logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowe szaty i szyldy targowiska w Orłowie

   22.12.2019, przeczytano 1904 razy
ilustracja

Autorskie murale zamiast banerów, nowy szyld główny i poradnik dobrych praktyk dla przedsiębiorców z targowiska, o którego opracowaniu informowaliśmy w listopadzie. Po kilku miesiącach pracy Stowarzyszenie Traffic Design odsłoniło efekty działań projektowych na targowisku w Orłowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-szaty-i-szyldy-targowiska-w-orlowie,385169,artykul.html

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Targowisko w Orłowie przed/po Foto: Rafał Kołsut

Podczas wernisażu zaprezentowany został nowy szyld główny oraz murale reklamowe stoisk widocznych od strony ulicy Wielkopolskiej. Historię jednego z ulubionych miejsc zakupowych gdynian opowiedział sprzedawca i administrator targowiska pan Irek. O procesie projektowym opowiedział Jacek Wielebski:

Nad nowym wyglądem targowiska pracował zespół projektantów ze Stowarzyszenia Traffic Design. Spośród kilku koncepcji ostatecznie postawiliśmy na uspójnienie stylistyki reprezentacyjnych elementów i wypracowanie koncepcji, z której w przyszłości będą mogli korzystać wszyscy przedsiębiorcy z targowiska.

Jacek Wielebski, Traffic Design

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Dodatkowo zespół grafików przygotował dla użytkowników boksów dedykowany poradnik szyldowy z opisem zastosowanych krojów pisma i praktycznymi poradami, jak prawidłowo umieszczać informacje wizualne. Poradnik można znaleźć na stronie trafficdesign.pl oraz https://cutt.ly/poradnik_targowisko

Projekt został zrealizowany w ramach otwartego konkursu ofert dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego o wsparcie lub powierzenie zadań z zakresu wdrażania dobrych praktyk projektowych w 2019 roku.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Traffic Design

trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Z tego co rozumiem, projekt został sfinansowany z jakiegoś funduszu? Jeżeli tak, to akcja taka ma znikomy wpływ na przestrzeń wizualną w naszym kraju, a już w coś takiego jak "smak artystyczny" handlarzy na bazarze, naprawdę nie jestem w stanie uwierzyć ;)

,

Ma znikomy wpływ właśnie dlatego, że to jest prezent.
Gdyby handlarz rozumiał potrzebę zmiany i pokrył jej koszty, wtedy byłaby szansa na to, że rozumie różnicę i proklamuje poparcie dla niej.
  

avatar użytkownika
,

To kolejny element tej ciekawej i pożytecznej akcji, która pokazuje przede wszystkim, że można prowadzić lokalny biznes bez masakrowania otoczenia banerozą i reklamozą. Celem nie jest przekonywanie tych, którym sprezentowano taki rebranding, ale podsunięcie przykładu pozostałym - sąsiadom, konkurentom, danie do ręki argumentów tym, którzy upominają się o jakość lokalnej przestrzeni publicznej.  

,

Ale pozostali, wiedząc, że sąsiad dostał w prezencie, będą czekali aż prezent trafi do nich.
Jeśli nie rozumieją różnicy, to nie zapłacą za nią z własnych środków.
Właśnie dlatego króluje w PL reklamowa banderoza bo NIE ROZUMIEJĄ a co za tym idzie, nie czują potrzeby płacenia za estetyczniejsze rozwiązania.
  

avatar użytkownika
,

Teza że ta akcja demoralizuje przedsiębiorców pogłębiając ich niezrozumienie dla zasad i korzyści wynikających z dobrej reklamy jest więcej niż naciągana. Oczywiście ktoś może w ten sposób pomyśleć. I bardzo dobrze można powiedzieć, ponieważ tak myślący ludzie powinni zająć się inną działalnością, a ich miejsce powinni zająć przedsiębiorcy rozumiejący zasady biznesu. Z korzyścią dla wszystkich - także tych podatnych na demoralizację.  

