logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowość: Mutoh Valuejet 1638 UR

  PR 12.06.2018, przeczytano 1872 razy
ilustracjastrzałka

Nowa seria „UR” japońskiego producenta drukarek wielkoformatowych firmy Mutoh potwierdza rozwój drukarek w kierunku wszechstronności i ekologii. Potwierdzeniem tego jest rolowy ploter LED - Mutoh ValueJet 1638UR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowosc%3A-mutoh-valuejet-1638-ur,36858,artykul.html

Mutoh VJ-1638UR to 2-głowicowa drukarka piezo LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Taka konfiguracja pozwala na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu (symultaniczny). Daje to wielokrotnie większe możliwości od zwykłych drukarek „eko” i konkurujących rozwiązań.

- Mutoh decyzją o nowej serii urządzeń „UR” potwierdza aktualne i przyszłe kierunki rozwoju druku wielkoformatowego. Nowy ValueJet pozwala na to, co nie potrafią inne technologie druku tj. solwentowe czy lateksowe. Jest to dowodem, że wybór w dzisiejszych czasach technologii LED-UV jest jak najbardziej biznesowo uzasadniony. Mutoh od lat był prekursorem rozwoju technologii druku wielkoformatowego. Cieszymy się, że i tym razem, jako Atrium Centrum Ploterowe możemy dostarczać na rodzimy rynek innowacyjne i przemyślane rozwiązania.

Wszechstronność + ekologia

Nowy ValueJet serii „UR” potrafi zadrukować materiały czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste i inne. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, folie białe, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowanie także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Dzięki technologii utwardzania atramentu światłem LED, ploter nie zużywa pokładów energii (co za tym idzie kosztów) na wygrzewanie materiałów. Zużycie energii nie przekracza 770 wat, co w porównaniu z innymi „prądożernymi” technologiami daje wyniki kilkukrotnie lepszy.

Nowe atramenty LED (Mutoh US11) nie wydzielają lotnych związków organicznych (0% VOC), przez co urządzenie można stosować w biurze, bez dodatkowej filtracji i wymiany powietrza - czego ponownie nie można powiedzieć o technologiach konkurujących z LED. Atramenty dodatkowo są elastyczne, odporne na pęknięcia, załamania, itd.

- Jak widać technologia LED w wydaniu Mutoh, detronizuje technologię druku uważaną za wszechstronną. Po pierwsze daje nieograniczone spektrum materiałów możliwych do zadruku z uwagi na utwardzanie atramentu na powierzchni medium, możliwość zadruku mediów o różnej kolorystyce i przezroczystości. Po drugie – ekologia, czyli atramenty bez lotnych związków organicznych, niewymagających stałej wymiany powietrza w pomieszczeniu. Po trzecie – ekonomia, czyli m.in. niski pobór energii z uwagi na utrwalanie atramentu energooszczędnym światłem LED, zamiast na wysoce konsumpcyjnych grzałkach odparowujących wodę z atramentu.

Druk wielowarstwowy

Mutoh ValueJet 1638UR pozawala na druk w kilku nowych trybach, np. 2xBIAŁY + 2xLAKIER + CMYK + 2xLAKIER, pozwalający uzyskać spektakularnie uszlachetniony wydruk z grubym lakierem. Dzięki wielu warstwom, można także wydrukować co raz bardziej popularne aplikacje typu „dzień-noc”. O możliwościach wykorzystania koloru białego czy to w formie poddruku, nadruku czy też druku po prostu na kolorowym medium nie trzeba nikogo przekonywać.

Atramenty w workach o pojemności 800 ml (CMYK i lakier) i 500 ml (kolor biały) można zainstalować w dwóch kombinacjach: CCMMYYK lub CMYK + 2 x biały + 2 x lakier.

- Zaletą worków w odróżnieniu od kaset jest ich hermetyczność. Po pierwsze, oznacza to, że atrament nie ma kontaktu z powietrzem, a co za ty idzie jego skład pozostaje nienaruszony. Po drugie atramenty są odgazowane. Trzecią zaletą jest to, że operator nie ma kontaktu z cieczą atramentu, co czyni pracę czystszą dla urządzenia jak i samego komfortu pracy, np. poprzez brak rozlanego tuszu lub brudnych rąk. Sposób dystrybucji oprócz czynnika jakościowego wprowadza też ekonomiczny. Worek jest umiejscawiany w ploterze, w specjalnym adapterze w pozycji pionowej. Takie rozwiązanie pozwala na spłynięcie 100% zawartości worka do maszyny, co eliminuje straty niewykorzystanego tuszu w kasecie. Na czynnik ekonomiczny może mieć też fakt, że dzięki pionowej pozycji wykorzystujemy mniej miejsca za ploterem a jak wiadomo powierzchnia biurowa czy w pracowni jest cenna.

ilustracjastrzałka

Japońskie technologie druku

Mutoh wyposażył ten ploter w sprawdzoną i wielokrotnie nagradzaną technologię druku Intelligent Interweaving. Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania.

Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku. Technologia Intelligent Interweaving umożliwia na ultra-dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości i jakości bez tzw. efektu paskowania.

Drugą technologią zastosowaną w tym ploterze jest VarDot (Variable Dot), czyli zmienna wielkość kropli atramentu. Głowice piezo, które zostały zaprojektowane specjalnie dla firmy Mutoh, mogą generować krople w wielkości od 3.8 do 28 pl. Obie głowice posiadają 8 sekcji  po 360 dysz co pozwala osiągnąć rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi.

Oprogramowanie ONYX

Mutoh ValueJet 1636 UH pracuje pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania RIP marki ONYX, które wykorzystujące pełne możliwości urządzenia, m.in. druk wielowarstwowy.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764