logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe w regulaminie Faceboooka

  PR 27.04.2018, przeczytano 828 razy

Ostatnia afera Cambridge Analityca, a także wchodzące 25 maja nowe przepisy dot. danych osobowych, spowodowały liczne zmiany także na Facebooku. Między innymi wprowadzono nowy, dość kontrowersyjny regulamin składający się z 22 obszernych podpunktów. Wiele z portali czy grup zareagowało natychmiast skupiając się na kilku słowach, których regulamin zabrania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-w-regulaminie-faceboooka,36341,artykul.html

Rzeczywiście znalazły się wśród nich takie słowa, jak:

  • „zdeformowany”, „niedorozwinięty”, „odrażający” lub „brzydki”
  • „opóźniony w rozwoju”, „kretyn”, „niskie IQ”, „głupi” lub „idiota”
  • „puszczalska”, „oszust”, „skąpiec”, „na krzywy ryj”
  • „Nienawidzę…”
  • „Nie lubię…”
  • „X są najgorsi”
  • „Ohyda”
  • „Paskudztwo”
  • „Obrzydlistwo”

Warto jednak zwrócić uwagę, że słowa te zostały wymienione w dziale odnoszącym się do przemocy wobec innych osób i tylko wówczas Facebook będzie mógł wyciszyć czy zbanować konto za stosowanie takich słów. Oznacza to, że z pewnością nie zostaniemy zablokowani np. za zdanie „Nie lubię jazzu”, jak niektórzy zasugerowali w swoich artykułach na ten temat. Panika jest absolutnie nieuzasadniona, a zmiany dla większości użytkowników pozostaną niezauważalne.

Część istotnych punktów regulaminu pozostaje bez zmian – wciąż zabronione jest posługiwanie się fałszywymi danymi, uzależnianie dostępu do treści od polubienia lub udostępniania strony, używanie mowy nienawiści czy propagowanie przemocy i nagości.

Nowy regulamin podkreśla jednak, że algorytm będzie zwracał uwagę na kontekst, na co dotychczas często skarżyli się użytkownicy, którzy byli banowani np. za użycie słowa „pedał” w kontekście roweru.

Podobnie z nagością – dotychczas całkowicie zabronione były treści kojarzące się z seksualnością, teraz Facebook będzie zwracał uwagę na to, czy opublikowane treści, na których widoczne są np. kobiece sutki, służą celom edukacyjnym (np. kampania profilaktyki raka), przedstawiają karmienie piersią lub stanowią jakiś rodzaj protestu – takie będą akceptowane.

Podobnie z innymi materiałami, które były dotychczas zabronione: jeżeli drastyczne treści przedstawiające przemoc czy samookaleczanie udostępnimy z komentarzem wyrażającym zdecydowany sprzeciw, Facebook nie usunie tych treści.

Dokument podkreśla także szczególną ochronę nieletnich, która ma wspierać dzieci, ich rodziców i nauczycieli, w tym celu utworzył specjalną zakładkę. Dodatkowo będzie usuwał zdjęcia ukazujące nagość dzieci – nawet te publikowane przez samych rodziców. Przypadki, w których zajdzie podejrzenie wykorzystywania seksualnego dzieci, serwis będzie zgłaszał organizacji NCMEC.

Facebook podkreślił także walkę z fake newsami – niesprawdzone informacje będą miały maksymalnie ograniczany zasięg.

Źródło: Social Lama

www.sociallama.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Martyna Borowik, Social Lama

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764