logo
WIADOMOŚCI

Nowe-stare logo Krakowa

redakcja   14.03.2017, przeczytano 668 razy
ilustracjastrzałka

Biały i niebieski – to barwy Krakowa, a także kolory nowego, odświeżonego logo naszego miasta. Logo Krakowa zostało zmienione po 20 latach od powstania pomarańczowego zarysu ulic odchodzących od Rynku Głównego z napisem „Cracovia”. W 2011 roku łacińską nazwę miasta zmieniono na polską. Według władz miasta, nowe logo jest czytelne, jasne i precyzyjne określa markę Kraków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-stare-logo-krakowa,31797,artykul.html

Jak zaznaczył Andrzej Kulig, zastępca prezydenta miasta Krakowa ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta, oczekiwania ze strony mieszkańców, klientów i osób kontaktujących się z miastem są takie, aby z jednej strony dbać o tradycję i ją kultywować, ale z drugiej strony – aby wychodzić w kierunku nowoczesności. - Ponieważ dotychczasowe logo uznaliśmy za bardzo dobry punkt wyjścia, postanowiliśmy w duchu wynikającym ze Strategii Promocji Miasta przyjętej przez RMK w grudniu 2016 roku, postanowiliśmy poprosić autorkę naszego logo o to, by zaproponowała jego unowocześnienie, modernizację. Zależy nam na tym, aby udało się uzyskać jasny, precyzyjny i prosty komunikat trafiający do wszystkich – chcemy, aby nowy znak w połączeniu z napisem był czytelny i jednoznacznie kojarzył się z miastem Kraków – dodał prezydent Andrzej Kulig.

Autorką modernizacji logo jest Dorota Kozak, która 20 lat temu wygrała konkurs na ówczesne logo Krakowa. Główne założenia modernizacji logo związane są ze zmianami, które cały czas trwają – zmieniają się miejsca eksponowania znaków graficznych, wszechobecne stało się używanie komputerów, smartfonów i aplikacji. To wszystko sprawiło, że nadszedł czas na wykonanie liftingu i unowocześnienie logo Krakowa. Prace nad nim trwały pół roku, prowadzone były próby zmiany znaku tak, aby mieszkańcy rozpoznawali i kojarzyli propozycję z Krakowem, ale w nowoczesnej linii podążającej z duchem czasu. Nowy symbol jest uproszczony, a nazwa „Kraków” została wyciągnięta poza symbol, co znacznie poprawiło jego czytelność. Sygnet, czyli sam znak przedstawiający ulice odchodzące od Rynku Głównego może być wykorzystywany bez dodatku nazwy „Kraków”, ponieważ w aplikacjach przestrzenią przeznaczoną na logo jest koło lub kwadrat, w który doskonale wpisuje się nowy znak graficzny Krakowa.

- Musimy być emocjonalni, poruszać umysły, zachęcać do podejmowania pozytywnej aktywności na rzecz naszego miasta. Nowy znak graficzny to pierwszy krok, kolejnym jest zbudowanie całego systemu identyfikacji wizualnej. Logo to narzędzie komunikacji, która musi być spójna. Dlatego nowe, jedno logo, czytelne i jasne będzie teraz obowiązujące dla wszystkich instytucji miejskich. Chcemy też wyróżnić się w przestrzeni miasta, pragniemy, aby nasze wydarzenia sygnowane były jednym znakiem jasno kojarzącym się z Krakowem. Już niedługo mieszkańcy i turyści będą mogli w przestrzeni miejskiej zobaczyć nowy system identyfikacji wizualnej. Pierwsze wydarzenie, które sygnowane jest odświeżonym logotypem to kampania budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa – powiedziała Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.


Poprzednia wersja logo Krakowa

Źródło: UM Krakowa

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyginarki do liter 3D od Automatic Letter Bender na Festiwaldruku.pl
Międzynarodowa firma Automatic Letter Bender znana z technologii wyginania liter 3d, w tym roku firma po raz kolejny weźmie udział w targach Festiwal Druku.pl.
Contenthouse kontynuuje współpracę z Hand-Prod
Zdrowy Diabetyk to kolejny projekt content marketingowy, który firma HAND-PROD powierzyła obsłudze agencji ContentHouse.
Forum IAB to jedno z najbardziej inspirujących i merytorycznych wydarzeń marketingowych w Polsce, które co roku gromadzi najważniejszych ekspertów branży. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia”. Monday – agencja komunikacji znalazła się w gronie partnerów wydarzenia i wspiera j...
9. Plaster: Grafika użytkowa Islandii
Tegoroczna edycja festiwalu poświęcona jest grafice projektowej z Islandii i, co jest już tradycją „Plastra”, konfrontacji jej ze współczesnymi zjawiskami w polskie sztuce projektowej.
Bioróżnorodność: Poznań Design Festiwal
Poznań Design Festiwal to wydarzenie, promujące design, jako sposób myślenia i twórczego rozwiązywania istotnych społecznie i ekologicznie problemów. Tegoroczny program to część szerszej formuły, prezentującej rozwiązania dotyczące żywiołów, z których każdy jest niezbędny człowiekowi do życia, a jednocześnie stanowi zagrożenie. 
 
środa 25.04.2018, 67 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone