logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe standardy kreacji display 2025 IAB Polska

   09.01.2025, przeczytano 477 razy
ilustracja

Skuteczność reklamy display, pozostająca jedną z najsilniejszych walut dla każdego marketingowca, jest bezpośrednio związana z aktualizacją standardów – większa przejrzystość reklamy buduje zaufanie do platform, a lepsza jej widoczność wpływa na większą zapamiętywalność i ułatwia monitorowanie i optymalizację kampanii. Nowe zalecenia stworzone przez Grupę Zadaniową Standardy Reklamy Display IAB Polska umożliwiają jeszcze lepsze dostosowanie reklamy display do aktualnych wymagań nośników treści internetowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-standardy-kreacji-display-2025-iab-polska,407069,artykul.html

– Poza ogólnymi wytycznymi, mówiącymi m.in. o tym, że reklama musi być zgodna z przepisami prawa, czy nie może zawierać treści szkodliwych lub niebezpiecznych, kluczowa zmiana dotyczy integracji standardów dla desktop i mobileWspółczesnym zachowaniom użytkowników zdecydowanie lepiej odpowiada podejście multiscreen, dlatego scalenie standardów dla różnych typów ekranów było konieczne. – mówi Agnieszka Przewoźnik, Board Member w Tri-table Sp. z o. o. z Grupy Zadaniowej Standardy Reklamy Display IAB Polska.

Szczegółowe wytyczne

W nowych Standardach Reklamy Display, będących wynikiem pracy grupy zadaniowej oraz szerokich konsultacji branżowych, zaktualizowano najczęściej stosowane w Polsce formaty reklamowe i dopuszczalne typy plików. Zrezygnowano np. z formatu SWF, który został wycofany w grudniu 2020 r. oraz z oddzielnych wymagań emisyjnych dla tabletów.

Zmieniające się wymogi i potrzeby technologiczne oraz rynkowe wpłynęły także na zwiększenie dopuszczalnych maksymalnych rozmiarów plików. Dzięki tej zmianie reklamy są lepiej dostosowane do potrzeb wszystkich uczestników rynków (użytkowników, wydawców, reklamodawców).

Standardy Display 2025 zawierają też uaktualnione zasady emisji reklam zawierających materiały wideo. Twórcy dokumentu uwzględnili możliwości emisji wideo w głównych formatach, określając szczegółowe zalecenia techniczne. To z pewnością jedna z najważniejszych zmian dla środowiska marketerów, bo wideomarketing, jako jeden z najsilniejszych trendów, staje się dla wielu firm głównym narzędziem pozyskiwania uwagi i zwiększania zaangażowania odbiorców.

Rozszerzone zalecenia dotyczące emisji reklam display

W związku z nowymi regulacjami Internetu, m.in. obowiązującym od kilku miesięcy Aktem o Usługach Cyfrowych (DSA), nowe standardy wymagały również uwzględnienia bezpieczeństwa i komfortu użytkowników. Doprecyzowane zostały zasady jasnego określania przestrzeni reklamowej, m.in. to, że jednostka reklamowa musi mieć wyraźnie określone granice, być oznaczona słowem „Reklama” i wyraźnie odróżnialna od treści wydawcy.

Nowe rekomendacje kładą nacisk na czytelność samych formatów – w Standardach znalazł się zapis mówiący, że reklama powinna być jasna, zrozumiała i nie wprowadzać użytkownika w błąd.

– Dążenie do większej transparentności pokazuje dużą dojrzałość polskiego środowiska digital, które rozumie, że bezpieczny i sprawiedliwy Internet to właśnie ta rzeczywistość, którą chcemy budować. Aktualizacja standardów reklamy display jest odpowiedzią na potrzeby obydwu stron – konsumentów i marketerów. Dostosowanie się do wymogów prawnych i spełnienie nowych norm technicznych z jednej strony chroni interesy użytkowników, z drugiej, wpływając na lepszą widoczność reklamy i większą jej atrakcyjność, jest korzystne dla reklamodawców. Znamy badania pokazujące pozytywną korelację między viewability, a zapamiętywalnością reklam display, chcemy zatem pokazywać użytkownikom treści, które będą dla nich czytelne i wartościowe, by w ten sposób budować z nimi trwałe relacje. Można więc powiedzieć, że Standardy Display 2025 stanowią fundament digital marketingu, który wyznacza dobry kierunek dla wszystkich uczestników tego ekosystemu – podsumowuje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Herbaciany Ogród w kampanii „Herbapol. We współpracy z naturą”
W nowej kampanii telewizyjnej i digitalowej Herbapol-Lublin promuje herbatki owocowe z linii Herbaciany Ogród. To kolejna odsłona platformy komunikacyjnej „Herbapol. We współpracy z naturą”, która podkreśla bliskość marki z naturą, a także jej autentyczność i więź ze współczesnym konsumentem.
Jeremy Sochan ambasadorem marki Rabanne
Luksusowa marka Rabanne zainicjowała kampanię promującą nową odsłonę swojego kultowego zapachu – Invictus Parfum, którego twarzą został Jeremy Sochan, jedyny polski koszykarz NBA. Wybór Sochana na ambasadora Invictus Parfum doskonale wpisuje się w wizerunek marki, łącząc sportową pasję z luksusową elegancją. Za realizację działań influencerskich...
Chromatique agencją wiodącą marki Alcalia
Agencja reklamowa Chromatique została wybrana przez markę Alcalia do całościowej obsługi działań reklamowych i marketingowych.
LoveBrands Group ponownie dla AstraZeneca
Agencja komunikacji marketingowej 360° LoveBrands Group po raz kolejny nawiązała współpracę z innowacyjną firmą biofarmaceutyczną AstraZeneca. W ramach umowy agencja realizuje kompleksowe działania komunikacyjne w obszarach diabetologii i kardiologii.
Grupa ONE House rozszerza współpracę z ABB
Grupa ONE House kontynuuje rozwój współpracy z globalnym liderem technologicznym, firmą ABB, rozszerzając swoje działania na nowe rynki międzynarodowe. W wyniku sukcesu wcześniejszych kampanii lead generation realizowanych w wyszukiwarce Google, współpraca została rozszerzona na Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australię oraz Indie. Tym samym działania Grupy ONE House obejmują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764