logo
WIEDZA

Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH

Mateusz Zawiślak  PR 13.04.2018, przeczytano 320 razy
ilustracjastrzałka

OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne rozwiązania, takie jak np. wielkoformatowe ekrany profesjonalne pozwalające na zastosowanie atrakcyjnych metod komunikacji. Cyfrowe podejście do tradycyjnej reklamy zewnętrznej określane jest skrótem DOOH (Digital out of home) i oferuje zupełnie nową jakość w działaniach marketingowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowoczesna-reklama,-czyli-efekt-dooh,36142,artykul.html

Ciągły rozwój, ciągłe zmiany

W 2016 roku rynek rozwiązań z kategorii digital signage w Polsce wyniósł ok. 260-280 mln zł i sukcesywnie rośnie ok. 7-8% w skali roku. Globalny rynek w latach 2016 – 2023 ma rosnąć w podobnym tempie i osiągnie wartość 32,84 mld dolarów w roku 2023. [1]Wniosek z tego jest taki, że marketerzy doskonale rozumieją zmiany, jakie zachodzą w sposobie komunikacji. Szybkość dostarczania informacji w „offline” jest tak samo istotna, jak w internecie. Co więcej, te dwa światy muszą się przenikać i być spójne. Z tego powodu, czasy tradycyjnych billboardów powoli chylą się ku końcowi. Alternatywą jest właśnie wielkoformatowy ekran. Nowym trendem na rynku jest coraz częstsze wykorzystywanie ekranów w technologii LED. Dzięki wykorzystaniu ekranów diodowych o wysokiej gęstości diod, otrzymujemy ekran o bardzo dobrych parametrach wyświetlania i dużej powierzchni pozbawionej widocznych łączeń. Zaprezentowany ostatnio ekran Samsunga pod nazwą „The Wall” oparty na technologii MicroLED jest w pełni skalowalny i potrafi wyświetlać obraz w rozdzielczości 8K. Dzięki temu można elastycznie dostosowywać wielkość powierzchni reklamowej poprzez dokładanie lub odejmowanie modułów LED.

Większa uwaga odbiorcy

Ruchome treści wyświetlane na dużych ekranach są o wiele efektywniejsze od tradycyjnych plakatów. Atrakcyjniejsza forma przekazu zwiększa uwagę odbiorców, a treści jeszcze mocniej zapadają w ich pamięci, co jest potwierdzone naukowo.

– Badania związane ze sprzedażą detaliczną odzieży pokazują, że uwaga odbiorców rośnie o 38%, gdy konsument w fizycznej lokalizacji jest prowadzony przez komunikaty prezentowane na profesjonalnych wyświetlaczach. Dodatkowo, zapamiętywalność przekazu jest 5-krotnie dłuższa. Odbiorca pamięta lepiej to, co zostało mu wyświetlone w interaktywny sposób. Także o 22% wzrasta liczba zachowań impulsowych, czyli takich związanych z emocjami, np. przy kasie. Firmy, które nie zainwestują w tę technologię w ciągu 5 lat nie wykorzystają w pełni potencjału marketingowego i po prostu na tym stracą – mówi Michał Ptak, menedżer działu wdrożeń biznesowych w Samsung Electronics Polska.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Na wyświetlaczach digital signage obraz jest nie tylko dynamiczny, ale może być także w każdej chwili zmieniony lub zastąpiony innym. Szybka aktualizacja treści jest możliwa dzięki centralnemu zarządzaniu i dystrybucji materiałów online. Tym sposobem treści są zawsze aktualne i spójne z kampanią prowadzoną innymi kanałami (TV, internet). Do tego dochodzi oszczędność druku materiałów papierowych i co również bardzo istotne – korzystny wpływ na wizerunek firmy.

Szerokie zastosowanie

Ekrany digital signage znajdują szerokie zastosowanie w wielu branżach, m.in. w placówkach handlowych, restauracjach i innych lokalach gastronomicznych, hotelach, biurach podróży, lotniskach, i innych miejscach. Słowem, wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba aktualnej i dynamicznie zmieniającej się informacji.

ilustracjastrzałka

Wykorzystanie w branży odzieżowej:

Zwiększona konkurencja na rynku sprawia, że sprzedawcom detalicznym coraz trudniej jest się wyróżnić, a tym samym zyskać i utrzymać uwagę odbiorców. W rezultacie sklepy odzieżowe potrzebują innowacyjnych i interaktywnych rozwiązań, które umacniają pozycję marki, przyciągają nowych klientów i napędzają sprzedaż.

Kompleksowe systemy komunikacji wizualnej wspierają sprzedawców w budowaniu pozytywnego konsumenckiego doświadczenia – od miłego powitania po serdeczne pożegnanie. Profesjonalne wyświetlacze zapewniają najwyższej jakości obraz, który daje klientom możliwość wizualizowania zakupów, a jednocześnie na bieżąco dostarcza szczegółowych informacji na temat produktu i oferty specjalnej. Wykorzystanie wyświetlaczy i odpowiedniego oprogramowaniem do zarządzania treścią pomoże sprzedawcom odzieży stworzyć w sklepie wyjątkowe środowisko, które służy świadomemu dokonywaniu wyborów, usprawnia obsługę klienta i zwiększa jego lojalność, a jednocześnie dostosowuje otoczenie do charakteru sklepu.

