logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe plotery Mutoh Valuejet serii X

  PR 13.10.2015, przeczytano 715 razy
ilustracjastrzałka

Japoński producent drukarek wielkoformatowych, firma Mutoh wprowadza na rynek nowe ValueJety serii „X”. To co wyróżnia je od innych ploterów to technologia DropMaster.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-plotery-mutoh-valuejet-serii-x,26243,artykul.html

Plotery serii ValueJet  od kilku lat wyznaczają trendy na rynku urządzeń do cyfrowego druku wielkoformatowego. Za ich sukcesem stoi finalna jakość końcowego wydruku przy zachowaniu wysokiej produktywności. Japońskie urządzenia oznaczają się także stabilnością pracy i solidnością wykonania. Mówi Michał Pytel, product manager z firmy Atrium, która jest wyłącznym, polskim dystrybutorem drukarek Mutoh.

Seria ValueJet „X” obejmuje aktualnie 3 plotery graficzne. Szybkie, jedno głowicowe ValueJety 1324X i 1624X oraz produkcyjnego 1638X. Z kolei linia drukarek sublimacyjnych ValueJet z seri „X” to dwa, dwugłowicowe urządzenia: 1638WX oraz 1938WX.

Innowacja

Nową linię ploterów wyróżnia przede wszystkim obecność na pokładzie technologii kompensacji grubości materiałów. Opracowana w laboratoriach firmy Mutoh, technologia DropMaster to funkcjonalność, która obecna wyłącznie w nowych ploterach serii „X”.

W momencie gdy druk odbywa się na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze. Efektem tego może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia Mutoh DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu. Za jej pomocą trafiają dokładnie w miejsce przeznaczenia, zarówno podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego. Funkcja DropMaster działa niezależnie od rodzaju materiału, rozdzielczości lub prędkości druku. Finalnie zawsze mamy precyzyjny i ostry wydruk. Mówi Paweł Stania z działu marketingu firmy Atrium.

Mutoh ValueJet 1324X i 1624X wyposażone są w jedną, nowoczesną, pozłacaną, 1440-dyszową głowicę serii DX6. Najszybszy 1638X posiada 2 takie głowice w układzie macierzowym.

Głowica ta umożliwia druk zmienną kroplą (Vardot). Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest także zmieniana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

Plotery Mutoh ValueJet X wyposażone są także w sprawdzony i opatentowany system druku falą / mgłą z przeplotem (ang. Intelligent Interweaving). Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma wadę. W momencie gdy ploter pozbawiony Intelligent Interweaving jest niedokładnie skalibrowany, często uzyskujemy efekt paskowania. Dlatego też Mutoh zastosował tę nową metodę druku we wszystkich swoich ploterach. Dzięki temu, w porównaniu do urządzeń innych producentów wyeliminowano paskowanie a także inne niepożądane efekty występujące podczas nakładania pasów. W momencie użycia profili kolorystycznych przygotowanych dla nowej metody zwiększamy osiągalny gamut kolorów a także ich intensywność.

Ploter posiada kilkanaście przedefiniowanych trybów druku. Umożliwiają one szybką zmianą parametrów pracy, bez potrzeby wyboru rozdzielczości. A także martwienia się o paskowanie czy potrzebę innych manualnych ustawień.

Szybkość

Mutoh VJ-1324X drukuje na materiałach o szerokości 1370 mm. Modele 1624X, 1638X i WX to drukarki 64 calowe czyli 1625 mm. Najszerszy, sublimacyjny „X” obsługuje nośniki o szerokości maksymalnej 1910 mm. Segmentuje plotery Paweł Stania z Atrium.

Jeżeli chodzi o wydajność to plotery ValueJet plasują się w światowej czołówce. Najszybszy 1638X osiąga blisko 100 m2/h. Jego jednogłowicowy odpowiednik, cechuje się prędkością 50 m2/h. Z kolei najmniejszy VJ-1324X drukuje do 30 m2/h. Sublimacyjne odpowiedniki osiągają około 70 m2/h.

