logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowoczesne technologie w druku wielkoformatowym szansą na rozwój biznesu

  S 28.07.2021, przeczytano 592 razy
ilustracja

Rynek druku wielkoformatowego jest dojrzałym i wysoko dochodowym segmentem rynku poligraficznego. Firmy obecne w tej branży spodziewają się wzrostu przychodów, ponieważ obszar ten cały czas się rozwija, pozostając dynamiczny. Oczekiwania współczesnych klientów stale rosną – wymagają oni coraz więcej od swoich dostawców. Dużą rolę zaczyna również odgrywać druk w dekoracji wnętrz, co dla wielu przedsiębiorców oznacza nic innego, jak nowe możliwości biznesowe i perspektywę dalszego rozwoju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowoczesne-technologie-w-druku-wielkoformatowym-szansa-na-rozwoj-biznesu,392429,artykul.html

Wyzwania druku wielkoformatowego

Szacuje się iż ogólnoświatowe nakłady druku eko-solwentowego, lateksowego oraz UV w układzie roll to roll w całym sektorze druku wielkoformatowego wzrosną o ok. 9% rocznie w ciągu najbliższych trzech lat. Wzrost ten jest wynikiem nie tylko szerszego stosowania druku, ale również wykorzystywania nowoczesnych technologii oraz stosowania efektywniejszych procesów produkcyjnych. To dla dostawców usług druku z pewnością dobra wiadomość. Pozostaje jednak problem – jak sprostać coraz bardziej wymagającym klientom, których oczekiwania stale rosną? Krótsze nakłady drukowania, większa różnorodność usług i szybsza realizacja zleceń to obecnie najważniejsze potrzeby przez nich sygnalizowane.

Czas zaczyna odgrywać coraz większą rolę w zakresie wykonywanych zleceń. Dostawcy usług rozumieją, że jest to kluczowy element praktycznie we wszystkich segmentach rynku. Według badań przeprowadzonych przez niezależny ośrodek badawczy Keypoint Intelligence, ponad 60% zadań druku wielkoformatowego musi być zrealizowana w ciągu 24 godzin. Presja coraz szybszego wykonywania zleceń wymusza na przedsiębiorcach konieczność inwestowania w wydajniejsze urządzenia i procesy, które oferują m.in. natychmiastowe schnięcie wydruków. Jeśli skorzystamy tu z technologii UVgel, wydrukowane materiały będą praktycznie od razu gotowe do wykorzystania przez klienta. A wraz z tym uzyskamy znacznie krótszy proces produkcyjny oraz możliwość „druku na żądanie”. Dodatkowo, mniejsze zużycie atramentu i większa prędkość produkcyjna powoduje obniżenie kosztów produkcji oraz zwiększenie wydajności maszyny, co oznacza większą ilość zleceń. Dla dostawców usług to istotny argument w rozwoju biznesu. Na uwagę zasługuje również fakt, iż wydruki z maszyn Colorado UVgel można dowolnie stosować w pomieszczeniach zamkniętych, tj. szpitalach, czy szkołach, ze względu na certyfikaty ekologiczne (AgBB, Greenguard Gold), jakie posiada ta technologia. W obecnych czasach jest to duży atut, gdyż cały czas na poziomie globalnym rośnie świadomość ochrony środowiska. Konsumenci chcą kupować rozwiązania coraz bardziej ekologiczne.

