logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowe szaty i szyldy targowiska w Orłowie

   22.12.2019, przeczytano 2207 razy
ilustracja

Autorskie murale zamiast banerów, nowy szyld główny i poradnik dobrych praktyk dla przedsiębiorców z targowiska, o którego opracowaniu informowaliśmy w listopadzie. Po kilku miesiącach pracy Stowarzyszenie Traffic Design odsłoniło efekty działań projektowych na targowisku w Orłowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-szaty-i-szyldy-targowiska-w-orlowie,385169,artykul.html

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Targowisko w Orłowie przed/po Foto: Rafał Kołsut

Podczas wernisażu zaprezentowany został nowy szyld główny oraz murale reklamowe stoisk widocznych od strony ulicy Wielkopolskiej. Historię jednego z ulubionych miejsc zakupowych gdynian opowiedział sprzedawca i administrator targowiska pan Irek. O procesie projektowym opowiedział Jacek Wielebski:

Nad nowym wyglądem targowiska pracował zespół projektantów ze Stowarzyszenia Traffic Design. Spośród kilku koncepcji ostatecznie postawiliśmy na uspójnienie stylistyki reprezentacyjnych elementów i wypracowanie koncepcji, z której w przyszłości będą mogli korzystać wszyscy przedsiębiorcy z targowiska.

Jacek Wielebski, Traffic Design

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Dodatkowo zespół grafików przygotował dla użytkowników boksów dedykowany poradnik szyldowy z opisem zastosowanych krojów pisma i praktycznymi poradami, jak prawidłowo umieszczać informacje wizualne. Poradnik można znaleźć na stronie trafficdesign.pl oraz https://cutt.ly/poradnik_targowisko

Projekt został zrealizowany w ramach otwartego konkursu ofert dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego o wsparcie lub powierzenie zadań z zakresu wdrażania dobrych praktyk projektowych w 2019 roku.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Traffic Design

trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Z tego co rozumiem, projekt został sfinansowany z jakiegoś funduszu? Jeżeli tak, to akcja taka ma znikomy wpływ na przestrzeń wizualną w naszym kraju, a już w coś takiego jak "smak artystyczny" handlarzy na bazarze, naprawdę nie jestem w stanie uwierzyć ;)

,

Ma znikomy wpływ właśnie dlatego, że to jest prezent.
Gdyby handlarz rozumiał potrzebę zmiany i pokrył jej koszty, wtedy byłaby szansa na to, że rozumie różnicę i proklamuje poparcie dla niej.
  

avatar użytkownika
,

To kolejny element tej ciekawej i pożytecznej akcji, która pokazuje przede wszystkim, że można prowadzić lokalny biznes bez masakrowania otoczenia banerozą i reklamozą. Celem nie jest przekonywanie tych, którym sprezentowano taki rebranding, ale podsunięcie przykładu pozostałym - sąsiadom, konkurentom, danie do ręki argumentów tym, którzy upominają się o jakość lokalnej przestrzeni publicznej.  

,

Ale pozostali, wiedząc, że sąsiad dostał w prezencie, będą czekali aż prezent trafi do nich.
Jeśli nie rozumieją różnicy, to nie zapłacą za nią z własnych środków.
Właśnie dlatego króluje w PL reklamowa banderoza bo NIE ROZUMIEJĄ a co za tym idzie, nie czują potrzeby płacenia za estetyczniejsze rozwiązania.
  

avatar użytkownika
,

Teza że ta akcja demoralizuje przedsiębiorców pogłębiając ich niezrozumienie dla zasad i korzyści wynikających z dobrej reklamy jest więcej niż naciągana. Oczywiście ktoś może w ten sposób pomyśleć. I bardzo dobrze można powiedzieć, ponieważ tak myślący ludzie powinni zająć się inną działalnością, a ich miejsce powinni zająć przedsiębiorcy rozumiejący zasady biznesu. Z korzyścią dla wszystkich - także tych podatnych na demoralizację.  