,

Skoro nie przybywa chętnych, żeby dobrowolnie wyleczyć banerozę i trzeba aktów prawnych, by wymusić zmiany estetyczne, to znaczy, że teza jest dobrze umocowana w rzeczywistości a zaklinaczem jest ten, kto myśli inaczej, bo... kilka firm zgodziło się na darmową zmianę.  

avatar użytkownika
,

Powołujesz się na ogólnopolskie statystyki, a chcesz dowieść że ta akcja mająca jak na razie bardzo ograniczony, lokalny wymiar, nie ma na nie wpływu. Owszem - nie ma, ale to nie świadczy w żaden sposób o jej efektach, a jedynie o skali.  

brak ikonki
,

Baneroza to delikatnie mòwiąc chaos i syf. Z drugiej strony nie rozumiem zachwytu nad rewitalizacją w stylu nędznej biedo-tandety PRL. Tak ciężko wymyślić coś nowego zamiast wzorować się na kiczu w stylu Gomułki i Gierka

avatar użytkownika
,

To ciekawa obserwacja, rzeczywiście wiele realizacji powstających w ramach tego projektu nawiązuje wprost do stylistyki z czasów PRL-u. Po części jest tak ponieważ stylistykę taką podsuwa sama architektura. Postulat zintegrowania reklamy z architekturą i uczynienia z oznakowań budynków elementów dopełniających i podkreślających zamysł architektoniczny, jest jak najbardziej słuszny i daje bardzo dobre rezultaty formalne - niezależnie od tego czy mówimy o stylistyce PRL-owskiej, przedwojennej czy XIX-wiecznej. Dobre zintegrowanie stylistyczne reklamy z architekturą wydaje się być jedną ze sprawdzonych recept na dobry efekt formalny i estetyczny.

Być może ten styl przewija się w pozostałych realizacjach "z rozpędu", albo ze względu na upodobania tej konkretnej grupy projektantów? Możliwe - ale może jest w tym coś więcej? Może ten "styl PRL" to jakaś naturalna droga otwierająca się przed projektantem gdy próbuje poskromić nieco inwazyjność reklamy? Ryzykowna teza, ale rzeczywiście zwraca uwagę niemal automatyczny zwrot w kierunku takiej stylistyki, znanej ze sklepów "Społem" i Domów Towarowych "Centrum"...
  

avatar użytkownika
,

Dla całości, chętnie obejrzał bym zdjęcia tego targowiska za rok lub nawet 2 lata.

avatar użytkownika
,

Masz obawy w stosunku do bezlitosnego zęba czasu, czy inwencji kreatywnej przedsiębiorców?  

Najnowsze w tym dziale

Sklepy przyszłości pojawią się szybciej, niż się nam wydaje
Sprzedawcy detaliczni od dawna wiedzieli, że na rynku szykują się zmiany. Konsumenci coraz chętniej przenoszą swoje zwyczaje zakupowe do internetu i to tam uczą się pewnych wzorców – przede wszystkim szybkości zakupów, wygody, ogromnej dostępności asortymentu czy choćby elastyczności związanej z dostawą, zwrotami i płatnościami.  Na tym tle tradycyjne...
Religia a architektura wnętrz z punktu widzenia projektanta
Religia jest nieodłącznym elementem naszego życia. Niezależnie od wyznawanych poglądów wywiera na nas mniejszy lub większy wpływ, pojawia się na moment lub towarzyszy nam przez całe życie. Wywołuje dyskusje, budzi emocje, bywa narzędziem w walce i ostoją w potrzebie. Daje nadzieję, determinuje wybory życiowe, a nawet kształtuje otoczenie.
Kryzys, który dotknął w sposób szczególny branżę eventową, ma wpływ także na funkcjonowanie agencji marketingowych – nie zawsze negatywny. Przedstawiciele 6 z ponad 20 agencji zrzeszonych  w międzynarodowej sieci niezależnych agencji marketingu zintegrowanego 3AW, podzielili się swoimi obserwacjami na temat tego, jak kryzys wywołany koronawirusem...
Pandemia – słowo klucz, wskutek którego cały świat wstrzymuje oddech. Dla wielu firm to czas kryzysu – nie tylko ekonomicznego, ale też komunikacyjnego. Bo jak mówić, kiedy ciężko dobrać słowa? W jaki sposób utrzymać kontakt z klientami? I w końcu – dlaczego warto komunikować się w mediach społecznościowych w dobie pandemii?
„Kryzysowe” Public Relations
Gdy morze się cofa, wychodzi na jaw, kto pływał bez stroju kąpielowego – mawiał francuski ekonomista, Patrick Artus. Tym, co łączy różne sytuacje kryzysowe, jest bowiem fakt, że przychodzą zazwyczaj z zaskoczenia. Jeśli posiadamy te symboliczne „kąpielówki”, jesteśmy w stanie szybko, bez większego szwanku na wizerunku wyjść na brzeg i dostosować...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764