logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe oznakowanie polskich radiowozów: Jak i kiedy?

   18.05.2019, przeczytano 568 razy
ilustracjastrzałka

Podczas zakończonych niedawno targów wyposażenia służb Europoltech policja zaprezentowała koncepcję nowego oznakowania radiowozów. Prace prowadzone są w ramach projektu badawczego mającego na celu poprawę widoczności pojazdów i zwiększenie bezpieczeństwa funkcjonariuszy oraz pozostałych uczestników ruchu. Analizą objęte są 4 pojazdy reprezentujące główne rodzaje sprzętu użytkowanego przez Policję.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-oznakowanie-polskich-radiowozow%3A-jak-i-kiedy,382506,artykul.html

Prace nad projektem „Modernizacja oznakowania pojazdów policyjnych” będącego inicjatywą Komendy Głównej Policji podjęto ze względu na planowane unowocześnianie policyjnego sprzętu transportowego. Celem prac jest uzupełnienie dotychczasowego wzoru oznakowania o dodatkowe elementy odblaskowe, rozmieszczone na obrysowych częściach nadwozia. Usytuowanie charakterystycznych, żółtych pasów odblaskowych na krawędziach karoserii ma utworzyć dobrze widoczny i łatwy do identyfikacji kontur pojazdu policyjnego

Żółte odblaskowe elementy oznakowań znane są już z rozwiązań stosowanych przez służby w Niemczech, Danii, Szwecji czy Wielkiej Brytanii. Badania koncentrują się na znalezieniu optymalnego położenia, kształtu, wielkości, rodzaju oraz na określeniu szacunkowego kosztu dodatkowych folii odblaskowych. Poddany badaniom prototypowy wzór oznakowania umieszczono na 2 samochodach osobowych typu kombi, na pojeździe typu furgon oraz na motocyklu.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nowe oznakowania zobaczymy na polskich drogach i ulicach najwcześniej za rok. Zaprezentowany podczas targów projekt poddany teraz zostanie opiniowaniu przez służby policyjne, a na koniec musi zostać zatwierdzony przez kierownictwo KG Policji. Wprowadzenie zmian w życie wymaga również zmiany przepisów regulujących oznakowanie pojazdów policyjnych.

"Z uwagi na wymagane procedury badawcze i legislacyjne oraz w związku ze specyfiką zamówień publicznych i realizacją zawartych umów na dostawy pojazdów oznakowanych rozpatrywany termin wdrażania nowego oznakowania to rok 2020-2021. Zmodernizowany wzór oznakowania na polskich drogach będzie pojawiał się sukcesywnie wraz z dostawami nowych pojazdów." - czytamy w informacji uzyskanej przez nas w biurze prasowym KGP. Oznacza to, że zmiana oznakowania obecnej floty nie jest planowana.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Zawsze się zastanawiam, po co w tak głupi sposób wyrzucać pieniądze podatników?

avatar użytkownika
,

Ile Twoim zdaniem warto zapłacić za ludzkie życie?  

Najnowsze w tym dziale

Result Media wygrało przetarg na obsługę marek Vivus i Zaplo
Agencja marketingu internetowego Result Media wygrała przetarg na obsługę kampanii Google Ads organizowany przez markę Vivus i Zaplo. Zwycięska agencja była zobligowana do trzy miesięcznej kampanii testowej, w której udowodni swoje kompetencje. Obecnie ten okres się zakończył i możemy powiedzieć, że Result Media będzie odpowiedzialne za prowadzenie wszystkich działań...
Lech Music - kolejna odsłona letniej kampanii Lecha Premium
17 czerwca wystartowała kolejna odsłona letniej kampanii LECHA Premium. Tym razem marka powraca z platformą LECH MUSIC, dzięki której każdy może przenieś się do świata pełnego muzyki! Poza festiwalowymi koszulkami stworzonymi przez polskich grafików, w te wakacje Leszek przygotował również limitowane edycje puszek, strefy na najważniejszych muzycznych festiwalach i wyjątkowy...
Pepsi rzuca Wyzwanie Smaku po raz siódmy
Ruszyła kampania promująca siódmą już edycję Wyzwania Smaku Pepsi – dobrze znanego i lubianego wydarzenia, organizowanego corocznie w letnie weekendy przez światowego lidera w produkcji produktów spożywczych i napojów, PepsiCo. Także w tym roku uczestnicy będą mogli dokonać wyboru preferowanego napoju typu cola, spróbować różnych dań z foodtrucków FeelGoodFood, a także...
W związku z dynamicznym rozwojem w ciągu ostatniego roku, dom produkcyjny SZUT SZUT STUDIO rozbudowuje zespół.
Change Serviceplan i Media Ready dla Akademii Jazdy BMW Driving Experience
“Sprawdź jak szybko mija dzień”, pod tym hasłem powstała lokalna produkcja filmowa zrealizowana dla BMW Polska przez Change Serviceplan i Media Ready, promująca BMW M Intensive Training – treningi jazdy sportowej. Agencje należące do jednej grupy komunikacyjnej Group One, odpowiadają za koncept kreatywny oraz za produkcję i realizację kampanii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764