP. Oznacza to, że zmiana oznakowania obecnej floty nie jest planowana.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Zawsze się zastanawiam, po co w tak głupi sposób wyrzucać pieniądze podatników?

avatar użytkownika
,

Ile Twoim zdaniem warto zapłacić za ludzkie życie?  

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764