Korzyści dla reklamy zewnętrznej:

Rozwiązania przeznaczone do wyświetlania w warunkach zewnętrznych możemy podzielić na dwie kategorie. Pierwsza instalowana jest najczęściej w zewnętrznych witrynach sklepowych (semi-outdoor display), druga natomiast przeznaczona jest do użytku zewnętrznego (full outdoor display). Urządzenia te muszą charakteryzować się bardzo wysoką jasnością ekranu dochodzącą do 2,5 tys. nitów, która pozwala na poprawne wyświetlanie treści nawet w pełnym słońcu. Rozwiązania firmy Samsung przeznaczone do użytku zewnętrznego posiadają konstrukcję poświadczoną certyfikatem IP56, która zapewnia odporność na kurz i wilgoć, a także zakres temperatury pracy od -30 do +50 stopni C, dzięki czemu ekrany mogą być wykorzystywane praktycznie w każdych warunkach.

- Kluczem do sprawnej obsługi kampanii reklamowych w oparciu o ekrany zewnętrzne jest kompletna platforma, która składa się z wyświetlaczy oraz niezbędnego systemu do zarządzania treścią. W przypadku Samsunga jest to MagicInfo, które pozwala na zdalne aktualizowanie treści na wszystkich obsługiwanych urządzeniach. – dodaje Michał Ptak.

Zastosowania dla restauracji:

Restauracje szybkiej obsługi (QSR) mogą pochwalić się szeroką ofertą – zarówno dostępnych lokali, jak i serwowanych dań. Oznacza to dodatkową presję związaną z potrzebą zwrócenia uwagi niezdecydowanych klientów za pomocą atrakcyjnego menu i doskonałej obsługi – tej wewnątrz restauracji i tej w systemie drive-thru.

Wyświetlacze przyśpieszają obsługę klienta, a jednocześnie w dynamiczny i absorbujący sposób budują wizerunek lokalu. Umożliwiają one prezentowanie i szybkie aktualizowanie treści menu, łącząc dobrze widoczne obrazy z tekstami. Dzięki temu restauracje mogą odpowiedzieć na pytania klientów, zanim dotrą oni do kasy. Dodatkowo QSR, posiadające obsługę w systemie drive-thru, mają do dyspozycji zewnętrzne wyświetlacze Samsung, które prezentują menu i ofertę promocyjną – bez względu na warunki atmosferyczne lub oświetleniowe.

ilustracjastrzałka

Coraz większa konkurencja na rynku sprawia, że firmy potrzebują czegoś wyjątkowego, aby wyróżniać się w tłumie. Nawet niewielka zmiana koloru lub sposobu prezentowania treści może zainspirować klientów do zakupów.

Linia Samsung SMART Signage oferuje wszechstronne, gotowe rozwiązania dla firm z różnych branż, poszukujących nowych, ciekawych sposobów zdobycia zainteresowania klientów i zwiększenia efektywności komunikacji. Oferowane wyświetlacze zaspokajają zapotrzebowanie konsumentów na informacje ułatwiające podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym. Dodatkowo możliwe jest prezentowanie treści graficznych i obrazów, które zawierają unikalne komunikaty biznesowe. Poza tym firmy mogą zastąpić tradycyjne – drukowane i statyczne – materiały promocyjne treścią interaktywną, która jest lepiej zapamiętywana przez klientów. Ekrany profesjonalne oferowane przez Samsunga posiadają 3-letnią gwarancję z opcją przedłużenia do 5 lat, także w przypadku rozwiązań do użytku zewnętrznego działającego w trybie 24/7.

Samsung SMART Signage to idealne rozwiązanie usprawniające komunikację i przekształcające obsługę klienta. Jest przeznaczone dla różnych odbiorców – od centrum handlowego, które chce promować swoją najnowszą ofertę, po port lotniczy, który musi wyświetlić podróżnym aktualny rozkład lotów.

Źródło: Samsung

www.samsung.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Według firmy badawczej MarketsandMarkets

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

SMS-y sposobem na aktualizację baz danych zgodnych z RODO
Już 25 maja czeka nas nowa rzeczywistość w zakresie ochrony danych osobowych. W życie wejdzie unijna dyrektywa RODO, która oznacza największą od 21 lat zmianę w przepisach dotyczących danych osobowych. W praktyce, wprowadzenie tego rozporządzenia pociągnie za sobą potrzebę utworzenia lub w najlepszym przypadku zaktualizowanie istniejących baz danych, włącznie z uzyskaniem nowych zgód. W ...
Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
sobota 21.04.2018, 76 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone