logo
WIADOMOŚCI

Nowość: Mutoh Valuejet 1638 UR

Mateusz Zawiślak  PR 12.06.2018, przeczytano 237 razy
ilustracjastrzałka

Nowa seria „UR” japońskiego producenta drukarek wielkoformatowych firmy Mutoh potwierdza rozwój drukarek w kierunku wszechstronności i ekologii. Potwierdzeniem tego jest rolowy ploter LED - Mutoh ValueJet 1638UR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowosc:-mutoh-valuejet-1638-ur,36858,artykul.html

Mutoh VJ-1638UR to 2-głowicowa drukarka piezo LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Taka konfiguracja pozwala na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu (symultaniczny). Daje to wielokrotnie większe możliwości od zwykłych drukarek „eko” i konkurujących rozwiązań.

- Mutoh decyzją o nowej serii urządzeń „UR” potwierdza aktualne i przyszłe kierunki rozwoju druku wielkoformatowego. Nowy ValueJet pozwala na to, co nie potrafią inne technologie druku tj. solwentowe czy lateksowe. Jest to dowodem, że wybór w dzisiejszych czasach technologii LED-UV jest jak najbardziej biznesowo uzasadniony. Mutoh od lat był prekursorem rozwoju technologii druku wielkoformatowego. Cieszymy się, że i tym razem, jako Atrium Centrum Ploterowe możemy dostarczać na rodzimy rynek innowacyjne i przemyślane rozwiązania.

Wszechstronność + ekologia

Nowy ValueJet serii „UR” potrafi zadrukować materiały czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste i inne. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, folie białe, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowanie także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Dzięki technologii utwardzania atramentu światłem LED, ploter nie zużywa pokładów energii (co za tym idzie kosztów) na wygrzewanie materiałów. Zużycie energii nie przekracza 770 wat, co w porównaniu z innymi „prądożernymi” technologiami daje wyniki kilkukrotnie lepszy.

Nowe atramenty LED (Mutoh US11) nie wydzielają lotnych związków organicznych (0% VOC), przez co urządzenie można stosować w biurze, bez dodatkowej filtracji i wymiany powietrza - czego ponownie nie można powiedzieć o technologiach konkurujących z LED. Atramenty dodatkowo są elastyczne, odporne na pęknięcia, załamania, itd.

- Jak widać technologia LED w wydaniu Mutoh, detronizuje technologię druku uważaną za wszechstronną. Po pierwsze daje nieograniczone spektrum materiałów możliwych do zadruku z uwagi na utwardzanie atramentu na powierzchni medium, możliwość zadruku mediów o różnej kolorystyce i przezroczystości. Po drugie – ekologia, czyli atramenty bez lotnych związków organicznych, niewymagających stałej wymiany powietrza w pomieszczeniu. Po trzecie – ekonomia, czyli m.in. niski pobór energii z uwagi na utrwalanie atramentu energooszczędnym światłem LED, zamiast na wysoce konsumpcyjnych grzałkach odparowujących wodę z atramentu.

Druk wielowarstwowy

Mutoh ValueJet 1638UR pozawala na druk w kilku nowych trybach, np. 2xBIAŁY + 2xLAKIER + CMYK + 2xLAKIER, pozwalający uzyskać spektakularnie uszlachetniony wydruk z grubym lakierem. Dzięki wielu warstwom, można także wydrukować co raz bardziej popularne aplikacje typu „dzień-noc”. O możliwościach wykorzystania koloru białego czy to w formie poddruku, nadruku czy też druku po prostu na kolorowym medium nie trzeba nikogo przekonywać.

Atramenty w workach o pojemności 800 ml (CMYK i lakier) i 500 ml (kolor biały) można zainstalować w dwóch kombinacjach: CCMMYYK lub CMYK + 2 x biały + 2 x lakier.

- Zaletą worków w odróżnieniu od kaset jest ich hermetyczność. Po pierwsze, oznacza to, że atrament nie ma kontaktu z powietrzem, a co za ty idzie jego skład pozostaje nienaruszony. Po drugie atramenty są odgazowane. Trzecią zaletą jest to, że operator nie ma kontaktu z cieczą atramentu, co czyni pracę czystszą dla urządzenia jak i samego komfortu pracy, np. poprzez brak rozlanego tuszu lub brudnych rąk. Sposób dystrybucji oprócz czynnika jakościowego wprowadza też ekonomiczny. Worek jest umiejscawiany w ploterze, w specjalnym adapterze w pozycji pionowej. Takie rozwiązanie pozwala na spłynięcie 100% zawartości worka do maszyny, co eliminuje straty niewykorzystanego tuszu w kasecie. Na czynnik ekonomiczny może mieć też fakt, że dzięki pionowej pozycji wykorzystujemy mniej miejsca za ploterem a jak wiadomo powierzchnia biurowa czy w pracowni jest cenna.

ilustracjastrzałka

Japońskie technologie druku

Mutoh wyposażył ten ploter w sprawdzoną i wielokrotnie nagradzaną technologię druku Intelligent Interweaving. Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania.

Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku. Technologia Intelligent Interweaving umożliwia na ultra-dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości i jakości bez tzw. efektu paskowania.

Drugą technologią zastosowaną w tym ploterze jest VarDot (Variable Dot), czyli zmienna wielkość kropli atramentu. Głowice piezo, które zostały zaprojektowane specjalnie dla firmy Mutoh, mogą generować krople w wielkości od 3.8 do 28 pl. Obie głowice posiadają 8 sekcji  po 360 dysz co pozwala osiągnąć rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi.

Oprogramowanie ONYX

Mutoh ValueJet 1636 UH pracuje pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania RIP marki ONYX, które wykorzystujące pełne możliwości urządzenia, m.in. druk wielowarstwowy.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Firma Lexmark International, Inc. przedstawiła właśnie nową generację monochromatycznych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych przeznaczonych dla klientów biznesowych. Produkty zostały wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne, pozwalające na jedyne w swoim rodzaju połączenie niezawodności, produktywności i bezpieczeństwa.
Marka Familijne startuje z kampanią pod hasłem „Mus je schrupać”
W ramach kampanii „Mus je schrupać” emisję spotów reklamowych zaplanowano do 19 sierpnia br. w zasięgowych stacjach telewizyjnych (TVP, Polsat, TVN). Równolegle będą prowadzone aktywności w kanałach social media i kampania digitalowa. Przewidziano także reklamy w prasie branżowej.
Nowa Gwiazda w mieście - polska kampania przedstawicielstwa Mitsubishi
Pod hasłem "Nowa gwiazda w mieście" wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa firmy Mitsubishi Motors wprowadzająca na nasz rynek odświeżony model - Mitsubishi Space Star 2018. Działania reklamowe mają na celu budowanie wizerunku modelu oraz wyróżnienie auta w oparciu o wartości marki i jego japoński charakter. Kampania została całościowo zrealizowana przez polski oddział...
Opus B: Ćwierćwiecze za nami
W tym roku świętujemy swoje 25 urodziny.
Agencja Isobar odpowiedzialna za koncert Sofar by Redd`s dla Kompanii Piwowarskiej
Sofar Sounds Warsaw to koncepcja kameralnych koncertów, która swój początek miała w Londynie. Każde muzyczne spotkanie odbywa się w niszowej przestrzeni, prywatnych mieszkaniach, galeriach, a nawet antykwariatach. W sekretnych koncertach występuje zwykle 3 artystów. Tego kim są, publiczność dowiaduje się w momencie startu koncertu. Dzięki małej liczbie...
 
piątek 22.06.2018, 160 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone