Nowi Mieszczanie to bohaterowie kampanii launchingowej FORUM Gdańsk. Kim są i dlaczego noszą kryzy?
Przetarg na opracowanie komunikacji ATL wygrała Grupa Eskadra. Zadaniem agencji było stworzenie kampanii promującej FORUM Gdańsk od momentu otwarcia. Miała być unikatowa, niemożliwa do skopiowania dla innego projektu.
FORUM Gdańsk to inwestycja, które łączy przeszłość i nowoczesność, nawiązując do handlowych i miejskich tradycji Gdańska. Właśnie dlatego w poszukiwaniu konceptu kreatywnego agencja zdecydowała się sięgnąć do ducha miejsca i hanzeatyckiej przeszłości miasta. Tak zrodził się pomysł nawiązania do portretów dawnych gdańskich mieszczan. Gdańsk był od zawsze miastem ludzi wolnych, dumnych, rozmiłowanych w miejskich przyjemnościach i stylu życia. Na portretach z XVI i XVII wieku mieszczanie często nosili kryzy – ozdobne, rurkowane kołnierze, przydające noszącemu dumy i elegancji. Założyli je także bohaterowie kampanii (autentyczni gdańszczanie), których sfotografowano na malarskim tle. Tak powstały portrety Nowych Mieszczan, które pojawiły się na mieście w formie billboardów i citylightów (także ruchomych, opartych na druku soczewkowym). Kim są Nowi Mieszczanie? W badaniach społecznych to termin oznaczający przedstawicieli współczesnej miejskiej klasy średniej – obywateli miasta, którzy znaleźli w nim przestrzeń do samorealizacji. Główny przekaz kampanii? Nowi Mieszczanie to Ty i Ja – w FORUM Gdańsk znajdziemy wszystko to, co w mieście lubimy najbardziej!
Współpraca między agencją a Multi Poland (inwestorem FORUM Gdańsk) trwa od lutego 2018 roku. Eskadra jest odpowiedzialna za opracowanie strategii kampanii oraz kreacji dla wszystkich kanałów komunikacji, koordynuje zakup mediów oraz współpracuje z innymi podmiotami – agencją Walk (eventy), agencją Inntu (PR), oraz domem mediowym Brigemedia (zakup powierzchni outdoorowych).
Źródło: Grupa Eskadra