logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Nowe podejście do retargetingu w kampanii „Smaczna Strona” Tesco

  PR 17.02.2015, przeczytano 1547 razy
ilustracjastrzałka

Tesco zwiększyło wysokiej jakości ruch i liczbę wejść na „Smaczną Stronę” z przepisami dzięki internetowej kampanii reklamowej wykorzystującej bannery retargetowane na podstawie przeglądanych przepisów portali kucharskich. Kampania została zrealizowana przy współpracy agencji Tylko FMCG i Bidlab.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-podejscie-do-retargetingu-w-kampanii-smaczna-strona-tesco,23961,artykul.html

Celem kampanii było sprowadzenie wysokiej jakości ruchu na stronę z przepisami kulinarnymi www.tesco.pl/smaczna-strona/. W realizowanych działaniach, Bidlab skupił się na niskich wskaźnikach Bounce Rate i ponadprzeciętnym czasie spędzonym na stronie docelowej.

Kampania wykorzystywała retargetowane bannery wyświetlane w sieciach Google, Adexon, Rubicon oraz na YouTube i Facebook’u, wg trzech tematycznych części: promocji przepisów, promocji przepisów na wypieki oraz promocji przepisów na napoje.

Dzięki współpracy z wiodącymi serwisami kulinarnymi możliwe było pozyskanie nowego i jakościowego ruchu dla kampanii, a zastosowany mechanizm remarketingu pozwolił na pozyskiwanie nowych użytkowników dla „Smacznej Strony”. Agencja pracowała na kilkudziesięciu kreacjach, bardzo szerokim inventory i bieżącej analizie ruchu 10 mln UU. Czynniki te przyczyniły się do rekordowych wyników kampanii.

Efekty kampanii:

Wskaźnik odrzuceń kształtował się na bardzko niskim poziomie. Jednocześnie zanotowano rekordowo długie wizyty. Takie rezultaty udało się osiągnąć, mimo iż wskaźnik CTR nie był na szczególnie wysokim poziomie. Jak mówi Tomasz Teodorczyk, CEO Bidlab: „Po raz kolejny widzimy, że RTB to nie tylko remarketing. Umiejętne łącznie danych zewnętrznych z bieżącą, w wielu przypadkach manualną optymalizacją, pozwala osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Musimy również pamiętać o tym, że pozostawienie zakupu mediów w rękach automatycznych algorytmów, może zdziałać więcej złego niż dobrego, jeżeli chodzi o efektywność działań”.

Nasze algorytmy badania zdarzeń w Internecie kulinarnym i lata doświadczeń w analizie zachowań zakupowych umożliwiły pozyskanie do kampanii bardzo jakościowego i dopasowanego ruchu, co było strzałem w dziesiątkę. Wiemy, że tylko taki sposób pozyskiwania nowych użytkowników, pozwala efektywnie realizować kampanie display i programmatic. Nieoceniona była tu też współpraca z Bidlab i bardzo szczegółowe i precyzyjne podejście do zakupu mediów w modelu aukcyjnym” - dodaje Kamil Janiszewski, CEO agencji Tylko FMCG.

Źródło: Bidlab

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Technologia i logistyka zmieniają zwyczaje zakupowe klientów e-commerce
„Jedyną stałą w życiu jest zmiana.” Te słowa greckiego filozofa Heraklita z Efezu doskonale pasują do przeobrażeń zachodzących w zwyczajach zakupowych konsumentów w świecie e-commerce. Coraz większa oferta e-sklepów, rozwój technologii, nowatorskie formy prezentacji produktów, rozbudowane systemy bezpiecznych płatności, zaawansowane systemy...
Nowa zielona rzeczywistość: trendy na 2024
Globalny rynek potrzebuje zmian. Dotychczasowe podejście do zrównoważonego rozwoju, będące konsekwencją strategii sprzedaży czy zmian w prawie, już nie wystarcza. Konsumenci potrzebują marek, którym mogą zaufać, z których działaniami się utożsamiają i tych, które przejmują inicjatywę.
Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe w 2024 roku?
Kolejny rok z rzędu utrzymuje się wysoki poziom obaw kryzysowych wśród managerów, dyrektorów ds. komunikacji oraz rzeczników kluczowych polskich firm i instytucji. Przygotowywany na podstawie ich opinii wskaźnik Kryzysometr, tworzony przez agencję Alert Media Communications, wyniósł w tym roku 55%, notując symboliczny spadek o 2 punkty procentowe. Na czele listy potencjalnych...
Q4/2023 - najnowsze zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google
Ostatni kwartał roku 2023 zaowocował wieloma aktualizacjami wyszukiwarki Google, w tym dwoma „core updates”, które w największym stopniu wpływają na działanie algorytmów odpowiadających za wybór treści prezentowanych w wyszukiwarce:
Kreacja prokreacji, czyli jak reklamować rozmnażanie
Kryzys demograficzny w Polsce pogłębia się z każdym rokiem. W 2022 r. liczba urodzeń spadła do poziomu 305 tysięcy (o 27 tysięcy mniej niż w roku poprzedzającym).[1] W okresie styczeń-wrzesień br. tempo spadku urodzeń po raz pierwszy jest dwucyfrowe (11%).[2]  Współczynnik dzietności w 2022 r. wyniósł 1,26 a więc znacznie poniżej zastępowalności pokoleń. Na tle Europy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764