,

Skoro nie przybywa chętnych, żeby dobrowolnie wyleczyć banerozę i trzeba aktów prawnych, by wymusić zmiany estetyczne, to znaczy, że teza jest dobrze umocowana w rzeczywistości a zaklinaczem jest ten, kto myśli inaczej, bo... kilka firm zgodziło się na darmową zmianę.  

avatar użytkownika
,

Powołujesz się na ogólnopolskie statystyki, a chcesz dowieść że ta akcja mająca jak na razie bardzo ograniczony, lokalny wymiar, nie ma na nie wpływu. Owszem - nie ma, ale to nie świadczy w żaden sposób o jej efektach, a jedynie o skali.  

brak ikonki
,

Baneroza to delikatnie mòwiąc chaos i syf. Z drugiej strony nie rozumiem zachwytu nad rewitalizacją w stylu nędznej biedo-tandety PRL. Tak ciężko wymyślić coś nowego zamiast wzorować się na kiczu w stylu Gomułki i Gierka

avatar użytkownika
,

To ciekawa obserwacja, rzeczywiście wiele realizacji powstających w ramach tego projektu nawiązuje wprost do stylistyki z czasów PRL-u. Po części jest tak ponieważ stylistykę taką podsuwa sama architektura. Postulat zintegrowania reklamy z architekturą i uczynienia z oznakowań budynków elementów dopełniających i podkreślających zamysł architektoniczny, jest jak najbardziej słuszny i daje bardzo dobre rezultaty formalne - niezależnie od tego czy mówimy o stylistyce PRL-owskiej, przedwojennej czy XIX-wiecznej. Dobre zintegrowanie stylistyczne reklamy z architekturą wydaje się być jedną ze sprawdzonych recept na dobry efekt formalny i estetyczny.

Być może ten styl przewija się w pozostałych realizacjach "z rozpędu", albo ze względu na upodobania tej konkretnej grupy projektantów? Możliwe - ale może jest w tym coś więcej? Może ten "styl PRL" to jakaś naturalna droga otwierająca się przed projektantem gdy próbuje poskromić nieco inwazyjność reklamy? Ryzykowna teza, ale rzeczywiście zwraca uwagę niemal automatyczny zwrot w kierunku takiej stylistyki, znanej ze sklepów "Społem" i Domów Towarowych "Centrum"...
  

avatar użytkownika
,

Dla całości, chętnie obejrzał bym zdjęcia tego targowiska za rok lub nawet 2 lata.

avatar użytkownika
,

Masz obawy w stosunku do bezlitosnego zęba czasu, czy inwencji kreatywnej przedsiębiorców?  

Najnowsze w tym dziale

Launch marki Mazurro
Marka Mazurro to nowość w polskim sektorze kawowym. Co czyni ją wyjątkową? Zupełnie nietypowy pomysł na wizerunek i komunikację, za którymi stoi agencja 19 Południk.
Czy opakowanie może opóźnić dostawę prezentów?
Z nowego badania zleconego przez DS Smith wynika, że w tym roku przez Internet zostanie dostarczonych dodatkowe 2 miliony prezentów bożonarodzeniowych. Wynika to z tego, że pomimo wpływu pandemii COVID-19 staramy się zachować świąteczny nastrój. Według badania przeciętny Polak w te święta kupi przez Internet średnio nawet do 10 prezentów.[1][2]
Technologia wyrównuje szanse małych sklepów
Nowoczesne rozwiązania technologiczne dla tradycyjnych sklepów za rogiem są dostępne na naszym rynku już od kilkunastu miesięcy i pozawalają małym sklepom konkurować z dużymi sieciami w walce o klienta. Pomimo nieustannej ekspansji dużych sieci, małe sklepy w Polsce wciąż stanowią siłę polskiego handlu, reprezentując niemal połowę rynku detalicznego.
Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764