logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Nowe podejście do retargetingu w kampanii „Smaczna Strona” Tesco

  PR 17.02.2015, przeczytano 1619 razy
ilustracjastrzałka

Tesco zwiększyło wysokiej jakości ruch i liczbę wejść na „Smaczną Stronę” z przepisami dzięki internetowej kampanii reklamowej wykorzystującej bannery retargetowane na podstawie przeglądanych przepisów portali kucharskich. Kampania została zrealizowana przy współpracy agencji Tylko FMCG i Bidlab.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-podejscie-do-retargetingu-w-kampanii-smaczna-strona-tesco,23961,artykul.html

Celem kampanii było sprowadzenie wysokiej jakości ruchu na stronę z przepisami kulinarnymi www.tesco.pl/smaczna-strona/. W realizowanych działaniach, Bidlab skupił się na niskich wskaźnikach Bounce Rate i ponadprzeciętnym czasie spędzonym na stronie docelowej.

Kampania wykorzystywała retargetowane bannery wyświetlane w sieciach Google, Adexon, Rubicon oraz na YouTube i Facebook’u, wg trzech tematycznych części: promocji przepisów, promocji przepisów na wypieki oraz promocji przepisów na napoje.

Dzięki współpracy z wiodącymi serwisami kulinarnymi możliwe było pozyskanie nowego i jakościowego ruchu dla kampanii, a zastosowany mechanizm remarketingu pozwolił na pozyskiwanie nowych użytkowników dla „Smacznej Strony”. Agencja pracowała na kilkudziesięciu kreacjach, bardzo szerokim inventory i bieżącej analizie ruchu 10 mln UU. Czynniki te przyczyniły się do rekordowych wyników kampanii.

Efekty kampanii:

Wskaźnik odrzuceń kształtował się na bardzko niskim poziomie. Jednocześnie zanotowano rekordowo długie wizyty. Takie rezultaty udało się osiągnąć, mimo iż wskaźnik CTR nie był na szczególnie wysokim poziomie. Jak mówi Tomasz Teodorczyk, CEO Bidlab: „Po raz kolejny widzimy, że RTB to nie tylko remarketing. Umiejętne łącznie danych zewnętrznych z bieżącą, w wielu przypadkach manualną optymalizacją, pozwala osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Musimy również pamiętać o tym, że pozostawienie zakupu mediów w rękach automatycznych algorytmów, może zdziałać więcej złego niż dobrego, jeżeli chodzi o efektywność działań”.

Nasze algorytmy badania zdarzeń w Internecie kulinarnym i lata doświadczeń w analizie zachowań zakupowych umożliwiły pozyskanie do kampanii bardzo jakościowego i dopasowanego ruchu, co było strzałem w dziesiątkę. Wiemy, że tylko taki sposób pozyskiwania nowych użytkowników, pozwala efektywnie realizować kampanie display i programmatic. Nieoceniona była tu też współpraca z Bidlab i bardzo szczegółowe i precyzyjne podejście do zakupu mediów w modelu aukcyjnym” - dodaje Kamil Janiszewski, CEO agencji Tylko FMCG.

Źródło: Bidlab

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak rozpoznać dezinformację w sieci? Trwa ogólnopolska kampania społeczna
Dezinformacja w internecie to rosnące zagrożenie, z którym codziennie mierzymy się w cyfrowej przestrzeni. Manipulacja informacjami staje się coraz bardziej powszechna, a rozpoznawanie sfałszowanych treści trudniejsze. Edukację w tym zakresie realizuje Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK w ogólnopolskiej kampanii „Nie bądź internetowym trollem”, która ma...
Gamifikacja w marketingu sensorycznym – nowa era doświadczeń zakupowych?
Współczesny klient oczekuje od marek czegoś więcej niż tylko produktu czy usługi – chce doświadczeń, które angażują, bawią i pozostają w pamięci. Gamifikacja w marketingu sensorycznym to właśnie odpowiedź na te potrzeby: łączy elementy gry z wielozmysłowymi bodźcami, tworząc interaktywne i emocjonujące doświadczenia zakupowe. Dzięki nowoczesnym...
Jak korzystać AI i nie być jak Klimek ze sztuki Domana Nowakowskiego*
Ktoś kiedyś powiedział, że copywriterzy są poetami prozy życia. Być może powiedziałem to nawet ja sam, ale dobre copy ma wiele matek i ojców – wiadomo. Dziś, w czasie, kiedy podobno wystarczy napisać dobry prompt, ta prawda nabiera szczególnego wyrazu. A przecież nie musi i nie powinna.
Snop światła, który mówi: „Zobacz mnie”
Miasta po zmroku wyglądają inaczej. Reklamy tracą swoją czytelność, komunikaty wizualne konkurują ze sobą o uwagę, a przestrzeń staje się coraz bardziej „wygłuszona wizualnie”. W takiej rzeczywistości jednym z najmocniejszych sygnałów okazuje się… światło. Ale nie to z latarni, ani z billboardów LED. Mowa o potężnym snopie światła, który przecina nocne niebo i...
Sztuczna inteligencja rozpycha się łokciami i pojawia się w coraz liczniejszych aspektach naszego życia. Używamy jej już nie tylko do zabawy czy rozrywki, a coraz częściej staje się narzędziem wykorzystywanym w pracy. Warto się przyjrzeć branży Public Relations - czy AI może pełnić rolę doradcy strategicznego w PR, a co więcej – czy może całkowicie zastąpić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764