Warto zaznaczyć, że są to realne prędkości w rozdzielczości 360 x 360 dpi. W typowym trybie produkcyjnym przykładowo ValueJet 1638X osiąga 29-36 m2/h (720 x 720 dpi). Wszystkie ValueJety drukują z maksymalną rozdzielczością 1440 x 1440 dpi, jednakże rozdzielczość 540 x 720 dpi daje już bardzo zadowalające efekty i wyśmienitą jakość. Nowością jest rozdzielczość 1080 dpi. Takie wyniki plasują plotery w czołówce w swoim segmencie urządzeń.

Dowolność

Plotery „X” mogą korzystać z dowolnych atramentów. Wyeliminowanie potrzeby korzystania z chipów zabezpieczających otworzyło przed użytkownikami ploterów ValueJet nowe możliwości. Po pierwsze mogą korzystać z dowolnych atramentów jak na przykład certyfikowanych, ekologicznych Mutoh Nano-Resin UMS lub też eko-solwentowych Ikonos. Po drugie wyeliminowano potrzebę kontrolowania chipów, przez co operator może drukować bez przerwy. Jego zadaniem od teraz będzie tylko uzupełnianie atramentu. Po trzecie, brak potrzeby zakupywania chipów do atramentów ma wymiar ekonomiczny. Przekłada się to na obniżenie kosztów druku.

„UMS-y” to to 4-generacji tusze do wielkoformatowych ploterów drukujących. Zawierają one bardzo trwałe pigmenty o wielkości poniżej 100 nanometra, nową mieszankę łagodnych i nieagresywnych rozpuszczalników oraz żywic. To właśnie żywice dają optymalną przyczepność pigmentu do podłoża i tworzą jednolitą i gładką warstwę farby na podłożu. Dodatkowo każda z cząstek pigmentu została poddana enkapsulacji poprzez nałożenie wspomnianych mieszanek żywic. Odpowiadają one za połysk, odporność na zadrapania, ścieranie oraz dodatkowo na substancje chemiczne. Atramenty Mutoh NanoResin UMS gwarantują długoterminową trwałość pigmentów na wydrukach, do 3 lat na zewnątrz bez laminowania.

UMS'y są praktycznie bezzapachowe i nie wymagają stosowania systemów wentylacji podczas procesu druku. Niekwestionowaną zaletą jest także zgodność z normami ekologicznymi. Atramenty te posiadają oznaczenie Xi zamiast szkodliwego Xn. Można je stosować w warunkach biurowych. Nowe atramenty gwarantują żywą i nasyconą kolorystykę oraz szeroki gamut barw pokrywający 83% palety PANTONE C. Dają one możliwość druku wielu „korporacyjnych” kolorów.

Jako jedyne na rynku, atramenty UMS wykorzystywane w ploterach Mutoh ValueJet X posiadają certyfikat Indoor Air Comfort wydany przez instytut Eurofins. Potwierdza, on fakt, że końcowy produkt będzie w pełni ekologiczny jeżeli zadrukowywane podłoże (np. tapeta) również spełnia te warunki. Certyfikat Eurofins Indoor Air Comfort został wydany przez europejski instytut, na podstawie przepisów obowiązujących w Belgii, Francji i Niemczech. Mówi Katarzyna Juchkiewicz z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Zwracamy naszym klientom uwagę, aby świadomie wybierali atramenty, których używają w codziennej pracy z ploterem wielkoformatowym. W tym celu powinni sprawdzić u wybranego dostawcy atramentów certyfikaty potwierdzające klasyfikację i ekologiczność produktu.

Wszechstronność

Graficzne plotery Mutoh „X” dają szerokie możliwości produkcji. Za ich pomocą można drukować grafiki samochodowe, banery reklamowe i wyborcze, plakaty, etykiety, rollupy, backlity, fototapety, obrazy, reprodukcje i fotografie. Sublimacyjne modele posłużą do druku grafiki na tekstyliach, odzieży, flagach, gadżetach, smyczach, dekoracjach wnętrz, itd.

X to łatwość użytkowania przez początkujących użytkowników i zaawansowanych drukarzy. Cechuje się także brakiem potrzeby stałej konserwacji oraz niskim zużyciem atramentu. W połączeniu z najnowocześniejszymi technologiami na rynku, ploter daje gwarancję szybkiego zwrotu inwestycji.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Polskim, wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764