Wielki format wczoraj i dziś – zmiany rynkowe

Funkcjonujące obecnie technologie druku wielkoformatowego nie do końca realizują potrzeby dostawców usług odnośnie jakości, wydajności czy prędkości. Dlatego firma Canon zdecydowała się na przeanalizowanie tego, w jaki sposób innowacje technologiczne mogłyby wspierać rozwój działalności biznesowej, tak aby dokładniej poznać ograniczenia, z jakimi stykają się firmy w swojej codziennej pracy. Badania, jakie zostały przeprowadzone potwierdziły, że przy dostępnych obecnie na rynku technologiach pojawia się coraz większa rozbieżność pomiędzy potrzebami klienta a możliwościami technologicznymi. Okazuje się, że większość urządzeń, które są dziś dostępne dla dostawców druku to niskonakładowe (1.6m) drukarki lateksowe, eco-solventowe i UV. Niewątpliwie dużą ich zaletą są relatywnie niskie wymagania na początku inwestycji oraz prostota użytkowania. Niestety systemy te nie realizują w pełni potrzeb, jakie stawia obecnie rynek przed dostawcami usług, ze względu na trzy podstawowe ograniczenia: 

  • Wydajność produkcyjną
  • Zachowanie jakości przy odpowiedniej prędkości na różnych podłożach
  • Wszechstronną obsługę mediów.

Dostawcy usług druku poszukują optymalnego połączenia wydajności produkcyjnej, jakości i wszechstronnej obsługi mediów. Chcą mieć możliwość stosowania sprzętu w różnorodnych zastosowaniach. Ze względu na ograniczoną ofertę na rynku nie mogą skorzystać z jednego, kompleksowego systemu. Przedsiębiorca musi zatem wybrać, które atrybuty sprzętu są dla niego istotniejsze, gdyż np. wysoką jakość uzyskuje się zazwyczaj kosztem wysokiej wydajności produkcyjnej, a co za tym idzie wyższymi kosztami pracy. A pamiętajmy, że w przypadku małych i średnich dostawców usług druku, wydajność produkcyjna to główny czynnik, od którego zależy zwiększanie skali biznesu. 

Idealnym tutaj rozwiązaniem, dostosowanym do wymagań rynkowych jest Colorado UVgel (dowiedz się więcej) – alternatywa pomiędzy drukiem ecosolwentowym, lateksowym i UV. Spełnia swoje funkcje w zakresie wydajności, jakości i wszechstronności zastosowań. Technologia Colorado UVgel łącząc te trzy środowiska druku, zapewnia nie tylko wyższą wydajność i prędkość produkcyjną, ale także szybki zwrot z inwestycji oraz możliwość druku na różnych materiałach. Na jednej maszynie uzyskujemy szeroką gamę kolorystyczną, natychmiastowe schnięcie, niską temperaturę druku, jak również odporność na światło UV, tak ważne w przypadku stosowania prac zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. I co najważniejsze nie ma potrzeby dodatkowej laminacji druku. Technologia ta zapewnia wysoką odporność materiału na ścieranie, łamanie, czy zaginanie, nie potrzebuje dodatkowych kosztownych procesów do zabezpieczania druku.

Więcej szczegółowych informacji na temat samego urządzenia i technologii jest dostępne tutaj.

UVgel nowy gracz w Wielkim Formacie

Rynek druku wielkoformatowego jest bardzo dynamiczny, obsługiwane nakłady z każdym rokiem są coraz wyższe. Ma na to wpływ zmieniający się charakter działań marketingowych oraz coraz większa liczba nowych zastosowań druku. Cały czas poszukuje się również nowych obszarów, w jakich można go efektywnie wykorzystać. 

