logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowe rozwiązania, które pomogą mniejszym biznesom dotrzeć do klientów w internecie

  PR 29.05.2023, przeczytano 464 razy

Obecnie zakupy możecie robić wygodnie w dowolnym miejscu i czasie. Dlatego czasami firmom jest coraz trudniej wyróżnić się na tle dużej konkurencji oraz dotrzeć do nowych klientów i klientek. Wyjątkowe, przyciągające wzrok grafiki i zdjęcia pomagają skupić uwagę kupujących, ale tworzenie takich treści wymaga czasu i nakładów przedsiębiorców i przedsiębiorczyń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-rozwiazania%2C-ktore-pomoga-mniejszym-biznesom-dotrzec-do-klientow-w-internecie,400174,artykul.html

Dziś, podczas konferencji Google Marketing Live zaprezentowaliśmy Product Studio. To nowe narzędzie pomoże przedsiębiorcom w prosty sposób tworzyć grafiki produktowe przy wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji bezpośrednio w Merchant Center Next — naszej uproszczonej platformie dla firm, dzięki której sprzedawcy mogą zarządzać sposobem wyświetlania produktów w Google.

Tworzenie obrazów produktów przy użyciu sztucznej inteligencji

Zwracająca uwagę grafika w sklepie online jest współcześnie niczym okno wystawowe w sklepie stacjonarnym. Odpowiednie zestawienie obrazów może pomóc przedsiębiorcom zostać zauważonymi i uzyskać lepsze wyniki sprzedaży. Większość ofert produktów w Google zawiera tylko jeden obraz ustawiony przez sprzedawców, chociaż dane pokazują, że produkty, które posiadają więcej niż jedno zdjęcie, są częściej wyświetlane (+76%) i uzyskują więcej kliknięć (+32%) niż te z tylko jednym obrazem.

Przygotowywanie różnorodnych, wysokiej jakości zdjęć jest jednak często problematyczne. Przedstawiciele firm zazwyczaj odpowiadają, że ich przygotowanie lub pozyskanie jest kosztowne i czasochłonne.

Product Studio pomaga firmom - bez względu na wielkość przedsiębiorstwa - czerpać korzyści z zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji i bezpłatnie tworzyć unikalne, dopasowane zdjęcia produktów. Dzięki temu firmy mogą zyskać dodatkową wartość z już posiadanych zdjęć. Poniżej przedstawiamy najważniejsze funkcje tego rozwiązania:

  • Dodawanie niestandardowych scen produktowych: twórzcie nowe obrazy w zależności od aktualnych potrzeb marketingowych bez dodatkowych kosztów poniesionych na sesje zdjęciowe — nieważne, czy chodzi o zmianę pór roku, tworzenie nowej grafiki w oparciu o prowadzone kampanie czy chęć eksperymentowania. Na przykład firma, która zajmuje się pielęgnacją skóry może stworzyć specjalną sezonową sesję swojego produktu, opisując, że produkt ma być "otoczony brzoskwiniami, z tropikalnymi roślinami w tle".
  • Usuwanie rozpraszającego tła produktu: chcecie, żeby na zdjęciu produkt był zaprezentowany na zwykłym białym tle? W Product Studio firmy mogą szybko pozbyć się nawet tła, które zawiera wiele elementów.
  • Szybkie zwiększanie rozdzielczości: poprawcie jakość małej lub niskiej rozdzielczości obrazów bez konieczności przeprowadzenia kolejnej produktowej sesji fotograficznej.

W ciągu kilku najbliższych miesięcy sprzedawcy w Stanach Zjednoczonych będą mogli uzyskać dostęp do Product Studio z Merchant Center Next, naszej ulepszonej platformy do wyświetlania list produktów w Google. Funkcje te będą również dostępne dla sprzedawców korzystających z aplikacji Google i YouTube w Shopify.

Ułatwiamy firmom zamieszczanie informacji w Google

Liczba firm korzystających z Merchant Center podwoiła się w ciągu ostatnich dwóch lat. Dlatego pracujemy nad tym, aby platforma była jeszcze bardziej użyteczna. Merchant Center Next to uproszczona wersja platformy, ułatwiająca mniejszym sprzedawcom rozpoczęcie działalności, znajdowanie klientów online i rozwijanie działalności.

