Rok 2011 upłynął w branży komunikacji cyfrowej przede wszystkim pod hasłem „Facebook”, ale nie tylko. Dynamiczny rozwój technologii mobilnych (zasługa przede wszystkim Steve’a Jobsa) i wzrost świadomości klientów na temat budowania dobrej strategii on-line sprawiły, że agencje reklamowe, interaktywne oraz domy mediowe coraz częściej decydowały się na niestandardowe rozwiązania budowy i promocji wizerunku marki czy produktu.
Niewątpliwie rok 2011 można uznać za czas social media i mobile (ciągle jednak z akcentem na social media). Mimo wszystko wraz ze wzrostem liczby tabletów i smartfonów rośnie zainteresowanie marketingiem mobilnym. Od wielu lat planowana i zapowiadana rewolucja w tym zakresie staje się powoli rzeczywistością. Firmy – szukając klucza do sukcesu w dialogu z klientami – coraz częściej decydowały się na wykorzystanie aplikacji dedykowanych urządzeniom przenośnym.
Boom na social media
Siła mediów społecznościowych i wymierne rezultaty działań – głównie na Facebooku – sprawiły, że zyskał on status kluczowego kanału komunikacji. Z szansy na bliski kontakt z konsumentem, a także budowy wizerunku Brand Heros skorzystało wiele znanych i cenionych marek.
W tę strategię wpisał się nowo powstały w Adv.pl (Lemon Sky) dział Social Media, dedykowany kampaniom oraz projektom z obszaru mediów społecznościowych. Rapujący Henio czy cyniczne rozmowy Serca i Rozumu zrobiły furorę w Internecie. Fanpage Serca i Rozumu polubiło już ponad pół miliona fanów, a maskotki TP SA to wciąż najpopularniejsi i najbardziej lubiani Brand Heros na Facebooku w 2011 roku (najpopularniejsze wpisy polskiego Facebooka to właśnie wypowiedzi Serca i Rozumu). Kampania dla Telekomunikacji Polskiej została nagrodzona Grand Webstarem na Webstar Festvial oraz wyróżnieniem w konkursie Złote Orły 2011. Popularny wirus „Kaszpirowski” z Sercem i Rozumem w roli głównej Adv.pl (Lemon Sky) został doceniony także w konkursie Golden Arrow oraz KTR.
Era mobile i Augmented Reality
W zdigitalizowanym świecie – pełnym nowinek technologicznych - tradycyjne sposoby reklamy przestały przynosić zamierzony efekt. Światowe rewolucje technologiczne docierają do Polski z opóźnieniem, ale w dziedzinie mobile Adv.pl (Lemon Sky) zdążyła już wdrożyć kilka innowacyjnych projektów. „Przepisownik” WINIARY wykorzystujący mobilny czytnik kodów kreskowych, „Warszawa ‘44” oparta na Layerze (mobile augmented reality wykorzystująca mapy Google) czy Arowa aplikacja na iPada dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Tak będziesz wyglądał w najlepszym wypadku” – to tylko niektóre z projektów agencji, przygotowane specjalnie z myślą o urządzeniach mobilnych. W ubiegłym roku Adv.pl (Lemon Sky) niejednokrotnie zdecydowała się na połączenie świata realnego z wirtualnym. Niestandardowe rozwiązania oparte na Augmented Reality dla Solano, Bosch czy KFC – pokazały siłę kreatywnych pomysłów i możliwości łączenia technologii przez agencję. Wirtualna przymierzalnia okularów, możliwość przetestowania blendera w rozszerzonej rzeczywistości i interaktywna gra na display’u, łącząca kanały komunikacji off-line oraz on-line fanów angażowały kilkukrotnie bardziej niż standardowe rozwiązania.
INSPIRING BIG IDEAS
Branża digital bardzo szybko ewoluuje, a innowacyjność i kreowanie trendów jest kluczem do sukcesu. Na początku 2012 roku Adv.pl zmienia się w Lemon Sky, to jednak nie tylko zmiana nazwy, ale generalne podejście strategiczne agencji do komunikacji brandów on-line. Postawiliśmy na silną strategię, kreację i technologię. „INSPIRING BIG IDEAS” oznacza, że chcemy inspirować Klientów do wielkich pomysłów i niestandardowych działań.
Magdalena Surowiec
Prezes Zarządu
Adv.pl (Lemon Sky)
Źródło: Adv.pl (Lemon Sky)