ilustracjastrzałka

Dostawcy usług druku powinni swoją uwagę skierować na dość ciekawą branżę, jaką jest wystrój wnętrz. Sektor ten ma ogromny potencjał wzrostowy i pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji. Zarówno biznesowe, jak i mieszkalne wnętrza podlegają indywidualnej aranżacji, z wykorzystaniem druku cyfrowego. Coraz więcej osób rezygnuje z powtarzalnych wzorów, na rzecz indywidualnych preferencji. Elastyczność technologii UVgel umożliwia projektowanie wnętrz na zamówienie, a jeśli zajdzie taka potrzeba wprowadzenie zmian w dowolnym czasie. Możliwe jest to, dzięki unikalnej funkcji Colorado UVgel – tutaj każdy wydruk jest zgodny z oryginałem, bez względu na czas i miejsce wydruku. Załóżmy, że realizujemy indywidualne zlecenie druku tapet. Po kilku miesiącach zgłasza się do nas nasz klient z informacją, że z powodu zniszczenia musi dodrukować część tapet. Nie stanowi to żadnego problemu – realizujemy zlecenie, a klient jest zadowolony. Technologia UVgel zapewnia nam tę samą kolorystykę a Colorado idealnie wpasowuje się w obraz tego rynku i aktualne potrzeby klientów. Dodatkowo opracowana przez firmę Canon technologa bezwonnych wydruków, łączy bogatą gamę kolorów z aksamitnie matowym wykończeniem, które jest preferowane przez wielu specjalistów od wystroju wnętrz. Wydruki są od razu suche, gotowe do procesów wykończeniowych i niezwykle wytrzymałe. Na tym rynku jedna rzecz jest znacząca: jakość. I urządzenia Colorado z technologią UVgel właśnie z tego są znane: ze swojej jakości, szybkości i uniwersalności.

Wszystkich zainteresowanych technologią UVgel serdecznie zapraszamy na niepowtarzalny podniebny event, organizowany przez Smart LFP (więcej informacji tutaj). Jest to idealna okazja do poznania nie tylko samej technologii, ale również modułowego rozwiązania do druku wielkoformatowego – Canon Colorado 1630. Zapraszamy do rejestracji, w dogodnym terminie i miejscu. Ilość miejsc ograniczona.

Źródło: Smart LFP

www.smartlfp.pl

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rewolucja w świecie digital zbliża się wielkimi krokami. W połowie sierpnia ubiegłego roku Google, który budował swoją potęgę na plikach cookies, ogłosił inicjatywę Privacy Sandbox, której celem jest usunięcie ciasteczek z przestrzeni Internetu. Z jakiego powodu? W imię bezpieczeństwa i ochrony prywatności. Ta zmiana w praktyce pozbawi marketerów cennego...
Wykorzystaj szerokie możliwości i zastosowania nowoczesnej technologii Canon UVgel
Technologia UVgel łączy wszystkie zalety tradycyjnych technologii, które oparte są na atramencie, eliminując jednocześnie wiele związanych z nimi ograniczeń. Dzięki temu dostawcy usług mogą realizować najbardziej wymagające zlecenia, budując wśród swoich klientów opinię innowacyjnego przedsiębiorcy, który myśli o przyszłości i prowadzi swój biznes zgodnie z...
Drukarka etykiet, nazywana też drukarką kodów kreskowych, to urządzenie, bez którego większość przedsiębiorstw nie wyobraża sobie funkcjonowania. Tym bardziej, że drukarki etykiet wybiera się uwzględniając własne potrzeby, jako użytkownika końcowego. Dostępne na rynku urządzenia nie są wszechstronne a zasada: wyższa cena równa się lepsza jakość, nie...
Network marketing – sposób na biznes czy zajęcie dodatkowe?
Chociaż umowa o pracę zapewnia poczucie bezpieczeństwa, coraz więcej Polaków rezygnuje z etatu na rzecz innych form zatrudnienia. Zwłaszcza młodzi ludzie, dopiero wkraczający na rynek pracy, zwracają uwagę na aspekty takie, jak elastyczność i niezależność finansowa[1]. Wielu z nich odpowiedź na swoje potrzeby znajduje w network marketingu. Na czym polega kariera w tym...
Jak stać się pierwszym wyborem kupującego?
Niemal 85% Polaków po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów, a 82% wyda w tym roku w internecie tyle samo lub więcej pieniędzy w porównaniu do 2020 r. – wynika z raportu PwC i Digital Experts Club. Przeniesienie się dużej części ruchu zakupowego do sfery online sprawiło, że w procesie budowania relacji z klientami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764