Ułatwienia obejmują między innymi konfigurację pliku danych o produktach. W przeszłości sprzedawcy zakładający po raz pierwszy konta w Google musieli ręcznie dodawać swoje produkty, ceny, zdjęcia, opisy i inne szczegóły. W Merchant Center Next automatycznie wypełnimy plik danych sprzedawcy informacjami, które możemy znaleźć w witrynie (sprzedawcy zawsze mogą edytować pobierane informacje lub wyłączyć tę opcję), co ułatwia szybkie wyświetlanie ich produktów w Google.

Odpowiadamy również na najważniejsze pytania sprzedawców dotyczące wydajności, umieszczając wszystkie raporty ze statystykami w jednym miejscu na karcie Wydajność [Performance Tab]. Teraz sprzedawcy będą mieli jedno miejsce, w którym będą mogli przeglądać swoje najlepiej sprzedające się produkty, jakie firmy pojawiają się obok ich, a nawet jak kupujący wyszukują lokalnie firmę w wyszukiwarce i Mapach Google.

Sprzedawcom posiadającym zarówno sklepy internetowe, jak i stacjonarne, Merchant Center Next pokaże wszystkie produkty w jednym kompleksowym widoku, co ułatwi wspólne zarządzanie stanem magazynowym dostępnym online i stacjonarnie. W narzędziu znajdą też nowe wskazówki na temat potencjalnych korzyści płynących z naprawienia błędów w danych produktów, aby ułatwić ustalanie priorytetów aktualizacji.

Usługa Merchant Center Next została już udostępniona nowym użytkownikom. W nadchodzących miesiącach zaczniemy aktualizować tę usługę dla mniejszych firm, a globalne wdrożenie planujemy zakończyć w 2024 r. Powiadomimy poszczególnych sprzedawców, gdy będą mieli już możliwość skorzystania z tego rozwiązania.

Źródło: Google Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Budowanie lojalności konsumentów już od wieków jest jednym z filarów strategii sprzedażowych. Najwcześniejszą znaną formą programu lojalnościowego była miedziana moneta, którą już w XVIII wieku kupcy wręczali swoim najwierniejszym klientom. Dziś u podstaw tych programów leżą skomplikowane systemy wykorzystujące analizę danych i uczenie...
DWIE TWARZE HP Latex - oblicze wielkiego formatu
Istnieje technologia, która idealnie łączy RÓŻNE POTRZEBY klientów. W nowej kampanii DWIE TWARZE HP LATEX każdy zainteresowany Klient będzie mógł dogłębnie poznać różnice i korzyści, potencjał oraz koszty produkcyjne urządzeń 3 i 4 generacji HP. A wszystko to w przededniu ogłoszenia PREMIERY 2023.
Sztuczna inteligencja pewnym krokiem weszła w XXI wiek i zmieniła zasady gry w wielu dziedzinach życia. Także w marketingu. Prowadzone w ostatnich latach badania naukowe zgłębiły wpływ narzędzi AI na marketing lojalnościowy. Wnioski są jednoznaczne – sztuczna inteligencja może go całkowicie odmienić. W jaki sposób?
Nie lekceważ bezpieczeństwa drukarek – szczególnie przy rosnącej popularności „hybrydy”
Praca hybrydowa wymaga zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanym cyfrowym zasobom organizacji. Wykonując obowiązki służbowe zdalnie – pracownicy często korzystają z własnych urządzeń, co znacznie zwiększa ryzyko nieuprawnionego dostępu do poufnych informacji. Warto zauważyć, że świadomość zagrożenia jest coraz większa w przypadku korzystania z laptopów, czy...
Wpływ ekspozytorów reklamowych na handel detaliczny
Współczesne punkty sprzedaży muszą stawić czoła dynamicznie rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagającym klientom. W obliczu tych wyzwań, budowanie trwałego wizerunku marki oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych stało się kluczowym elementem osiągania sukcesu na rynku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764