logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowość: Mutoh Valuejet 1638 UR

  PR 12.06.2018, przeczytano 1537 razy
ilustracjastrzałka

Nowa seria „UR” japońskiego producenta drukarek wielkoformatowych firmy Mutoh potwierdza rozwój drukarek w kierunku wszechstronności i ekologii. Potwierdzeniem tego jest rolowy ploter LED - Mutoh ValueJet 1638UR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowosc%3A-mutoh-valuejet-1638-ur,36858,artykul.html

Mutoh VJ-1638UR to 2-głowicowa drukarka piezo LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Taka konfiguracja pozwala na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu (symultaniczny). Daje to wielokrotnie większe możliwości od zwykłych drukarek „eko” i konkurujących rozwiązań.

- Mutoh decyzją o nowej serii urządzeń „UR” potwierdza aktualne i przyszłe kierunki rozwoju druku wielkoformatowego. Nowy ValueJet pozwala na to, co nie potrafią inne technologie druku tj. solwentowe czy lateksowe. Jest to dowodem, że wybór w dzisiejszych czasach technologii LED-UV jest jak najbardziej biznesowo uzasadniony. Mutoh od lat był prekursorem rozwoju technologii druku wielkoformatowego. Cieszymy się, że i tym razem, jako Atrium Centrum Ploterowe możemy dostarczać na rodzimy rynek innowacyjne i przemyślane rozwiązania.

Wszechstronność + ekologia

Nowy ValueJet serii „UR” potrafi zadrukować materiały czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste i inne. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, folie białe, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowanie także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Dzięki technologii utwardzania atramentu światłem LED, ploter nie zużywa pokładów energii (co za tym idzie kosztów) na wygrzewanie materiałów. Zużycie energii nie przekracza 770 wat, co w porównaniu z innymi „prądożernymi” technologiami daje wyniki kilkukrotnie lepszy.

Nowe atramenty LED (Mutoh US11) nie wydzielają lotnych związków organicznych (0% VOC), przez co urządzenie można stosować w biurze, bez dodatkowej filtracji i wymiany powietrza - czego ponownie nie można powiedzieć o technologiach konkurujących z LED. Atramenty dodatkowo są elastyczne, odporne na pęknięcia, załamania, itd.

- Jak widać technologia LED w wydaniu Mutoh, detronizuje technologię druku uważaną za wszechstronną. Po pierwsze daje nieograniczone spektrum materiałów możliwych do zadruku z uwagi na utwardzanie atramentu na powierzchni medium, możliwość zadruku mediów o różnej kolorystyce i przezroczystości. Po drugie – ekologia, czyli atramenty bez lotnych związków organicznych, niewymagających stałej wymiany powietrza w pomieszczeniu. Po trzecie – ekonomia, czyli m.in. niski pobór energii z uwagi na utrwalanie atramentu energooszczędnym światłem LED, zamiast na wysoce konsumpcyjnych grzałkach odparowujących wodę z atramentu.

Druk wielowarstwowy

Mutoh ValueJet 1638UR pozawala na druk w kilku nowych trybach, np. 2xBIAŁY + 2xLAKIER + CMYK + 2xLAKIER, pozwalający uzyskać spektakularnie uszlachetniony wydruk z grubym lakierem. Dzięki wielu warstwom, można także wydrukować co raz bardziej popularne aplikacje typu „dzień-noc”. O możliwościach wykorzystania koloru białego czy to w formie poddruku, nadruku czy też druku po prostu na kolorowym medium nie trzeba nikogo przekonywać.

Atramenty w workach o pojemności 800 ml (CMYK i lakier) i 500 ml (kolor biały) można zainstalować w dwóch kombinacjach: CCMMYYK lub CMYK + 2 x biały + 2 x lakier.

- Zaletą worków w odróżnieniu od kaset jest ich hermetyczność. Po pierwsze, oznacza to, że atrament nie ma kontaktu z powietrzem, a co za ty idzie jego skład pozostaje nienaruszony. Po drugie atramenty są odgazowane. Trzecią zaletą jest to, że operator nie ma kontaktu z cieczą atramentu, co czyni pracę czystszą dla urządzenia jak i samego komfortu pracy, np. poprzez brak rozlanego tuszu lub brudnych rąk. Sposób dystrybucji oprócz czynnika jakościowego wprowadza też ekonomiczny. Worek jest umiejscawiany w ploterze, w specjalnym adapterze w pozycji pionowej. Takie rozwiązanie pozwala na spłynięcie 100% zawartości worka do maszyny, co eliminuje straty niewykorzystanego tuszu w kasecie. Na czynnik ekonomiczny może mieć też fakt, że dzięki pionowej pozycji wykorzystujemy mniej miejsca za ploterem a jak wiadomo powierzchnia biurowa czy w pracowni jest cenna.

ilustracjastrzałka

Japońskie technologie druku

Mutoh wyposażył ten ploter w sprawdzoną i wielokrotnie nagradzaną technologię druku Intelligent Interweaving. Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania.

Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku. Technologia Intelligent Interweaving umożliwia na ultra-dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości i jakości bez tzw. efektu paskowania.

Drugą technologią zastosowaną w tym ploterze jest VarDot (Variable Dot), czyli zmienna wielkość kropli atramentu. Głowice piezo, które zostały zaprojektowane specjalnie dla firmy Mutoh, mogą generować krople w wielkości od 3.8 do 28 pl. Obie głowice posiadają 8 sekcji  po 360 dysz co pozwala osiągnąć rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi.

Oprogramowanie ONYX

Mutoh ValueJet 1636 UH pracuje pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania RIP marki ONYX, które wykorzystujące pełne możliwości urządzenia, m.in. druk wielowarstwowy.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Value Media i Getlouder! wspólnie z Dobrą Kalorią obecne na największych festiwalach muzycznych w Polsce
Food truck marki Dobra Kaloria pojawił się na Open’er Festival oraz stacjonuje na koncertach Męskiego Grania. Klienci mogą spróbować roślinnych burgerów i hot dogów oraz odpocząć w specjalnej strefie chillout. Projekt został zrealizowany wspólnie z zespołem Dobrej Kalorii przez agencje Value Media (Group One) i GetLouder! (Group One).
Oto Manuba kolekcja GDD 2022
Już od 2 lipca dostępna będzie w sprzedaży MANUBA kolekcja GDD. Można ją zakupić stacjonarnie oraz online: dniach 2 – 10 lipca w foyer Muzeum Miasta Gdynia (w godzinach otwarcia placówki)  oraz w dniach 2 – 31 lipca w sklepie internetowym. Jaka jest idea tegorocznej kolekcji? Jakie produkty się w niej znalazły?
W maju br. grono Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych powiększyło się – nowym Członkiem Izby została firma Decard Sp.z o.o..
Najważniejszą informacją po spotkaniu Executive Committee IAA, które odbyło się podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions , jest decyzja o utworzeniu oddziału IAA w Ukrainie. Odbędzie się to przy wsparciu IAA Polska, innych europejskich oddziałów IAA oraz IAA Global. ExCo podjęło również decyzję o zawieszeniu działalności...
Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764