logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowoczesny marketing, a rozwój firmy na przykładzie Atlas

  PR 29.03.2017, przeczytano 2276 razy
ilustracjastrzałka

Fundamentem silnej marki są nie tylko dobre i niezawodne produkty, ale również wszystkie istotne działania prowadzone wokół produktów – wsparcie sprzedażowe, doradztwo, logistyka itd.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowoczesny-marketing%2C-a-rozwoj-firmy-na-przykladzie-atlas,31985,artykul.html

Sukces rynkowy to wypadkowa wielu różnych czynników. Jednym z nich jest bez wątpienia skuteczne dotarcie do odpowiednich grup odbiorców i nieustanny dialog z nimi. Grupa ATLAS wykorzystuje w tym celu szereg nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, nie zapominając jednocześnie o tradycyjnych działaniach marketingowych.

Konsekwentny rozwój

Atlas to przykład firmy, która na przestrzeni ponad 25 lat, przeistoczyła się z małego, łódzkiego przedsiębiorstwa w lidera na rynku chemii budowlanej. W ofrecie firmy znajduje się pełna gama produktów chemiii budowlanej, opartych o surowce cementowe, gipsowe i anhydrytowe, bitumiczne oraz epoksydowe. To najszersza oferta na polskim rynku. Firma z powodzeniem działa również poza granicami naszego kraju. Co jest sekretem takiego sukcesu? Z pewnością nieustanny, zrównoważony rozwój, konsekwentne rozbudowywanie portfolio, a także wsłuchiwanie się w potrzeby rynku i dialog z nim. Kluczowe są również takie wartości biznesowe, jak rzetelność, uczciwość w komunikacji oraz szacunek dla kontrahentów i pracowników. W centrum działalności zawsze pozostanie produkt i troska o jego najwyższą jakość. Odpowiednia strategia reklamowa i wizerunkowa są jednak niezbędne, aby osiągnąć zamierzony efekt.

Przemyślana komunikacja

Wspólnym mianownikiem w komunikacji Grupy ATLAS jest wysoka jakość – zarówno produktów, jak i współpracy. To właśnie ona buduje poszucie bezpieczeństwa, zaufanie i przywiązanie do marki.

- Specyfika branży budowlanej definiuje wiele różnych grup docelowych. Łańcuch rozpoczyna się od projektanta, a kończy na inwestorze indywidualnym lub instytucjonalnym. Po drodze są jeszcze fachowcy, generalni wykonawcy, nadzór budowlany, wreszcie partnerzy biznesowi – szefowie punktów sprzedaży oraz handlowcy. Do każdej z tych grup kierowane są określone działania, zaprojektowane tak, aby odpowiadały na oczekiwania, a także  zapotrzebowanie każdej z nich – tlumaczy Paweł Kisiel, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i marketingu Grupy ATLAS.

Na szczególne wyróżnienie zasługuje komunikacja firmy z fachowcami. To im dedykowany jest specjalny program lojalnościowy oraz szeroka działalność szkoleniowa i program certyfikacji. Wspólnie z fachowcami tworzony jest także magazyn „ATLAS fachowca” i portal AtlasFachowca.pl, które integrują wykonawców wokół najsilniejszej marki budowlanej w Polsce.

Nie tylko Polska

Export to dziś 20% działalności firmy. Jeśli chodzi o komunikację na rynkach zagranicznych, ATLAS zawsze uwzględnia lokalną specyfikę i różnice w efektywnych metodach dotarcia do klienta. W Wielkiej Brytanii na przykład, najskuteczniejsze okazują się działania edukacyjne i szkoleniowe, a dla odmiany na Białorusi – efekty przynosi program lojalnościowy.

Od początku swego istnienia firma ATLAS nie pozostaje obojętna na potrzeby otoczenia, realizując konsekwentne i szeroko zakrojone działania CSR. Powołana w 1996 roku Fundacja Dobroczynności ATLAS, wspiera osoby znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej. ATLAS jest także aktywnym  mecenasem kultury - w Łodzi działa galeria ATLAS Sztuki, która jest dziś jednym z najbardziej cenionych miejsc wystawienniczych na mapie Polski.

ATLAS i Kamil Stoch – łączą od progu

Od 2015 roku marka ATLAS jest sponsorem generalnym Kamila Stocha – najlepszego polskiego skoczka narciarskiego, dwukrotnego mistrza olimpijskiego. Pozornie niezwiązany ze sobą świat branży budowlanej i skoków naciarskich opiera się na podobnych fundamentach, jakimi są: precyzja, bezpieczeństwo i decydujące znaczenie efektu końcowego. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że zarówno Kamil Stoch, jak i produkty ATLAS łączą Polaków już od progu. Dla Kamila jest to próg skoczni, a dla firmy - próg niemal każdego polskiego domu czy mieszkania, które powstały przy użyciu jej produktów.

Sponsoring Kamila Stocha to dla firmy Atlas pole do zastosowania wielu niestandardowych działań promocyjnych. W ramach kampanii „Mistrz jest w każdym z nas!“, Kamil Stoch i Przemysław Dynak – Certfikowany Fachowiec ATLAS, zamienili się pracą i pod okiem mistrzów próbowali sił w profesji przeciwnika. Emocje były ogromne, a mini-serial, w którym uwieczniono zmagania mistrzów, można obejrzeć na kanale YouTube i Facebooku firmy.

ATLAS błyskawicznie zareagował także kiedy podczas zawodów Pucharu Świata w norweskim Lillehammer nie zagrano hymnu polskiego po wygranej Kamila. Mazurka Dąbrowskiego dla zwycięzcy konursu zaśpiewali wtedy... pracownicy firmy! ATLAS przygotował też dla Norwegów oraz organizatorów kolejnych zawodów Pucharu Świata niespodziankę - płytę z oficjalną wersją hymnu Polski. Po to, aby w przyszłości nie zabrakło już tego, jakże ważnego dla polskich skoczków i kibiców, elementu towarzyszącego dekoracji. Akcja ta spotkała się z dużym zainteresowaniem i została doceniona jako świetny przykład real-time marketingu – którego podstawą jest szybkie reagowanie na istotne wydarzenia.

Co dalej?

ATLAS ma apetyt na jeszcze więcej i z pewnością będzie coraz bardziej się rozwijać. Rynek budowlany jest konkurencyjny, dlatego pozycja lidera musi być stale umacniana. W nadchodzącym czasie firma planuje wprowadzenie wielu nowych, innowacyjnych produktów. Będąc czołowym graczem na rynku polskim i w państwach ościennych, ATLAS planuje także dalszą ekspansję – na Europę Zachodnią. Do 2018 roku przedłużono również umowę sponsorską z Kamilem Stochem. Dzięki temu możemy spodziewać się, że logo ATLAS będzie z nami nie tylko w czasie wiosenno-letnich prac remontowo-budowlanych, ale także podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pyeongchang.

Źródło: Grupa Atlas

www.atlas.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764